1.062.403

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Szállításgazdaságtan és a piaci mechanizmus

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 339 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-221-305-x
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó13
Bevezetés15
A szállítás gazdaságtanának néhány általános kérdése
A szállítási folyamatok és rendszereik19
A szállítási tevékenység értelmezése19
A szállítás és a logisztika (A szállítási folyamatok helye és szerepe az újratermelésben)21
A szállítás és a közlekedés27
A szállítás és az infrastruktúra31
A szállítás és a szállítmányozás33
A szállítás gazdaságtanának módszertani alapjai36
A szállítás gazdasági folyamatai36
A szállítás gazdasági folyamatai és a piaci mechanizmus összefüggései40
A szállítás gazdaságtanának fejlődése a szállítás gazdaságtörténetével összefüggésben46
Az áruszállítás és a piaci mechanizmus
A piaci mechanizmus alkotóelemeinek érvényesülése az áruszállításban55
Az áruszállítási szükségletek keletkezése és kielégítésük gazdasági-társadalmi jelentősége. A szállításigényesség fogalma55
A határ- és átlagos szállításigényeség fogalma. A szállításigényesség rugalmassága61
A szállítási árak (kompetitív tarifarendszerek) kialakulása mint a termelési versenyárak létrejöttének egyik feltétele66
Az áruszállítási piac jelenlegi helyzetének főbb gazdasági kérdései71
A piaci mechanizmus érvényesülésének zavaró tényezői: hiány, súrlódás és slack az áruszállításban71
Az áruszállítás gazdasági szabályozásának helyzete78
A piaci mechanizmus érvényesülési fokának (PMÉF) meghatározása a szállítási vállalatok költségvetési és versenyzési korlátja keménységének, illetve puhaságának mérésével81
Az áruszállítási kereslet kialakulása a kompetitív fuvarpiacon94
A termelő szállítási költségei a szállításigényesség és a szállítási ár összefüggésében94
A szállítási kereslet egyszerű modellje997
A szállítási kereslet kialakulása a termékpiaci egyensúly esetén97
Az egyváltozós szállítási kereslet rugalmasságának vizsgálata108
A szállítási kerselet hosszú távú egyensúlyának vizsgálata (kompetitív termelési és szállítási piac esetén)113
A szállítási (különbözeti) járadék fogalma117
Az egyváltozós kereslet meghatározása többféle szállítási megoldás esetén119
A kétváltozós (általános) szállítási keresleti modell meghatározása kompetitív szállítási piac esetén121
A szállítási üzem (vállalat) kínálatának alakulása versenyhelyzetben126
Szállítási költségfelület és a határköltségfüggvény értelmezése126
A szállítási kínálat általános modellje129
A szállítási kínálat meghatározásának egyszerű (egyváltozós) modelljei137
A szállítás önköltség- (átlagköltség-) függvény meghatározása142
A szállítási kínálat hosszú távú alakulása145
Az aggregált piaci szállítási kereslet és kínálat meghatározása. A kompetitív szállítási ár kialakulása153
Az aggregált piaci szállítási kereslet és keresleti rugalmasság153
Az aggregált szállítási kínálat és rugalmassága156
A szállítási kereslet és kínálat szintézise: a kompetitív szállítási ár kialakulása159
Az egyszerű szállítási keresleti és kínálati görbék szintézise159
A kínálati oldalról történő közelítés159
A keresleti oldalról történő közelítés165
A kétváltozós szállítási keresleti és kínálati felületek szintézise169
A szállítási kereslet és kínálat hatékony piaci allokációjának kérdései a gyakorlatban174
A szállítási kerselet és kínálat, valamint a kompetitív szállítási ár időbeni alakulása177
Az általános áruszállítási egyensúlyi állapot kérdései180
Szállítási piaci alakzatok néhány sajátos problémája a közlekedés gyakorlatában184
A hazai szállítási piaci alakzatok nagyvonalú jellemzése184
A szállítási monopólium határbevételi függvényének meghatározása187
Egyszerűsített szállítási keresleti és kínálati modellek monopolista szállítási piaci alakzatok esetén195
Az oligopolisztikus verseny és szabályozott monopólium a szállításban200
Néhány szállításgazdasági meggondolás a piaci alakzatokkal kapcsolatban203
A szállítási termelési és termelékenységi függvények, kapcsolatuk a szállítási költségfüggvénnyel205
Általános megjegyzések205
A szállítási termelési, termelékenységi és költségfüggvények meghatározása206
A szállítási termelési és termelékenységi függvény fogalma és jellemzése206
A szállítási költségfüggvények, az optimális szállítási inputkombinációk meghatározása211
A termelési tényezők elosztása a szállítási teljesítménytípusok között215
A szállítási vállalat külső egyensúlyi feltételei és az egyensúly stabilitásának kérdései216
A szállítási termelési függvénnyel kapcsolatos néhány társadalmi-gazdasági hatékonysági kérdése219
Disztribúciós rendszerek (Szállítási láncok) kialakulása és a piaci mechanizmus222
A disztribúciós rendszerek és a szállítmányozás222
A szállítási láncok kialakulásának néhány kérdése a hazai gyakorlatban224
A szállítási láncok (disztribúciós rendszerek) gazdasági vizsgálatának főbb kérdései226
A személyszállítás és a piaci mechanizmus
A kereslet és a kínálat a személyszállításban233
A személyszállítási kereslet kialakulása233
A személyszállítási kínálat kialakulása és a munkamegosztás a személyszállításban237
Az aggregált személyszállítási kereslet és kínálat meghatározása245
A fogyasztói magatartás jellemzése a személyszállításban, különös tekintettel az egyéni és a tömegközlekedés viszonyára247
Néhány általános szállításgazdaságtani meggondolás247
A hivatásforgalommal kapcsolatos fogyasztói magatartás és annak meghatározó tényezői248
A hivatásforgalom egyéni és tömegközlekedési költségei és azok viszonya248
A fogyasztó számára optimális kombináció meghatározása a hivatásforgalommal kapcsolatos fogyasztásban255
Az optimális fogyasztási kombináció alakulása változó jövedelemhányad (C nem egyenlő constans) esetén259
Az üzemanyagárak és a tömegközlekedési tarifák változásainak hatásai a hivatásforgalmi kereslet összetételére261
A tömegközlekedési szolgáltatások sajátos jellege a hivatásforgalomban267
Az egyéni hivatásforgalom kereslete és a vele szubsztitutív fogyasztás alakulása a jövedelemváltozással összefüggésben269
A tömegközlekedési kereslet és kínálat szintézise a hivatásforgalomban272
Az aggregált tömegközelekdési kereslet származtatása272
A hivatásforgalmi aggregált tömegközlekedési kereslet és kínálat szintézise275
A szabadidő-forgalommal kapcsolatos fogyasztói magatartás és motivációi279
A szabadidő-forgalom általános jellemzői279
A napi szabadidő-forgalom280
A hétvégi szabadidő-forgalom287
Egyéb szabadidő-forgalom289
A tömegközlekedési kereslet és kínálat szintézise a szabadidő-forgalomban290
A személyszállítási kereslet logisztikai értelmezése a hivatásforgalomban293
Az értelmezés gazdaságelméleti alapjai293
A termelő (szolgáltató) vállalati tevékenység személyszállítás-igényessége (a vállalati tevékenység személyszállítási kereslete)294
A termelő (szolgáltató) vállalat számára hatékony hivatásforgalmi személyszállítási kereslet297
A személyszállítási hivatásforgalmi kereslet és kínálat hosszú távú egyensúlyának tényezői302
A személyszállítás gazdasági szabályozása305
A személyszállítás gazdasági folyamatai305
A személyszállítás gazdasági szabályozásának sajátosságai308
A szállításgazdaságtan, a piaci mechanizmus és a hatékony szállításpolitika
A szállítási munkamegosztás és a közlekedésben részt vevők piaci magatartásának befolyásolása313
A hatékony szállításpolitika szükségessége és jellemzői327
Irodalom335
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Szállításgazdaságtan és a piaci mechanizmus Szállításgazdaságtan és a piaci mechanizmus Szállításgazdaságtan és a piaci mechanizmus Szállításgazdaságtan és a piaci mechanizmus

A gerinc javított, elszíneződött. A borító kissé töredezett.

Állapot:
3.480 Ft
1.740 ,-Ft 50
14 pont kapható
Kosárba