1.067.081

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Szaktanterem - Önálló ismeretszerzés

Az 1974. évi kazincbarcikai országos pedagógiai tanácskozás alkalmából meghirdetett pályázatok gyűjteménye

Előszó

A szaktantermek létesítésére irányuló kezdeményezések az utóbbi tíz évben országos „mozgalommá" szélesedtek. Tapasztalataim szerint ennek kettős forrása van:
- a meglévő objektív feltételek jobb... Tovább

Előszó

A szaktantermek létesítésére irányuló kezdeményezések az utóbbi tíz évben országos „mozgalommá" szélesedtek. Tapasztalataim szerint ennek kettős forrása van:
- a meglévő objektív feltételek jobb hasznosítására irányuló törekvés;
- a pedagógiai hatékonyság fokozásának igénye.
Ismeretes, hogy a megnövekedett tanulólétszám (demográfiai hullám), mely közel 400 ezerrel növelte általános iskolai tanulóink számát, a megvalósult nagyobb mértékű tanteremépítés ellenére is, jelentős zsúfoltságot eredményezett az iskolákban. Nem tette lehetővé a szaktantárgyi oktatás specifikus helyiségigényeinek kielégítését. Most viszont, a néhány év óta tartó alacsonyabb tanulólétszám enyhített a helyzeten, és ezért a meglévő helyiség-állomány racionálisabb kihasználásának szándéka volt az egyik rugó, mely a szaktantermek létrehozását serkentette. Vagyis iskoláinkban - növekvő számban - a „jó gazda gondosságával" vetettek számot a helyiségek optimális hasznosításával. Ez a felfogás oktatáspolitikai és oktatásgazdaságossági jellegzetességű és jelentőségű. Tehát a szaktantermek szervezésének ez az egyik oldala, amelyet egyikként figyelemre méltónak tartok. Vissza

Tartalom

I. Korszerűsítés és szaktanterem 7
Szabó Józsefné: A szaktanterem: igény, a korszerűsítés: kötelesség 9
Sári Lászlóné: Az iskolai szaktantermek szerepe a tanulók önálló ismeretszerzésében 13
Korompai Gyuláné: Szaktanterem - iskolaotthon a nevelés szolgálatában 20
Taba István: Tanuláselmélet és az önálló ismeretszerzés
a szaktantermi oktatásban 27
Kósa Zoltán: Törekvések a szaktantermi hálózat kiépítésére 31
II. Szaktantermek az alsó tagozatban 37
Dr. Solymár Istvánné: Könyvtársarok a negyedik osztályok
anyanyelvi tantárgycsoportos termében 37
Szerencsi Sándorné: Az önálló ismeretszerzés szaktantermi lehetőségei
az alsó tagozatban, a matematikai logika és a természettudományos
gondolkodás szolgálatában 44
Demeter Lajosné: Kísérlet tantárgycsoportos szaktantermek
létrehozására 52
III. Magyar-történelem szaktantermek 55
Dr. Vadász Terézia: A tanulók anyanyelvi nevelésének lehetőségei
a szaktanteremben 57
Ihász Istvánné: Könyvek a magyar szaktanteremben 62
Várkonyiné Tóth Márta: Az én magyartermem 71
Tóth Sándor - Tóth Sándorné: Szaktantermi lehetőségek és feladatok
a magyar nyelv és irodalom, valamint a történelem tanításában 76
T. Csépányi Valéria: József Attila-órák a magyar-történelem
szaktanteremben 84
Adorján Józsefné: Önálló tanulói tevékenység a történelem
szaktanteremben 92
IV. Matematika-fizika szaktantermek 99
Újvári István: Matematika szaktanterem a középiskolában 101
Bedécs István: Matematikai eszközök szerepe a tanulók önálló ismeretszerzésében 114
Barna Béla: A gyakorlati foglalkozás tantárgy szerepe a szaktantermek felszerelésében 120
Polyák István: Egy fizika szaktanterem felhasználásának lehetőségei 129
V. Biológia szaktanterem 135
Danada Jánosné: Biológia szaktanterem kialakítása iskolánkban 137
VI. Kémia szaktanterem 145
Simon Lajos: Szaktanterem a kémiatanítás szolgálatában 147
VII. Rajz szaktantermek 171
Ipacs Hona: A rajz szaktanterem szerepe a tanulók önálló ismeretszerzésében 173
Makai Gyuláné: Rajz szaktanterem a vizuális művészeti nevelés szolgálatában 182
Vígh Tibor: Rajz szaktanterem a művészeti nevelés szolgálatában 187
Bibliográfia. Összeállította: Dr. Felkai Lászlóné 191
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem