1.067.073

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Szakmai etika

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor
Budapest
Kiadó: Műszaki Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 83 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-10-5413-6
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 37147. Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Szakmai etika oktatásának célja, hogy megtanítsa a szolgáltató szakmában dolgozó tanulókat az erkölcsös magatartásra, a fogyasztókkal és a munkatársakkal szembeni viselkedés alapvető szabályaira.... Tovább

Előszó

A Szakmai etika oktatásának célja, hogy megtanítsa a szolgáltató szakmában dolgozó tanulókat az erkölcsös magatartásra, a fogyasztókkal és a munkatársakkal szembeni viselkedés alapvető szabályaira. Olyan tisztességes emberi kapcsolatokat kell ui. kiépíteni a szolgáltató munka végzésekor, amelyek konfliktusmentesek, s egybeesnek a vevők és a vendégek, ill. a vállalatok, végső soron a népgazdaság érdekeivel.
A Szakmai etika az ipari szakmunkásképzésben új tantárgy, amely az 1980-81. tanévtől kezdve kerül bevezetésre. A tantárgy kapcsolata a szakmunkásképző iskolában oktatott valamennyi tantárggyal, célkitűzéséből következik. A szakmai elméleti és gyakorlati tantárgyak azt tanítják, hogy mit és hogyan kell a szakmában megvalósítani, a Szakmai etika viszont azt, hogy milyen emberi magatartással lehet az adott munkát sikeresen elvégezni. Tananyagának tartalma azonban sok szállal kapcsolódik a történelem társadalmi ismeretéhez, a magyar nyelv és irodalomhoz, a testneveléshez, az osztályfőnöki órákhoz, sőt az iskolán kívüli tevékenységekhez is, ahol az erkölcs más és más területeivel, követelményeivel találkozunk. Néha úgy tűnik, mintha átfedés is mutatkoznék, holott legtöbbször az életben felvetődő hasonló jelenségek más és más megközelítéséről van szó.
A Szakmai etika tanulása bizonyos értelemben eltér a többi tantárgyétól. A hangsúly nem szabályok elsajátításán van, hanem mindennapi esetek megbeszélése kapcsán a helyes magatartás, szakmai gyakorlat kialakításán.
Fontos, hogy a szakmák sajátos tapasztalataiból, tipikus jelenségeiből induljunk ki az órákon, és őszintén keressük, hogy az egyes esetekben mi volna az erkölcsileg helyes cselekedet, a követendő magatartás. Lehet, hogy tévedünk vagy másképpen gondolkodunk egy-egy kérdésről. Ilyenkor is mondjuk el véleményünket. A kialakuló vitában kiderül majd, hogy kinek van igaza. De nem biztos, hogy annak van igaza, aki a leghangosabb.
A tankönyv arra törekszik, hogy több vitára alkalmas esetet tárjon elénk. Az első fejezet a szolgáltatóipari szakmák különböző ágaiban jelentkező etikai követelményekkel foglalkozik. Eközben erkölcsi fogalmakkal is megismerkedünk. Aztán arról ejtünk majd szót, hogy milyen ember alkalmas a szolgáltatóipari szakmák elvégzésére és végül azt, hogy hogyan valósíthatjuk meg munkahelyünkön az erkölcsi követelményeket. Vissza

Tartalom

BEVEZETÉS 5
A Szakmai etika tárgya 7
1. A SZOLGÁLTATÓIPARI SZAKMÁK KÜLÖNBÖZŐ ÁGAIBAN JELENTKEZŐ SPECIÁLIS
ETIKAI KÖVETELMÉNYEK 9
1.1. A szolgáltatás sajátos jellege 9
1.2. Az erkölcs forrása 10
1.3. Az érdek és az erkölcsi viszonyok 12
1.4. Az elemi erkölcsi normák 13
1.5. A szocialista erkölcs alapelvei 14
1.5.1. Az erkölcs humanista alapja 15
1.5.2. A kollektivizmus 18
1.5.3. A hazafiság és a nemzetköziség követelményei 21
1.5.4. A képesség szerint végzett lelkiismeretes munka 24
1.6. Az erkölcsi alapelvek és a gyakorlat egysége 27
1.7. Magatartás és erkölcsi felelősség 27
2. A SZOCIALISTA SZAKMUNKÁS MORÁLIS SZEMÉLYISÉGJEGYEI 29
2.1. A szakma szeretete 29
2.2. A szolgáltató szakmák gyakorlására alkalmas személyiség 31
2.2.1. Általános követelmények 32
2.2.2. Kapcsolatteremtő képesség 34
2.2.3. Sajátos morális követelmények 35
3. AZ ERKÖLCSI KÖVETELMÉNYEK MEGVALÓSULÁSA A MUNKAHELYEN 42
3.1. Sajátos munkahelyi erkölcsi követelmények 43
3.2. A munkatársi kapcsolatok erkölcsi követelményei 44
3.3. A beosztott dolgozók és a vezetők kapcsolatának erkölcsi követelményei 45
3.4. A közösséggel szemben támasztott erkölcsi követelmények 47
3.4.1. Munkahelyi légkör, munkahelyi demokratizmus 48
3.5. A fogyasztókkal (vevőkkel, ül. vendégekkel) való kapcsolat erkölcsi követelményei 51
3.5.1. Fogyasztói típusok, magatartások 52
3.6. A kulturált kiszolgálás erkölcsi jelentősége 64
3.6.1. A vevő üdvözlése 66
3.6.2. Kiszolgálás 68
3.7. A számolással, minőséggel kapcsolatos erkölcsi követelmények 75
3.8. A fogyasztóktól származó külön juttatások erkölcsi problémái 76
Irodalomjegyzék 83

Dr. Győriványi Sándor

Dr. Győriványi Sándor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Győriványi Sándor könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem