1.054.486

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Szállodai ismeretek

Idegenforgalmi ügyintézőknek

Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Belkereskedelmi Továbbképző Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 37 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Megjelent 550 példányban.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Hunziker és Krapf svájci idegenforgalmi szakértők már a II. világháborút megelőzően zseniálisan megsejtették az idegenforgalom fejlődésében bekövetkező "minőségi ugrást" és az idegenforgalmat úgy... Tovább

Előszó

Hunziker és Krapf svájci idegenforgalmi szakértők már a II. világháborút megelőzően zseniálisan megsejtették az idegenforgalom fejlődésében bekövetkező "minőségi ugrást" és az idegenforgalmat úgy jellemezték mint századunk jelenségét mint századunk jelenségét. A turizmus valóban a közelmúltban vált tömegessé, amikor földünk bizonyos területein a gazdaság és az életmód fejlődése következtében az utazás az emberek lényeges szükségletévé vált.
Nemcsak a turisták száma nő rohamosan, hanem azoké is, akik az idegenforgalmi iparágban tevékenykednek, utazási irodáknál, közlekedési vállalatoknál, szállodákban, éttermekben s minden olyan munkahelyen, amely a turizmus ellátásához, kiszolgálásához kötődik.
Tananyagunkban idegenforgalmi ügyintézőknek kívánunk rövid áttekintést nyújtani a legfontosabb szállodai ismeretekről abban a reményben, hogy az idegenforgalmi és szállodai tevékenység kapcsolatát bemutatva munkájukat is segítjük. Vissza

Tartalom

Bevezető 5
A. Általános szállodai ismeretek 7
I. Szállodai alapfogalmak, a szálloda funkciói 7
II. A nemzetközi és a magyar szállodaipar történetének áttekintése 9
III. A szállodaipar szerepe az idegenforgalomban 14
IV. A szállodák és egyéb elszállásoló üzletek fajtái, rendeltetés szerinti csoportosításuk, osztályba sorolásul 14
B. A szállodai szervezet
I. A szálloda szervezeti felépítése 18
II. A szállodai munkakörök és az ott dolgozók feladatai 23
III. A szállodai szolgáltatások 28
IV. A szállodai dolgozókkal szemben támasztott követelmények 30
C. A szállodák és az utazási irodák kapcsolata 31
I. A szervezett turizmus 31
II. Szerződések, az együttműködés fajtái 32
III. A szállodai árpolitika 34
Felhasznált irodalom 37
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem