1.067.339

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Szaktárgyi módszertani kézikönyv a fémipari anyag- és gyártásismeret oktatásához

II.-III. évfolyam

Szerző
Budapest
Kiadó: Munkaügyi Minisztérium Módszertani Intézete
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 330 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Megjelent 1000 példányban, tankönyvi száma: 36478. Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Módszertani Intézet egyik fontos feladata az oktatási folyamat hatékonyságának emelése, az oktató-nevelő munka didaktikai, módszertani szirtvonalának fejlesztése útján. E feladatok megoldását... Tovább

Előszó

A Módszertani Intézet egyik fontos feladata az oktatási folyamat hatékonyságának emelése, az oktató-nevelő munka didaktikai, módszertani szirtvonalának fejlesztése útján. E feladatok megoldását kívánják szolgálni a szaktárgyi módszertani kézikönyvek, amelyek egy-egy szakmai tantárgy tanítása és a gyakorlati oktatás során alkalmazható módszereket, eljárásokat a tananyag tematikus feldolgozásában évfolyamonként mutatják be.
Gyakorló pedagógusaink régi és jogos igényeinek kívánunk eleget tenni, amikor ezeket a gyakorlatot közvetlenül segítő kiadványokat közreadjuk. Lehetőségeink figyelembevételével - az új tantervek kiadásának ütemében - további szaktárgyi módszertani kézikönyvek megjelentetését tervezzük mindenekelőtt: a szákmai ismeret, a gyakorlati oktatás, az anyag- és gyártásismeret és a szakrajz tantárgyak oktatásához.
A szakmunkásképzés területén e kézikönyvek kiadása az első hazai és nemzetközi próbálkozások közé tartozik. Föleg azon empirikus tapasztalatokat összegezik, amelyek a szakmunkásképző intézetek pedagógiai gyakorlatában általában megtalálhatók. A bevált módszerek és eljárások melleit a könyvek olyan törekvéseket is bemutatnak, amelyek a tanulói aktivitást kívánják fokozottan érvényre juttatni. Ugy véljük, hogy ezek az ajánlások elsősorban a kezdő pedagógusok számára nyújthatnak jelentősebb segítséget.
A kiadványok színvonalának emelése érdekében kérjük az intézetek pedagógusait, szakmai munkaközösségeit, hogy próbálják ki a javasolt módszereket, és az így szerzett észrevételeikről, tapasztalataikról tájékoztassanak bennünket. A módszertani kulturáltság továbbfejlesztését elősegítő javaslataikat mindenekelőtt a tanulói aktivitás fokozására, az ismeretek sokoldalú alkalmazására, a tanulók önállóságra nevelése területén alkalmazott módszerekre, eljárásokra és eszközökre, szervezési formákra vonatkozóan várjuk.
Továbbra is kérjük az intézetek pedagógusainak, vezetőinek támogatását, segítségét a szaktárgyi módszertanok megírásában, bírálatában és az ezektől el nem választható munkában, mint a száktantermek típusterveinek kidolgozása, a szemléltető eszközjegyzékek összeállítása, az eszközgyártás, az országos tanácskozások, a bemutató foglalkozások megrendezése és megtartása.
Köszönetet mondunk azoknak a pedagógusoknak, szakmai munkaközösségeknek és intézetvezetőknek, akik résztvettek a kézikönyvek megírásában, bírálatában vagy egyéb módon elősegítették megjelenésüket.
Mü.M. Módszertani Intézet Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 7
BEVEZETŐ 8
I. fejezet
A fémipari anyag- és gyártásismeret oktatásának általános kérdései 9
1. Az anyag- és gyártásismeret tanításának célja és feladatai 9
2. Az anyag-és gyártásismeret tananyagának felépítése 10
3. Az anyag- és gyártásismeret kapcsolata más tantárgyakkal 10
a) Kapcsolat az általános iskolai tananyaggal 10
b) Kapcsolat más szaktárgyakkal és a természettudományos tantárgyakkal 11
c) Kapcsolat az elméleti és a gyakorlati oktatás között 11
4. Az anyag- és gyártásismeret tanításának szerelési lehetőségei 12
II. fejezet
Az oktató-nevelő munka tervezése, szervezése 13
1. A tanár felkészülése az anyag- és gyártásismeret tanítására 13
2. A tanár felkészülése a témák tanítására 14
3. A tanár felkészülése az egyes tanítási órákra 15
III. fejezet
A témák tanításának leírása 17
II. évfolyam anyaga 17
1. Bevezetés 17
Fémek és ötvözeteik 28
2. A fémek szerkezetéről általában 28
3. A vas-szén ötvözetek szerkezete 47
4. Mechanikai anyagvizsgálat 64
5. Az ötvözök hatása az ipari vas-ötvözetek tulajdonságaira 87
6. Az ipari vas-ötvözetek hőkezelése 103
7. Évközi rendszerezés 118
8. Szabványosított ipari vas-ötvözetek 127
9. Színes fémek és ötvözeteik 148
10. Könnyűfémek és ötvözeteik 156
11. Műanyagok 166
12. Egyéb ipari anyagok 205
a) Csapágy-anyagok 205
b) Kenő-anyagok 211
c) Villamosipari-anyagok 217
d) Csiszoló-anyagok 223
e) Hőszigetelő és tömítőanyagok 226
13. Korrózió elleni védelem, felületvédelem 230
14. ÉV gépi rendszerezés 240
III. évfolyam anyaga 241
15. Fémipari technológia rendszerezése 242
16. Folyékony alakító technológiák 245
17. Képlékenyalakító technológiák 267
18. Forgácsoló technológiák 294
TANTÁRGYI ESZKÖZJEGYZÉK 313
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Szaktárgyi módszertani kézikönyv a fémipari anyag- és gyártásismeret oktatásához Szaktárgyi módszertani kézikönyv a fémipari anyag- és gyártásismeret oktatásához Szaktárgyi módszertani kézikönyv a fémipari anyag- és gyártásismeret oktatásához Szaktárgyi módszertani kézikönyv a fémipari anyag- és gyártásismeret oktatásához Szaktárgyi módszertani kézikönyv a fémipari anyag- és gyártásismeret oktatásához

A borító és a lapélek foltosak. A gerinc javított, elszíneződött. A borítón ragasztott címke látható.

Állapot:
2.140 ,-Ft
11 pont kapható
Kosárba