kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Ifjúsági Lapkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
Oldalszám: | 320 oldal |
Sorozatcím: | Szakmunkásnevelés |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 29 cm x 21 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal illusztrálva. |
Általános írások | |
A versenyek végeredménye | 3 |
Az ezredforduló már a jelenbe hatol | 1 |
Bakos Zsoltné: A szakmai-tanulmányi mozgalomról | 1 |
Bakos Zsoltné: Fontos, hasznos és szükséges - A nyári szakmai építőtáborozásról | 4 |
Dr. Bábosik István: Közösségi nevelés az önkormányzati tevékenység folyamatában | 1 |
Eredmények, gondok, tennivalók - Számvetés az új tanév kezdetén | 1 |
Érdemes megjegyezni a neveiket | 1 |
Jelentős szemléletformálásra van szükség - Kongresszusi számvetés a mozgalmi munkáról | 2 |
Közoktatási tanácskozás Budapesten | 1 |
Laki György: Valóságos értékének megfelelően | 1 |
Fórum | |
A versenymozgalom továbbfejlesztéséért | |
Suba Imre: Minden tanulmányi verseny így lenne jó | 5 |
Kristály Mátyás: A verseny és a korábbi szakmunkásvizsga | 8 |
Székely György: Közösségi nevelés és a versenyek | 3 |
Horváth István: A verseny felelősségteljes feladatunk | 8 |
Papp László: Hogyan javíthatnánk a szakrajzversenyeken | 9 |
Gáspár Lászlóné: Ne ítélkezzünk a közepesek tanárai felett | 6 |
Hartmann Iván: Javító szándékkal | 7 |
Bagics Lajos - Bakos Zsoltné: Továbbfejlesztjük a versenymozgalmat - Számos tanulsággal gazdagított a vita bennünket | 1 |
Az ötnapos munkarend bevezetéséről | |
Bagics Lajos - Szamos József: Megfelelő felkészülés után - Az ötnapos munkarend bevezetésének lehetőségeiről | 1 |
Pála Károly: Oktatásszervezés és ami mögötte van - Megjegyzések az ötnapos munkarendhez | 6 |
Odrovics Kálmán: Variációk az ötnapos munkarendhez | 8 |
Krisztián Béla: A szakmai nevelőmunka időszerű vonásai | 12 |
Viselkedéskultúra pedagógiai vetületben | |
L. Dala Mária: Amit értünk alatta és amit követelni kellene | 2 |
L. Dala Mária: Szemlélet, tartalom és következtetések | 4 |
L. Dala MÁria: A viselkedésről - ahogyan a tanulók látják - Ellentmondások vagy tévhitek | 6 |
L. Dala Mária: A viselkedésről - ahogyan a tanulók látják -Érzelem, értelem, érték | 4 |
Kátai Ferenc: Megalapozatlanok a következtetések - Válasz a szakmunkás időalapok bírálatára | 7 |
Miért...? | |
Somogyi Viktor: Tankönyvek nagy számban | 4 |
Bagics Lajos: Válasz a kérdésre - Valóban sok-e a tankönyv a képzésben? | 6 |
Lévi László: A nyári gyakorlat értékelése | 3 |
Gáspár Lászlóné: Energiánkat pazaroljuk | 5 |
Kardos József: Tisztelt Szerkesztőség! | 5 |
A nevelés elmélete és gyakorlata | |
A munka oktatása: a munka szervezése szerint - A gyakorlati oktatás új szerkezetéről | |
Radnai Jenő: Az új szerkezet pedagógia alklamzaása | 20 |
Radnai Jenő: Az előkészítő, motiváló szakasz | 15 |
Radnai Jenő: A megismerés szakasza | 17 |
Radnai Jenő: A készségfejlesztés szakasza | 11 |
Radnai Jenő: Az ellenőrzés-értékelés szakasza | 10 |
Antal György: A módszertani kultúra vizsgálata - Egy országos szintű felmérés tapasztalatai | 6 |
A pályaválasztástól a pályánmaradásig | |
Dr. Komáromi Sándor: Hozzájárulni a pályaválasztási döntéshez | 12 |
Tölgyesi Zoltán: Mi kell a pályánmaradáshoz? Egy felmérés tanulságaiból | 9 |
Bakos Zsoltné: A diákparlamentekre készülünk ismét | 9 |
Dr. Bentzik Zoltán: Ilyen technológiát tanítsunk | 13 |
Bokor László: Mit tehet a SZITEK - és mit az iskolák? | 20 |
Bokor László: A gazdaságosabb eszközfejlesztés érdekében | 14 |
Bokor László: A döntés felelősség a taneszközök kiválasztásakor | 4 |
Endrődi Júlia: Szakmák az ókori Egyiptomban - A bányászat és a szálllítás technikája | 23 |
Endrődi Júlia: Szakmák az ókori Egyiptomban - Az építészet és a mechanik | 24 |
Erdész Antal: Amiről öt korosztály sorsa tanúskodik - A mezőgazdasági szakmunkásképzés tapasztalataiból | 9 |
Fehér István: Egy tanévről szóló tanulságaim | 13 |
Franciaország szakképzési rendszeréről | 22 |
Gáspár Lászlóné: Az olvasásra nevelés tényei és tennivalói | 20 |
Dr. Gubán Gyula - Simon Péter: Munkamód és műszaki képességek | 13 |
Győző Gyula: Gondolatok az igazgató viselkedéséről | 10 |
Héring István: Megelőzni a tanulmányi kudarcot | 11 |
Jászberényi László: Nemcsak érdekesség - tanulság is a múlt | 19 |
Dr. Ilosvai Lajosné - Harza Rozália: Feleletválasztásos feladatlap készítése | 11 |
Dr. Ilosvai Lajosné: Hogyan tanítsuk a műanyagokat | 14 |
Dr.Ilosvai Lajosné: Hogyan tanítsuk a ragasztókat | 10 |
Kázmács Mária - Pelyva Máté: Központi applikációs eszközök a gyakorlatban | 19 |
K. B.: Új forma, funkció a felügyeletben | 20 |
Késmárki Mátyásné: Hagyományteremtés - intézeti napokkal | 18 |
Kissné Szabó Rózsa: Az otthoni tanulás szokásairól | 13 |
Kissné Szabó rózsa: Beszámoló egy módszertani kísérletről - Az optimális elsajátítás gyakorlata matematikából | 16 |
Dr. Koska Árpád - Pásztor Pál: A gyakorlati készségek mint reflexsorok | 15 |
Kovács Béla: Centenáriumi ünnepség Balassagyarmaton | 19 |
Kovács László: Ahol siker van: már nincs közöny | 21 |
Lukács Rudolf: Fenntartsuk-e az időszakos vizsgákat? | 7 |
Lükő István: Új feladat: a műszerek és mérések | 22 |
Mészölyné Fehér Katalin: Hány tanuló juthat le a teljes megértésig? - Az optimális elsajátítás módszerének ajánlása | 16 |
Mészölyné Fehér Katalin: Az optimális elsajátítás módszere | 17 |
Dr. Molnár Ferencné: A báválási vizsgálat első tapasztalataiból | 10 |
Mózes Tamás: A szakmunkásvizsgáztatás továbbfejlesztésének lehetőségei | 15 |
Németh József: "Ikresítés" Ikerváron | 23 |
Nyéki Lajos: Szakmai képzés-továbbképzés a vállalatoknál | 19 |
Orbán Ferenc: Egy tantárgy komplex eszközrendszere | 21 |
Dr. Orell Ferenc: Az ügyész tollából - A pártfogói felügyelet jelentőségéről | 18 |
Ponikfor Zoltán: Mozgófilm a szakelméleti oktatásban | 22 |
Réthy Endréné: A tanulás belső motivációjának fejlesztése | 6 |
Réthy Endréné: A tanulás és a motiváció kapcsolata | 9 |
Schelken Pálma: "Az a helyes út, amit járunk" | 21 |
Szakmunkásképzés a Szovjetunióban | 24 |
Szepesi Lajos: A pályát választókról -iskolai szemmel | 13 |
Szepesi Lajos: Feltétel a villamos mérésekhez | 13 |
Szigeti Rózsa: Szakmunkástanulók a televízióban | 13 |
Takátsy Ferenc: Forgó mozgást közvetítő gépelemek | 9 |
Takátsy Ferenc: Időelemzéssel - az új tanulóidőkről | 19 |
Dr. Újhelyi Lajos - Kozák György - Csikós István: Vegyipari tanüzem - a gyártelepen | 17 |
Újvári István: Egy kellően ki nem használt lehetőség - Tanulószoba a szakközépiskolában | 9 |
Újvári István: Egy kellően ki nem használt lehetőség II. - Tanulószoba a szakközépiskolában | 17 |
Végh József: Száz évvel ezelőtt | 16 |
Dr. Vértes László: Az egészségnevelésről | 14 |
Interjúk | |
Krostein Gábor: Illúziók, célok és mindennapok - Beszélgetés Ancsel Évával és Bakonyi Pállal | 28 |
Krostein Gábor: Munkahelyi légkörvizsgálat az iskolában - Beszélgetés Halász Gáborral | 24 |
Krostein Gábor: Beszélgetés Szende Tamás nyelvésszel | 26 |
Krostein Gábor: Társadalomlélektan és pedagógia - Beszélgetés Csepeli György szociológussal | 26 |
Fárasztó, de gyönyörű munka ez! - Beszélgetés egy kongresszusi küldöttel | 5 |
Krostein Gábor: Közösségformálás és esélyegyenlőség - Beszélgetés Járó Katalin pszichológussal | 23 |
Krostein Gábor: Milyen a magyar munkás? - Beszélgetés Böhm Antallal | 22 |
Krostein Gábor: Hogyan gondolkodnak a mai munkások - Beszélgetés Kolosi Tamással | 23 |
Krostein Gábor: "Tiszták voltak a maguk piszkosságában" - Beszélgetés Loránd Ferenccel | 22 |
Tájékozódás - tájékoztatás | |
Dr. Mergyes Béla: A szakoktatás tendenciái a 70-es években - Egy összehasonlító tanulmány tézisei | 20 |
Dr. Medgyes Béla: Szakoktatás a bolgár iskolarendszerben | 20 |
Dr. Medgyes Béla: Szakoktatás Csehszlovákiában | 21 |
Dr. Medgyes Béla: A korszerűsítés útja Jugoszláviában | 20 |
Nemzetközi élet Havannában | |
Beszélgetés Váczi Istvánnal | 20 |
Korcsogh András: Az eszmei-politikai nevelőmunka helyzete és további tökéletesítésének feladatai | 23 |
Váczi István: A pályaválasztási tanácsadás szerepe a szakmunkásképzés feladatainak megoldásában | 25 |
dr. Ostrosits Istvánné: A Szakmunkásképzési Alap működéséről | 24 |
Török Pál: Keressük a szabad kapacitást | 22 |
Szemle | |
Amit a proszociális magatartásról olvastunk | 28 |
- a pedagógushivatásról olvastunk | 29 |
- a szórakoztató irodalomról olvastunk | 28 |
- a pedagógusetikáról olvastunk | 28 |
- a nyelvészeti kutatásokról olvastunk | 30 |
- az előítéletekről olvastunk | 29 |
- a szociometriáról olvastunk | 27 |
- a mai munkásosztályról olvastunk | 26 |
- a munkáskutatás terveiről olvastunk | 27 |
- a neveléstudományi vitákról olvastunk | 25 |
Könyvekről | |
R. E.: Kozéki Béla: A motiválás és motiváció összefüggéseinek pedagógiai, pszichológiai vizsgálata | 31 |
Réthy Endréné: Pedagógiai kézikönyv (Szerk. Báthory Zoltán, Gyaraki F. Frigyes) | 32 |
Pedagógiai látókör 2. | 31 |
Tankönyvekről - mindenkinek | 31 |
Krostein Gábor: Békés Ferenc: Ismeretszintmérés ismeretkultúra, ismerettipológia | 31 |
K. G.: Szende Tamás: A szó válsága | 32 |
A politika és elmélete. Szerk. Polgár Tibor | 31 |
Vastagh Zoltán: Mikrocsoportok az iskolai osztályokban | 30 |
A nevelés helyi rendszere Szederkényben. Szerk. Lóczy László - Vastagh Zoltán | 30 |
K. G.: Az osztályközösség megismerése. Szerk. Gácsér József | 30 |
K.: Kolosi Tamás: Társadalmi struktúra és szocializmus | 29 |
Tudásunk a tudatról | 30 |
K.: Tanulmányok a neveléstudomány köréből - 1978. Szerk. Horváth Lajos - Kiss Árpád - Nagy Sándor - Szarka József | 29 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.