Bevezetés | 3 |
Mottó a könyvhöz magyarázattal | 5 |
Néhány szó a mítoszokról | 8 |
Mottó a számítástechnikai részhez, magyarázattal | 9 |
Hogyan használjuk ezt a könyvet? | 12 |
Hogyan olvasd a könyvet, ha kevés matematikát tudsz? | 13 |
A könyv szerkezete | 14 |
Első programjaink | 16 |
Bekapcsoljuk a gépet! | 16 |
A hálózati kapcsoló | 16 |
A K-N kapcsoló használata. VIDEO CUT | 17 |
A RESET gomb használata | 18 |
Hogyan gépelünk be programokat, adatokat a gépbe? | 18 |
Első programunk | 19 |
A PRINT utasításról | 20 |
Az INPUT utasításról | 22 |
A HIBÁS INPUT esete | 22 |
A LIST parancsról | 23 |
Konvenciók | 24 |
Második programunk | 24 |
Keretprogram függvények közelítésére | 27 |
Bevezetjük a megszakított végtelen ciklust | 30 |
Egy kis matematika | 33 |
Még egy kis matematika | 34 |
Konvenciók a sorszámok helyesírásáról | 35 |
Konveciók a kisbetűk használatáról | 35 |
Egyenesvonalú egyenletesen gyorsuló mozgás | 36 |
A másodfokú egyenlet megoldása számítógépen | 37 |
Az osztó-program | 42 |
Törlések | 44 |
Gyakorló feladatok | 45 |
Aritmetikai és számelméleti problémák | 48 |
Átlagok számítása | 48 |
Játsszunk a ciklusképzéssel | 53 |
Számelméleti problémák | 55 |
Bevezető | 55 |
A tökéletes számok | 55 |
Ciklusképzés | 59 |
Egy kis filozofálgatás, egy kis történelem | 59 |
Ciklusképzés BASIC programjainkban | 69 |
FOR-STEP-NEXT ciklus | 69 |
Egymásba ágyazott ciklusok | 71 |
Eratosztenész szitája | 72 |
HAMIS INPUT-tal megállított ciklus | 74 |
FOR-NEXT lassító ciklus | 77 |
Végtelen lassított ciklus | 78 |
Kelepce ciklus | 79 |
Feltétellel megállított ciklus | 79 |
Az euklideszi algoritmus matematikája | 80 |
Programok és algoritmusok | 83 |
Programjaink szerkezetéről | 84 |
A kínai maradéktétel | 85 |
Felgyorsítjuk a programot | 87 |
Hogyan ismerjünk fel egy négyzetszámot? | 89 |
Hogyan rajzoljunk a számítógéppel? | 93 |
A RESET (X, Y) használata | 100 |
Számítógép alkalmazása analízisbeli fogalmak kialakítására (sorozatok) | 103 |
Számítógép alkalmazása analízisbeli fogalmak kialakítására | 105 |
A határérték fogalma | 106 |
Határértéket megsejtő programjainkat | 106 |
A konvergencia néhány fontos tulajdonsága | 113 |
Differenciahányadosok határértéke | 119 |
Rekurziók | 124 |
Miért fontosak a rekurziók? | 125 |
Mit csináljunk, ha van egy rekurziónk és van egy számítógépünk? | 126 |
Rekurzió, határérték | 126 |
Fibonacci-sorozat. Aranymetszés | 130 |
Hogyan szaporodnak a baktériumok? | 138 |
Alapprobléma | 138 |
Mire jó egy ilyen program? | 140 |
Baktériumtenyészetek fejlődése (folytatás) | 141 |
Javítjuk a modellt | 145 |
Kiértékeljük a tapasztaltakat | 147 |
A PRINT @ K, T utasítás | 148 |
Oroszlánfogás a Szaharában | 149 |
Gyökkeresés oroszlánfogással | 154 |
Newton-féle gyökvonó algoritmus | 156 |
Bevezető | 156 |
Newton-féle gyökvonó algoritmus | 158 |
Dupla pontosság, dupla pontosságú gyökvonás | 161 |
A pi kiszámolása | 167 |
Első nekifutás | 167 |
Számolási hibák | 169 |
Hibát keresünk kinyomtatással | 170 |
Az "igazi" megoldás! | 171 |
Mikor kell kerekítési hibáktól félni? | 172 |
Milyen gyorsan konvergál egy algoritmus? | 173 |
Véletlen szám generálása | 176 |
A gép véletlen szám generátora | 177 |
Mire használjuk a véletlen szám generátort? | 178 |
Függvények | 183 |
Függvényábrázolás | 185 |
Bevezető | 185 |
Függvényábrázolás automatikus normálással | 190 |
A gyors, automatikus függvényábrázolás | 193 |
Egy kis hangtan | 194 |
Egy kis csillagászat | 195 |
Függvényvizsgálat | 200 |
Néhány egyszerűbb függvény Taylor-sorfejtése | 203 |
Mi a Taylor-polinom? | 204 |
Taylor-polinomokra vonatkozó egyenlőtlenségek | 206 |
Taylor-sorfejtés | 210 |
Integrálszámítás | 213 |
Az integrál fogalma | 213 |
Mire való az integrál? | 216 |
Mi a numerikus integrál és mért van rá szükség? | 217 |
A téglányösszeg és trapézformula | 219 |
Miért jobb a trapézösszeg a téglányösszegnél? | 222 |
Fizikai alkalmazások | 227 |
Differenciálegyenletek, differenciaegyenetek, fizikai mozgások | 229 |
Bevezetés | 229 |
Hogyan oldjunk meg egy differenciálegyenletet? | 231 |
Fizikai mozgások | 233 |
Bevezető | 233 |
Fizikai mozgások leírása differenciálegyenletekkel | 234 |
Kepler-törvények | 235 |
Ballisztikus görbe | 238 |
Egy játék: légelhárítás | 242 |
Adatkezelés szöveges változókkal | 247 |
Adatrendszerek, szövegkezelés | 249 |
Bevezető | 251 |
Egy kis történelem | 251 |
A szótár-program | 253 |
Hogyan gyorsíthatjuk az adatkeresést? | 263 |
Az ASC függvény | 264 |
Hogyan adminisztrálhatunk egy osztályt? | 274 |
Molekulasúlyt számolunk | 276 |
Játékok | 279 |
Játékok | 281 |
Mottó a játékprogramokhoz | 281 |
Milyen számítógépes játékokat fogunk készíteni? | 282 |
Reflexjátékok | 283 |
INKEY$ | 285 |
Ponton mozgatása INKEY$-ral | 288 |
Az őrült autós | 292 |
Labirintust építünk | 301 |
Hibakeresés | 311 |
Hibakeresés | 311 |
Programellenőrzés mintafeladattal | 312 |
Hibakeresés kinyomtatással | 315 |
Egy társasjáték: A hibakereső | 317 |
Még egy hibatípus | 318 |
Kombinatorikus algoritmusok | 319 |
Algoritmusok | 321 |
Sorbarendezési problémák | 321 |
Programok és algoritmusok | 322 |
RAM gépek | 323 |
A dobozos algoritmus fogalom | 325 |
A feladat mérete | 329 |
A sorbarendezési feladat | 330 |
Buborék algoritmus | 331 |
Kártya algoritmus | 332 |
Összefésülő algoritmus | 333 |
Hogyan gyorsítsuk a programjainkat? | 336 |
A matematikus szempontja | 336 |
Mitől gyors vagy lassú egy algoritmus? | 336 |
Számítástechnikai szempontok | 338 |
Függelék | 341 |
Programszerkesztés | 343 |
Gépismeret + BASIC összefoglaló | 350 |
Elemi ismeretek a gépről | 350 |
A kazettás egység használata | 350 |
Fontosabb parancsok | 353 |
Fontosabb utasítások | 354 |
INPUT-OUTPUT | 354 |
Feltételek, ugratások, ciklusképzés | 355 |
Törlések | 356 |
Számítógépes grafika | 357 |
Egyéb | 357 |
Függvények | 358 |
Műveletek szöveges változókkal | 358 |
INKEY$ | 358 |
Függvények, számolási sorrend | 359 |
Fontosabb hibaüzenetek | 362 |
Utasítás-elemzés | 367 |
Megjegyzések a számítógépekről | 367 |
Bevezetés | 367 |
Miért dolgoznak kettes számrendszerben a számítógépek? | 367 |
Mi a belső programtárolás? | 368 |
Technológia és számítógép | 368 |
Hogyan került közelebb a gép az emberhez? | 369 |
Mitől magasabb rendű egy nyelv? | 370 |
Néhány nehezebb feladat megoldása | 371 |
Bevezetés a Commodore 64 használatába | 384 |
Tárgymutató | 393 |