kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 399 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | 963-18-0380-5 |
| Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 13234/II/1. Fekete-fehér ábrákkal és fotókkal illusztrálva. |
| Bevezetés | 3 |
| Mottó a könyvhöz magyarázattal | 5 |
| Néhány szó a mítoszokról | 8 |
| Mottó a számítástechnikai részhez, magyarázattal | 9 |
| Hogyan használjuk ezt a könyvet? | 12 |
| Hogyan olvasd a könyvet, ha kevés matematikát tudsz? | 13 |
| A könyv szerkezete | 14 |
| Első programjaink | 16 |
| Bekapcsoljuk a gépet! | 16 |
| A hálózati kapcsoló | 16 |
| A K-N kapcsoló használata. VIDEO CUT | 17 |
| A RESET gomb használata | 18 |
| Hogyan gépelünk be programokat, adatokat a gépbe? | 18 |
| Első programunk | 19 |
| A PRINT utasításról | 20 |
| Az INPUT utasításról | 22 |
| A HIBÁS INPUT esete | 22 |
| A LIST parancsról | 23 |
| Konvenciók | 24 |
| Második programunk | 24 |
| Keretprogram függvények közelítésére | 27 |
| Bevezetjük a megszakított végtelen ciklust | 30 |
| Egy kis matematika | 33 |
| Még egy kis matematika | 34 |
| Konvenciók a sorszámok helyesírásáról | 35 |
| Konveciók a kisbetűk használatáról | 35 |
| Egyenesvonalú egyenletesen gyorsuló mozgás | 36 |
| A másodfokú egyenlet megoldása számítógépen | 37 |
| Az osztó-program | 42 |
| Törlések | 44 |
| Gyakorló feladatok | 45 |
| Aritmetikai és számelméleti problémák | 48 |
| Átlagok számítása | 48 |
| Játsszunk a ciklusképzéssel | 53 |
| Számelméleti problémák | 55 |
| Bevezető | 55 |
| A tökéletes számok | 55 |
| Ciklusképzés | 59 |
| Egy kis filozofálgatás, egy kis történelem | 59 |
| Ciklusképzés BASIC programjainkban | 69 |
| FOR-STEP-NEXT ciklus | 69 |
| Egymásba ágyazott ciklusok | 71 |
| Eratosztenész szitája | 72 |
| HAMIS INPUT-tal megállított ciklus | 74 |
| FOR-NEXT lassító ciklus | 77 |
| Végtelen lassított ciklus | 78 |
| Kelepce ciklus | 79 |
| Feltétellel megállított ciklus | 79 |
| Az euklideszi algoritmus matematikája | 80 |
| Programok és algoritmusok | 83 |
| Programjaink szerkezetéről | 84 |
| A kínai maradéktétel | 85 |
| Felgyorsítjuk a programot | 87 |
| Hogyan ismerjünk fel egy négyzetszámot? | 89 |
| Hogyan rajzoljunk a számítógéppel? | 93 |
| A RESET (X, Y) használata | 100 |
| Számítógép alkalmazása analízisbeli fogalmak kialakítására (sorozatok) | 103 |
| Számítógép alkalmazása analízisbeli fogalmak kialakítására | 105 |
| A határérték fogalma | 106 |
| Határértéket megsejtő programjainkat | 106 |
| A konvergencia néhány fontos tulajdonsága | 113 |
| Differenciahányadosok határértéke | 119 |
| Rekurziók | 124 |
| Miért fontosak a rekurziók? | 125 |
| Mit csináljunk, ha van egy rekurziónk és van egy számítógépünk? | 126 |
| Rekurzió, határérték | 126 |
| Fibonacci-sorozat. Aranymetszés | 130 |
| Hogyan szaporodnak a baktériumok? | 138 |
| Alapprobléma | 138 |
| Mire jó egy ilyen program? | 140 |
| Baktériumtenyészetek fejlődése (folytatás) | 141 |
| Javítjuk a modellt | 145 |
| Kiértékeljük a tapasztaltakat | 147 |
| A PRINT @ K, T utasítás | 148 |
| Oroszlánfogás a Szaharában | 149 |
| Gyökkeresés oroszlánfogással | 154 |
| Newton-féle gyökvonó algoritmus | 156 |
| Bevezető | 156 |
| Newton-féle gyökvonó algoritmus | 158 |
| Dupla pontosság, dupla pontosságú gyökvonás | 161 |
| A pi kiszámolása | 167 |
| Első nekifutás | 167 |
| Számolási hibák | 169 |
| Hibát keresünk kinyomtatással | 170 |
| Az "igazi" megoldás! | 171 |
| Mikor kell kerekítési hibáktól félni? | 172 |
| Milyen gyorsan konvergál egy algoritmus? | 173 |
| Véletlen szám generálása | 176 |
| A gép véletlen szám generátora | 177 |
| Mire használjuk a véletlen szám generátort? | 178 |
| Függvények | 183 |
| Függvényábrázolás | 185 |
| Bevezető | 185 |
| Függvényábrázolás automatikus normálással | 190 |
| A gyors, automatikus függvényábrázolás | 193 |
| Egy kis hangtan | 194 |
| Egy kis csillagászat | 195 |
| Függvényvizsgálat | 200 |
| Néhány egyszerűbb függvény Taylor-sorfejtése | 203 |
| Mi a Taylor-polinom? | 204 |
| Taylor-polinomokra vonatkozó egyenlőtlenségek | 206 |
| Taylor-sorfejtés | 210 |
| Integrálszámítás | 213 |
| Az integrál fogalma | 213 |
| Mire való az integrál? | 216 |
| Mi a numerikus integrál és mért van rá szükség? | 217 |
| A téglányösszeg és trapézformula | 219 |
| Miért jobb a trapézösszeg a téglányösszegnél? | 222 |
| Fizikai alkalmazások | 227 |
| Differenciálegyenletek, differenciaegyenetek, fizikai mozgások | 229 |
| Bevezetés | 229 |
| Hogyan oldjunk meg egy differenciálegyenletet? | 231 |
| Fizikai mozgások | 233 |
| Bevezető | 233 |
| Fizikai mozgások leírása differenciálegyenletekkel | 234 |
| Kepler-törvények | 235 |
| Ballisztikus görbe | 238 |
| Egy játék: légelhárítás | 242 |
| Adatkezelés szöveges változókkal | 247 |
| Adatrendszerek, szövegkezelés | 249 |
| Bevezető | 251 |
| Egy kis történelem | 251 |
| A szótár-program | 253 |
| Hogyan gyorsíthatjuk az adatkeresést? | 263 |
| Az ASC függvény | 264 |
| Hogyan adminisztrálhatunk egy osztályt? | 274 |
| Molekulasúlyt számolunk | 276 |
| Játékok | 279 |
| Játékok | 281 |
| Mottó a játékprogramokhoz | 281 |
| Milyen számítógépes játékokat fogunk készíteni? | 282 |
| Reflexjátékok | 283 |
| INKEY$ | 285 |
| Ponton mozgatása INKEY$-ral | 288 |
| Az őrült autós | 292 |
| Labirintust építünk | 301 |
| Hibakeresés | 311 |
| Hibakeresés | 311 |
| Programellenőrzés mintafeladattal | 312 |
| Hibakeresés kinyomtatással | 315 |
| Egy társasjáték: A hibakereső | 317 |
| Még egy hibatípus | 318 |
| Kombinatorikus algoritmusok | 319 |
| Algoritmusok | 321 |
| Sorbarendezési problémák | 321 |
| Programok és algoritmusok | 322 |
| RAM gépek | 323 |
| A dobozos algoritmus fogalom | 325 |
| A feladat mérete | 329 |
| A sorbarendezési feladat | 330 |
| Buborék algoritmus | 331 |
| Kártya algoritmus | 332 |
| Összefésülő algoritmus | 333 |
| Hogyan gyorsítsuk a programjainkat? | 336 |
| A matematikus szempontja | 336 |
| Mitől gyors vagy lassú egy algoritmus? | 336 |
| Számítástechnikai szempontok | 338 |
| Függelék | 341 |
| Programszerkesztés | 343 |
| Gépismeret + BASIC összefoglaló | 350 |
| Elemi ismeretek a gépről | 350 |
| A kazettás egység használata | 350 |
| Fontosabb parancsok | 353 |
| Fontosabb utasítások | 354 |
| INPUT-OUTPUT | 354 |
| Feltételek, ugratások, ciklusképzés | 355 |
| Törlések | 356 |
| Számítógépes grafika | 357 |
| Egyéb | 357 |
| Függvények | 358 |
| Műveletek szöveges változókkal | 358 |
| INKEY$ | 358 |
| Függvények, számolási sorrend | 359 |
| Fontosabb hibaüzenetek | 362 |
| Utasítás-elemzés | 367 |
| Megjegyzések a számítógépekről | 367 |
| Bevezetés | 367 |
| Miért dolgoznak kettes számrendszerben a számítógépek? | 367 |
| Mi a belső programtárolás? | 368 |
| Technológia és számítógép | 368 |
| Hogyan került közelebb a gép az emberhez? | 369 |
| Mitől magasabb rendű egy nyelv? | 370 |
| Néhány nehezebb feladat megoldása | 371 |
| Bevezetés a Commodore 64 használatába | 384 |
| Tárgymutató | 393 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.