1.067.715

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Szállodai ismeretek II.

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Szokratész Külgazdasági Akadémia
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 171 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-7163-41-7
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:
1. A marketing fogalma, története és jelentősége
Korunk egyik leggyakrabban használt gazdasági Jelszava" a marketing. Elterjedésével és tartalmának pontatlan meghatározásával,... Tovább

Előszó

Részlet:
1. A marketing fogalma, története és jelentősége
Korunk egyik leggyakrabban használt gazdasági Jelszava" a marketing. Elterjedésével és tartalmának pontatlan meghatározásával, félreértelmezésével kettős veszély áll fenn:
- a marketing kifejezés divatszóvá válik, használatával a cégvezetés munkájának korszerű, magas szintű tudományos megalapozottságát igyekszik alátámasztani.
- fogalmi keveredés történik, melynek során azonosítják a marketinget a reklámmal illetve egyenlőségjel kerül a piackutatás és a marketing közé.
Mi a marketing?
Most nézzünk néhány definíciót a kérdés megválaszolására.
- Szűkebb értelemben a marketing olyan vállalati tevékenység, amely a vevők/felhasználók igényének kielégítése érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt terméket és szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést és befolyásolja a vásárlókat.
- Tágabb értelemben a marketing a vállalat egészére kiterjedő - a vevőkkel való azonosulást hangsúlyozó filozófia, szemléletmód, amelynek megvalósítása a vállalati felső vezetés feladata, oly módon, hogy a vállalati résztevékenységek integrációjában a marketing szempontok domináljanak.
- Kiterjesztett értelemben a marketing minden értékkel rendelkezőjószág (termék, szolgáltatás, eszme, ötlet, érzés stb.) cseréje. Az üzleti, vállalati szférán túl kiterjed olyan nem nyereségorientált területekre is mint pl. oktatás, kultúra, vallás, politika
A WTO (Turizmus Világszervezete) 1975-ben megfogalmazta a marketing lényegét: „A marketing egy vezetési filozófia, amely a turisztikai kereslet igényeinek a kielégítését célozza oly módon, hogy a kutatás, az előrejelzés és a kiválasztás segítségével a vállalat a turisztikai terméket a piacra úgy juttatja el, hogy az számára a lehető legnagyobb hasznot eredményezze."
Állásfoglalásunk szerint a legmegfelelőbb marketing meghatározás:
A marketing egy olyan tudatos vállalati törekvésig.vezetői magatartás, ami a cég piacképességének fejlesztésére irányul és módszereivel, valamint eszközeivel a szükségletek teljesebb kielégítését és a hatékonyabb gazdálkodást szolgálja, helyes végrehajtása esetén eredményezi. Vissza

Tartalom

I. Szállodai marketing 5
1. A marketing fogalma, története jelentősége 7
2. A szállodai marketing sajátosságai 9
3. A szállodai marketingrendszer 10
3.1. Koncepció , 10
3.2. Tevékenységi rendszer 11
4. A marketingfolyamat 13
4.1. Helyzetfelmérés 13
4.2. Marketing célok meghatározása 20
4.3. Marketingstratégia 22
4.3.1. Termék (Product) 23
4.3.2. Ár(Price) 29
4.3.3. Értékesítési csatornák (Place) 34
4.3.4. Kommunikációs eszközök (Promotion) 39
4.4. Programok kidolgozása 43
4.5. Megvalósítás és ellenőrzés 44
Ellenőrző kérdések 46
II. Szállodai ügyvitel 47
1. Szállodai ügyvitelről általában 49
2. Szállodai ügyvitellel szemben támasztott követelmények 51
3. Szállodai ügyviteli folyamatok csoportosítása 51
3.1. Az operatív elszámoltatás előkészítése 52
3.2. Operatív elszámoltatás 78
3.3. Szállodai statisztika 94
3.4. Szállodai gazdálkodás elemzése 95
3.5. Az operatív elszámoltatással össze nem függő egyéb bizonylatolási és elszámoltatási feladatok 96
4. Ügyvitel jellegű belsőellenőrzési feladatok 98
Ellenőrző kérdések 98
III. Szálloda gazdálkodás 99
1. Üzletpolitikai irányelvek kidolgozása 102
2. Szállodai terv készítés 103
2.1. Jövedelmezőségi terv 103
2.2. Marketingterv 105
2.3. Beruházási terv 105
2.4. Likviditási terv 105
Szállodai ismeretek II.
3. Szálloda gazdálkodás
3.1. Szállodai gazdálkodás elemzése 106
3.2. A bevétel csoportosítása 106
3.3. Költségek csoportosítása 109
3.4. Szállodai jövedelmezőség vizsgálata 111
3.5. Mutatószámok 111
4. Yield, hozadék management 118
Ellenőrző kérdések 124
IV. A szállodák működését meghatározó legfontosabb, speciális jogszabályok,
rendeletek és előírások 125
1. A működési engedély 127
2. A szállodák és az utazási irodák közötti szerződések Európai Uniós
irányelvei 129
3. A szállodákban érvényesülő kártérítési felelősség 142
4. A szállodákban a pénzváltási tevékenység és a külföldi fizetőeszközök
kezelése 146
5. Szállodai munkajog 147
6. A szállodákban a tűzvédelmi- és munkabiztonsági előírások 149
7. Turizmustörvény 155
Ellenőrző kérdések 168
Felhasznált irodalom 169
Szakkifejezések jegyzéke 170
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem