ELSŐ SZÁM | |
Bánfalvy Csaba: Struktúraváltás a szakképzést folytató középiskolákban | 7 |
Berde Éva - Daruka Magdolna - Petró Katalin: Tanulás és boldogulás a középfokú közgazdászpályán | 19 |
Minőségbiztosítás | |
Marton József: Önértékelésen alapuló minőségbiztosítási rendszer kísérleti alkalmazásának tapasztalatai a magyar szakképzésben II. | 29 |
Módszertan | |
Maróti Andor: Mit tehet a nyitott képzés a felnőttoktatás megújításáért? | 55 |
Műhelytanulmányok | |
Pentelényi Pál: A mintapéldák szerepe az algoritmizálás tanítási-tanulási folyamatában | 60 |
Sovány István: Multimédia-fejlesztő eszközök és használatuk az oktatásban | 65 |
Nagy Ádám: A műszaki pedagógus hallgatók informatikai attitűdje | 76 |
Bíró Mária: Nem verbális kommunikációs struktúrák a középiskolában | 84 |
Fejlesztés | |
Balla Gábor Tamás - Wolfgang Vogler: Kutatások az agrármenedzsernők innovatív továbbképzési programjának kialakításáért | 96 |
Tapasztalatok | |
A funkcionális analfabétizmus elleni harctól az élethosszig tartó tanulás programjáig | 101 |
Tankönyvvilág | |
Karlovitz János: Tankönyv- és taneszköz-ellátottság | 107 |
Karlovitz János Tibor: A tankönyvek mennyisége | 128 |
MÁSODIK SZÁM | |
Fejlesztés | |
Lükő István: Képesítések ekvivalenciája | 153 |
Kata János: A szakképzési folyamatok rendszertechnikai modellezésének és optimalizálásának egy lehetséges módszere | 159 |
Tapasztalatok | |
Liskó Ilona: A szakmai gyakorlati képzés | 173 |
Borosán Gyula: Egy alacsony iskolázottságú csoport jövőképe | 205 |
Műhelytanulmányok | |
Vidékiné Reményi Judit: A klasszikus távoktató kurzusok és a rendszerelméletű távoktató kurzusok (vagy nyitott képzés) összehasonlítása | 215 |
Bíró Mária: A másik oldal - A tanári kommunikációs képességek kialakításának problémájáról | 229 |
Deák Sándor: Szaknyelvoktatás a középfokú szakképzésben | 236 |
A szakképzés története | |
Nagy Péter Tibor: A tanoncoktatás kialakulása és az iparpolitika | 248 |
HARMADIK SZÁM | |
Szakképzés 1999-2000. | 271 |
Tapasztalatok | |
Berde Éva - Petró Katalin: Érettségizettek a munkaerőpiacon - foglalkoztatás, képzettség és kereslet | 308 |
Szekeres Tamás: Pályaorientáció és munkaerő-szükséglet | 330 |
Minőségbiztosítás | |
Krisztián Béla: Minőségfejlesztés a szakképző intézményekben | 341 |
Dániel Péterné: A minőségbiztosítás gyakorlati tapasztalatai az Irinyi Középiskolában | 353 |
Műhelytanulmányok | |
Nagy Ádám: Informatikai írástudás az oktatásban, az informatikai intelligencia meghatározása | 371 |
NEGYEDIK SZÁM | |
Bevezető | 399 |
Ute Laur-Ernst: A munka során végzett informális tanulás értéke | 400 |
Adler Tibor: Szakképzés Európában | 406 |
Modláné Görgényi Ildikó: Az ekvivalencia kérdései a bilaterális kapcsolatokban | 410 |
Veres Pál: A felsőoktatási és tudományos szakterület álláspontja a szakképzés és a felnőttoktatás kapcsolatáról | 415 |
Vámos Dóra: A magyar szakképzés jövőképe a technológiai előretekintési program gondolatrendszerében | 420 |
Liskó Ilona: A szakmai gyakorlati képzés koncepciója cégek számára | 427 |
Váradi László - Futterer László: Az AUDI-EU-s igényei és a magyar szakképzés lehetőségei | 431 |
Bessenyei István: Munka, szakma, tanulás | 436 |
Mártonfi György: Munka és tanulás integrációja | 441 |
Benke Magdolna: A munkatapasztalat növekvő szerepe a fiatalok szakmai felkészülésében | 447 |
Brian Critchlow: A szakképzési módszerek vizsgálata az Egyesült Királyságban és Magyarországon | 451 |
Gyülingné Schindler Rózsa: Egy költséghatékony képzési modell kialakítására tett kísérlet tapasztalatai | 456 |
Bánfalvy Csaba: Struktúraváltás a szakképzést folytató középiskolákban | 461 |
Hideg Éva - Nováky Erzsébet: A hazai szakképzés-előrejelzés módszertani tapasztalatai | 464 |
Virág Ildikó: Szakképzés a családi költségvetés tükrében | 468 |
Berde Éva - Daruka Magdolna - Petró Katalin:Továbbtanulás vagy menedék a munkanélküliség elől? | 473 |
Lada László: Az esélyegyenlőség megvalósulásának lehetőségei | 479 |
Vjacheslav Kudin - Natalia Kutova: Szakmai képzés az európai közösség rendszerében | 482 |
Bókáné Bakos Mária: EU régió távoktatási program a Kereskedelmi és Iparkamaráknál | 487 |
Szirmai Péter: A magyar szakképzési rendszer kívülről és belülről | 492 |
Jenny Johnson: Vállalkozói képzés az EU néhány országában | 495 |
Solti Gábor: A kis- és középvállalkozások szempontjainak érvényesülése a szakképzésben | 499 |
Vladimir Tkalec: Európai integráció és szakképzés | 502 |
Maróti Andor: A nyitott képzés lehetőségei és megvalósításának problémái | 506 |
Sz. Tóth János: Nem hivatalos felnőttoktatási erőfeszítések a hatékonyabb szakmai képzés érdekében | 509 |
Miroslav Kadlec - Pavel Petrovič: Szakmai képzés a Cseh Köztársaságban | 517 |
Soós Adrianna: A gazdasági és társadalmi igények teljesülése a szakképzésben az EU jelenlegi és leendő tagországaiban | 520 |