1.066.542

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Szakmai tréning kortárs oktatóknak a prostitúciós területen

Fenarete Program

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Szex Edukációs Alapítvány
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 108 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A tízévnyi prostituáltak között végezett utcai munka, olyan úttörő tapasztalatokkal ruházta fel a Bizottság a Prostituáltak Polgári Jogaiért nevű szervezetet, amely élen jár a szex munkások... Tovább

Előszó

A tízévnyi prostituáltak között végezett utcai munka, olyan úttörő tapasztalatokkal ruházta fel a Bizottság a Prostituáltak Polgári Jogaiért nevű szervezetet, amely élen jár a szex munkások életkörülményeinek javítását célzó útkeresésben. Az önsegítő csoportoktól az európai TAMPEP projektig a HÍV fertőzés megakadályozásával és a közegészségüggyel foglalkozó kísérleti projektek modell értékű vállalkozókká váltak a más országokban működő szolgáltatás hálózatok és projektek számára. Ezek a tapasztalatok egy különleges projektet hívtak életre az áruba bocsátott és kizsákmányolt bevándorló nők védelmére és egyenjogúságuk kivívására. Az ebben az időszakban útjára bocsátott különböző programok sikeres megvalósítása az egykor társoktatói és a ma is dolgozó szex munkások aktív közreműködésében rejlik. Míg a prostitúció területén működő szervezetek eleinte pragmatikus módon alkalmazták az önkénteseket, később részvételük az egyes projektekben jóval strukturáltabbá vált. Ez a könyv a KORTÁRS OKTATÓ képzésről, a továbbiakban KO rövidítéssel szerepel. A kortárs, vagy társoktatók, mivel semmilyen képesítés sem létezik a Ko-k számára, az általuk betöltött szerep nem jár szakmai elismeréssel, pedig a rendkívül bonyolult helyzetekben dolgozó emberek megérdemelnének. Emellett, eltekintve néhány olyan képzéstől, ahol a feladat ellátásához át kellett adni bizonyos mennyiségű információt és tudást az önkénteseknek, nem létezett megfelelő szakmai képzés a prostitúció területén dolgozó KO-1^ számára. Ez a helyzet vezetett minket ahhoz az ötlethez, hogy pontosan felmérjük ezeknek az igen értékes segítőknek a munkáját, hiszen az ő aktív közreműködésük komoly értéket ad a munkának, ahogy ezt számos tapasztalat is igazolja, nem csak Európában. Például az 1992- ben (az UNAIDS támogatásával) elindított SHIP program, amely a prostituáltak és klienseik közötti HIV/AIDS fertőzést vizsgálta Sonagachy-ban, az indiai Kalkutta első számú piros lámpás negyedében, e terület legendás példájává vált, és számokban kifejezve mind a mai napig a KO-k alkalmazásának legfontosabb szervezett kerete. E célokat szem előtt tartva kidolgoztuk egy olyan kísérleti projektet, amely a Leonardo Da Vinci Program részeként (az Európai Bizottság Általános Oktatási és Kulturális Igazgatósága, 2002-2006) ellensúlyozni tudná a szakmai tanfolyamok hiányát. Tervünket egy 2001-2003 között megvalósítandó két éves tanfolyamra - mely a prostitúciós tapasztalattal rendelkező személyek szakmai ismereteinek a növelését, valamint képzésük és oktatásuk elősegítését célozta - elfogadták. A TAMPEP (Nemzetközi Együttműködés az AIDS és a Nemi Úton Terjedő Betegségek Megakadályozásáért a Bevándorló Prostituáltak Körében) program lett nélkülözhetetlen partnerünk a nemzetközi projektben. Már a program valamennyi fázisában KO-ként tekintenek a prostituáltakra, és aktívan hirdetik az emberi és polgári jogok alapján álló politikai, jogi és társadalmi egyenjogúságukat, az emberkereskedelemmel szembeni fellépést, valamint a nők személyes szabadságának és épségének tiszteletben tartását. Ahhoz, hogy egy - e speciális szerep meghatározására szolgáló - irányadó tanfolyamot dolgozhassunk ki több ország együttműködésével, feltétlenül tiszteltben kellett tartanunk az egyes országok azon jellemző sajátosságait, melyek meghatározzák a prostitúcióhoz való viszonyulásukat. Az a tény, hogy nem létezik Európában egységes jogi szabályozás a prostitúcióval és a bevándorlással kapcsolatosan, azt jelenti, hogy a program célcsoportjába tartozó nők teljesen különböző életkörülmények és munkafeltételek között léteznek, attól függően, melyik országban élnek. Ennek köszönhetően számukra más és más képzési stratégiát kell kidolgozni. Vissza

Tartalom

Bevezetés 5
1. Fejezet Módszertan: munkahipotézis 7
1.1 A prostitúcióval foglalkozó KO-k szakmai szerepe 7
1.1.1. A prostitúcióval foglalkozó KO szerepe és feladata 8
1.2 A KO-k legfontosabb képzési módszerei 9
1.2.1 A szakmai képességek vizsgálata 9
1.2.2 Módszerek: munkahipotézis 9
1.2.3 Az egyén személyes élményeinek feldolgozása Kohlrieser életciklus elmélete alapján 10
1.2.4 A „csoport" mint erőforrás 11
2. Fejezet | A partnerországok környezetének vizsgálata 15
2.1 A prostitúció környezete a partnerországokban 15
2.1.1 Olaszország 15
2.1.2 Franciaország 16
2.1.3 Németország 16
2.1.4 Hollandia 17
2.1.5 Litvánia 18
2.1.6 Lengyelország 19
2. 1.7. Magyarország 20
2. 2 Bevándorlás és prostitúció: jogi szabályozás a partner országokban 21
2. 2. 1 Olaszország 21
2.2.2 Franciaország 22
2.2.3 Németország 23
2.2.4 Hollandia 24
2.2.5 Litvánia 36
2.2.6 Lengyelország 27
2.2.7. Magyarország 25
2.3 Következtetések 31
3. Fejezet | Kísérleti projekt és útmutató a prostitúcióval foglalkozó kortárs oktatók szakmai képzéséhez 33
3.1 Kísérleti projekt 33
3.2 A képzési program felépítése Olaszországban 34
3.3 Célok és stratégiák 35
3.4 A képzés során alkalmazott módszerek 37
3.4.1 Példák a 'szóbeli' feladatokra 37
3.4.2 Példák az 'írásbeli' feladatokra 38
3.4.3 Példák a 'grafikai' feladatokra 39
3.5 A Csoportforma 40
3.6 A partner országok kísérleti projektjei 40
3.7 Projekt munka: kísérletezés az elsajátított képességekkel és kompetenciákkal 51
3.7.1 Projekt munka Olaszországban 51
3.7.2 Projekt munka Franciaországban 54
3.7.3 Projekt munka Németországban 54
3.7.4 Projekt munka Lengyelországban 56
3.7.5 Projekt munka Litvániában 57
3.7.6 Projekt munka Hollandiában 58
3.8 Értékelés 59
3.8.1 Olaszország
3.8.2 Franciaország
3.8.3 Németország 63
3.8.4 Lengyelország 64
3.8.5 Litvánia 65
3.8.6 Hollandia 66
3.9 Szakmai képzési program KO-k számára (kísérleti projekt) 68
3.9.1 Általános és egyedi elemek 69
3.10 A prostitúcióval foglalkozók 72
3.10.1 A nemzeti kontextus elemzése 72
3.10.2 A képzési program modulálása 73
4. Fejezet | A kortárs oktatók szervezetei 75
4.1 A képzési program és folyamat bemutatása 75
4.1.1 Az Olaszországban szerzett tapasztalatok 75
4.1.2.A programban résztvevő országok 76
v 4.1.3 A Németországban képzett KO-k közösségi szerepe 78
4.2 Felkészítés KO szervezetek alapítására 78
5. Fejezet | Következtetések: A Fenarete projekt 81
5.1. A prostitúció területén dolgozó KO-k szakmai képzésének irányelvei 81
5.2 A módszer más célokra történő alkalmazása 81
5.3 Végső következtetések 82
Szójegyzék 85
Irodalomjegyzék 91
Támogató és partner szervezetek 97
Comitato per i Diritti Civili delle Prostitute 97
Tevékenységek 97
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem