1.061.471

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Számfogalom fejlesztése az aritmetika rendszerező ismétlésekor

Kézirat

Szerző
Budapest
Kiadó: ELTE
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 65 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: A könyv 150 példányban jelent meg. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Közismert az általános és a középiskolai matematika oktatás kapcsolódásának problémája. Ennek lényeges okai közül most kettőt emelünk ki. A középiskolába lépő tanuló nehézségeinek oka nem az... Tovább

Előszó

Közismert az általános és a középiskolai matematika oktatás kapcsolódásának problémája. Ennek lényeges okai közül most kettőt emelünk ki. A középiskolába lépő tanuló nehézségeinek oka nem az ismeretanyag mennyiségében, hanem elsősorban annak minőségében van. Az általános iskolában az ismeretek felhalmozása nem jár együtt kellő rendszerező tevékenységgel, hiányzik a különböző szintű szintézisek megfelelő rendszere, s így nem alakul ki az ismeretek körének megfelelő matematikai szemlélet. A másik - szintén közismert - ok, hogy fejletlen a tanulók matematikai tevékenysége.
Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Matematikai Módszertani Csoportja az általános iskola jelenlegi tantervének keretei között kutatja a jelzett probléma megoldását. A tananyagot új elemekkel csak akkor bővíti, ha ezek a megoldás keresése során szükségesnek bizonyulnak. Figyelembe veszi a jelenlegi oktatási gyakorlatok és a matematika korszerű oktatásának igényét is.
Ennek a kutatásnak a keretében, a fenti alapelvek érvényesítésének szándékával készült ez a munka. A számfogalom fejlesztésére kitűnő lehetőség kínálkozik az általános iskola 8. osztályában. Bár még a 8. osztályban is van új aritmetikai anyag - negatív számok - de a tanuló már az előző évek folyamán sok, rendezésre váró számtani ismeretet szerzett. Ezért célszerűnek látszik, ha az aritmetikai anyaga általános, rendszerező ismétlésének keretébe építjük be az új anyagot is. Ez a felépítés több előnnyel jár. Egyrészt biztosítja - a legegyszerűbb számkörtől, a természetes számok halmazától kiindulva - a számkörbővítés logikai sorrendjének áttekintését. Másrészt a természetes számokkal kapcsolatos ismeretek rendezése során új elemek beiktatása a tanulóknak nem okoz nehézséget, s így lehetőség van olyan szemlélet megalapozására, amely a számkörbővítés során szükséges és hatékonyan fejleszthető. (Rendezés, műveleti zártság, műveletek számhalmazokkal, egyszerű matematikai logikai formák, aritmetika és algebra párhuzama, stb.) Vissza

Peller József

Peller József műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Peller József könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Számfogalom fejlesztése az aritmetika rendszerező ismétlésekor Számfogalom fejlesztése az aritmetika rendszerező ismétlésekor Számfogalom fejlesztése az aritmetika rendszerező ismétlésekor Számfogalom fejlesztése az aritmetika rendszerező ismétlésekor

A borító széle és gerince elszíneződött.

Állapot:
1.740 Ft
870 ,-Ft 50
4 pont kapható
Kosárba