1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Szállodai alapismeretek

Főiskolai jegyzet

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Budapesti Gazdasági Főiskola Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Főiskolai Kar
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 207 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 21 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. Tankönyvi szám: FI-06 01/2001.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Talán nem túlzás, ha azt állítom, hogy az új évezred küszöbén az információs társadalom és a globalizálódó világ egyik legfontosabb következménye (egyben igénye is) a nagyfokú mobilizáció lett,... Tovább

Előszó

Talán nem túlzás, ha azt állítom, hogy az új évezred küszöbén az információs társadalom és a globalizálódó világ egyik legfontosabb következménye (egyben igénye is) a nagyfokú mobilizáció lett, amelyben szakmánknak is kitüntető szerep jut. A megváltozott piaci-gazdasági körülmények, a növekvő vásárlói igények, a határok nélküli tőke és know-how mozgások szükségképpen egyre magasabb és főleg nemzetközileg is kompatibilis szintű vendégfogadást-vendégel látást igényelnek. A fentiek egyben jelzik azt is, hogy a ma szállodai szakemberei is egyre szélesebb körű felkészültséggel felelhetnek meg korunk kihívásainak. Mint minden gyakorlati tudást és készséget igénylő szakmának, a szállodai munkának is jellemzője, hogy igazában véve az alapismereteket nyújtó tankönyv/jegyzet csupán a nélkülözhetetlen alapokat rakja le, amelyre a későbbiekben megszerzett gyakorlat, speciális képzések, vezetési-szervezési, gazdálkodási, értékesítési stb. tudás épül és alapozza meg a jövő szállodai szakemberének ismeretanyagát felkészültségét. E tankönyv tartalmazza mindazon alapismereteket, amelyek a hallgató számára nélkülözhetetlenek a szakma elsődleges megközelítéseként, amelyre - mint a fentiekben említettem - a későbbi tudásanyag, mint egy elemekből épülő szerkezet épülhet fel. Javaslom ezért - a tankönyvet első olvasásra talán száraznak, kissé tárgymutatónak találó olvasónak - a különböző fejezetek és alfejezetek tematikájában való elmélyültebb ismeretszerzést, hiszen e könyv nem vállalkozhatott arra, hogy e sokrétű szakma terjedelmes irodalmát egyetlen kötetbe foglaltan (ráadásul érdekfeszítően) dolgozza fel! Elfogultság nélkül mondhatom, hogy az egyik legérdekesebb, legösszetettebb szakmába nyerhetnek betekintést, és szerethetik meg, amelynek központjában mindig az ember/vendég áll. Vissza

Tartalom

Előszó........................ 5
Kedves Hallgatók, Olvasók!....................... 7
1. fejezet Fogalmi meghatározások............................................................................ 9
1.1. A kereskedelmi szálláshely, azon belül a szálloda fogalma........................ 9
1.2. Meghatározások a Gyakorlati szabályozásban............................................ 13
1.3. Összefoglalás............................................................................................... 15
1.4. Ellenőrző kérdések...................................................................................... 15
1.5. Egyéni feladatok......................................................................................... 15
2. fejezet A szállásadás története, a mai szállodaipar kialakulása.................17
2.1. Az őskortól az újkorig................................................................................. 17
2.2. A modern szállodaipar létrejötte..................................................................21
2.3. A magyar szállodaipar kialakulása a XIX. és XX.században......................22
2.4. Nemzetközi szállodaláncok hazánkban.......................................................29
2.5. Nemzetközi és hazai érdekképviseleti szervek a szállodaiparban...............33
2.6. Összefoglalás...............................................................................................35
2.7. Ellenőrző kérdések......................................................................................35
2.8. Egyéni feladatok.........................................................................................35
3. fejezet A kereskedelmi szálláshelyek csoportosítása.....................................37
3.1. Rendeltetés szerinti csoportosítás................................................................37
3.2. Minőség szerinti csoportosítás....................................................................48
3.3. Méret szerinti csoportosítás.........................................................................52
3.4. Tulajdonosi és tagsági viszonyok a szállodaiparban...................................52
3.5. Összefoglalás...............................................................................................55
3.6. Ellenőrző kérdések......................................................................................55
3.7. Egyéni feladatok.........................................................................................55
4. fejezet A szálloda tevékenységei........................ 57
4.1. A szállodai tevékenységről általában..........................................................57
4.2. Elszállásolás................................................................................................60
4.3. Ellátás....................................................................................................61
4.4. Egyéb szolgáltatások...................................................................................64
4.5. Járulékos funkció.........................................................................................66
4.6. Összefoglalás...............................................................................................66
4.7. Ellenőrző kérdések......................................................................................67
4.8. Egyéni feladatok.........................................................................................67
5. fejezet A szobakiadás! tevékenység tárgyi feltételei........................ 69
5. i. A szálloda épülete.......................................................................................69
5.1.1. A szállodalétesítés általános követelményei...........................................69
5.1.2. Szálloda beruházás................................................................................. 70
5.1.3. A szállodaépület elhelyezése..................................................................77
5.1.4. Épületen kívüli létesítmények, közműellátás.........................................78
5.1.5. A szállodaépület műszaki ismertetése....................................................80
5.1.6. Gépészeti hálózatok...............................................................................83
5.2. A szálloda helyiségei és berendezései..............................................................88
5.2.1. A vendégfogadás és elszállásolás helyiségei..........................................88
5.2.2. Az ellátás helyiségei............................................................................. 102
5.2.3. Egyéb szolgáltató tevékenységek helyiségei........................................ 104
5.2.4. Járulékos tevékenységek helyiségei..................................................... 105
5.3. Összefoglalás.............................................................................................107
5.4. Ellenőrző kérdések.....................................................................................107
5.5. Egyéni feladatok .......................................................................................107
6. fejezet A szobakiadási tevékenység - személyi feltételek........................ 109
6.1. A vendég....................................................................................................110
6.2. A szállodai személyzet és a velük szemben támasztott követelmények.... 115
6.3. A szállodai szervezet.................................................................................119
6.3.1. A szállodai szervezetről általában........................................................ 119
6.3.2. A működési területek meghatározása................................................... 123
6.3.3. A szállodai tevékenység munkakörei és ezek feladatai........................ 125
6.3.4. Szobafoglalás és értékesítés.................................................................. 145
6.3.5. A Front Office munkakörei és azok feladatai....................................... 156
6.3.6. A szállodai szervezeten belüli kapcsolattartás...................................... 183
6.3.7. Számítógép alkalmazások a szállodában.............................................. 184
6.3.8. Emeleti (Housekeeping) szervezeti felépítés, munkakörök és feladatok...... 187
6.3.9. Új belépőkkel kapcsolatos tevékenységek, dolgozói tréning, ösztönzés...... 196
6.4. A nyújtott szállodai tevékenység minőségének értékelési
szempontrendszere....................................................................................203
6.5. Összefoglalás.............................................................................................205
6.6. Ellenőrző kérdések.....................................................................................205
6.7. Egyéni feladatok .......................................................................................206

Bártfai Endre

Bártfai Endre műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Bártfai Endre könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem