Ajánlás | 9 |
Számítástechnikai alapismeretek | 10 |
Bevezetés | 10 |
A számítástechnika története | 10 |
A számítástechnika őstörténete | 10 |
A számítógép-generációk | 15 |
Az információ | 16 |
Kódolás, kódrendszerek | 16 |
Hardver | 18 |
Bevezetés | 18 |
Mi van az asztalon? (IBM konfiguráció) | 19 |
Amit nézel (monitorok) | 19 |
Hogyan viheted be az információt? (INPUT) | 19 |
A gépből jövő információ megjelenítése (printerek) | 20 |
Mi van a dobozban? | 21 |
Hasznos tanácsok | 23 |
Operációs rendszerek | 26 |
Bevezetés | 26 |
Egyfelhasználós operációs rendszerek | 26 |
A DOS | 26 |
Grafikus multitask operációs rendszerek | 29 |
A MACINTOSH | 30 |
A WINDOWS | 30 |
Multitask és multiuser operációs rendszerek | 30 |
A UNIX története | 31 |
A UNIX lényege, előnyei | 31 |
A UNIX felépítése | 31 |
A UNIX rendszer használata alapfokon | 31 |
Egyszerű fájlkezelő műveletek | 32 |
Számítógépes hálózatok | 33 |
A helyi hálózatok (LAN) | 33 |
A lokális hálózatok összetevői | 33 |
Hálózati elrendezések | 33 |
A hálózat központi egysége: A szerver | 34 |
Hálózati operációs rendszerek | 35 |
A NOVELL | 36 |
Szoftver | 38 |
Bevezetés | 38 |
Szoftver alapok | 38 |
Fontosabb dokumentum fájlok | 39 |
Általános utasítások | 39 |
Norton programok | 40 |
Norton Commander | 40 |
Bevezetés | 40 |
Programok elindítása, műveletek a fájlokkal | 41 |
Menü | 42 |
Legördülő menük | 45 |
Framework | 50 |
Az integrált programcsomag előnye | 50 |
A program indítása | 50 |
Szövegírás | 54 |
Táblázatkészítés | 55 |
Grafikonkészítés | 56 |
Windows 3.1 | 59 |
Bevezetés | 59 |
A Windows ablakai | 59 |
A Windows kezelése | 60 |
A Program Manager | 60 |
A Task Manager | 63 |
Az OLE eljárás | 63 |
Tippek | 63 |
CorelDRAW! 2.00-ás verzió | 65 |
Az oldalsó ikonmenük | 66 |
A szöveges menük | 68 |
A színpaletta | 71 |
Tippek | 71 |
Számítógépek matematikája | 72 |
Bevezetés | 72 |
Számrendszerek, konvertálás | 72 |
Számrendszerek | 72 |
Konvertálás tizes számrendszerbe | 72 |
Konvertálás tizesből más számrendszerbe | 73 |
A bit és byte fogalma, számábrázolás | 73 |
Aritmetikai és logikai műveletek | 74 |
A műveletek prioritása | 75 |
A Graphic Calculus | 76 |
Algoritmus | 78 |
Az algoritmus fogalma | 78 |
Algoritmus-leíró eszközök | 79 |
Az algoritmusról bővebben | 80 |
A Turbo Pascal programnyelv | 87 |
Bevezetés | 87 |
A nyelv történetének főbb állomásai | 87 |
A programnyelv utasításai | 88 |
Elemi apróságok | 88 |
A képernyőre való kiíratás | 89 |
A beolvasó utasítás | 91 |
Az értékadó utasítás | 94 |
Ciklusok | 96 |
Elágazások | 99 |
Egy program elkészülésének lépései | 101 |
A feladat meghatározása | 101 |
A programtervezés | 102 |
A megfelelő programnyelv kiválasztása | 102 |
Tesztelés | 103 |
A statikus tesztelés fogalma | 103 |
Dinamikus tesztelési módszerek | 103 |
Hibakeresés és eszközei | 105 |
A hibakeresési eszközök | 105 |
Dokumentáció | 106 |
A felhasználói dokumentáció | 106 |
A fejlesztői dokumentáció | 107 |
A dokumentáció szépségszalonja | 107 |
Quick Basic | 109 |
Bevezetés | 109 |
PRINT - firkáljunk a képernyőre! | 110 |
A gép, mint számoló zseni | 110 |
GOTO - avagy ugráljunk egy kicsit! | 112 |
CIKLUSOK | 113 |
A változó gyönyörködtet | 114 |
Feltételes módban - az elágazások | 116 |
Nincsenek véletlenek - vagy mégis? | 117 |
Vektorok, mátrixok és más riadalmak | 119 |
Sztringműveletek | 119 |
Átalakító (konverziós) függvények | 121 |
Kiegészítés | 123 |
Az MS DOS 5.0 parancsai | 123 |
A Parancsok begépelését segítő billentyűkombinációk | 123 |
Beállítást végző parancsok | 123 |
Egyéb parancsok | 123 |
Norton Utilities 6.00 | 125 |
Alapműveletek | 125 |
Unerase (törlés-helyreállítás) | 125 |
Norton Disk Doctor (Lemezdoktor) | 125 |
Speed Disk (Töredékmentesítés) | 125 |
NDOS (Norton DOS) | 126 |
Szövegszerkesztők | 127 |
Word | 127 |
File | 127 |
Edit | 128 |
Format | 128 |
Néhány szó a stíluslapról | 128 |
CorelDraw! 3.00 (kiegészítés a CorelDraw! 2.00-hoz) | 129 |
Bevezetés | 129 |
Változások, újdonságok | 129 |
Az úszómenük | 129 |
ASCII táblázat | 131 |
Felhasznált és javasolt szakirodalom jegyzék | 132 |
Szószedet | 133 |