kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Typotex Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 218 oldal |
Sorozatcím: | Baccalaureus Scientiae Tankönyvek |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-9664-06-5 |
Előszó | 9 |
A hazai szakképzés és mérnöktanárképzés kultúrtörténete - Horváth Márton | |
A magyar szakoktatás kialakulása, fejlődésének folyamata | 13 |
A kezdetektől a második világháború végéig | 13 |
A háború utáni reformtörekvések a rendszerváltásig | 16 |
A rendszerváltás váltásai | 19 |
Az egyetemi intézmények hazai alakulása | 20 |
A kezdetek és a reformkor utáni fellendülés | 20 |
A hazai mérnökképzés a kezdetektől az 1930-as évekig | 22 |
A mérnöktanárképzés története a Műszaki Egyetemen | 25 |
Ellenőrző kérdések | 30 |
Irodalomjegyzék | 30 |
Szakképzési rendszer a piacgazdaságban - Benedek András | |
Szakképzési rendszer a piacgazdaságban | 31 |
A szakképzési szerkezet problematikája | 35 |
A piacgazdasági átmenet hatása | 41 |
A szakképzési funkciók és a képzési szerkezet változása | 43 |
Az új szakmastruktúra rendszerjellemzői | 45 |
Ellenőrző kérdések | 48 |
Irodalomjegyzék | 48 |
A tanítási-tanulási folyamat mérnöki szemmel - Kata János | |
A rendszerszemlélet fő jellemzői | 49 |
A tanítási-tanulási folyamat rendszermodellje | 49 |
A rendszerszemlélet sajátos követelményei | 51 |
Rendszertechnikai módszerek alkalmazása a pedagógiában | 53 |
A problémamegoldás lépéseinek bemutatása | 53 |
A tananyag elrendezésének tervezése | 53 |
A tanítás időbeli tervezése | 55 |
Egzakt modellek további alkalmazásának lehetőségei | 57 |
Néhány gondolat a műszaki pedagógusképzés jövőjéről | 60 |
Ellenőrző kérdések | 62 |
Irodalomjegyzék | 62 |
Kompetenciák és kvalifikációk a szakképzésben - Balogh Andrásné | |
Kompetenciák és kvalifikációk a szakképzésben | 65 |
Az oktatás 2049-ben | 65 |
Didaktikai (tantervelméleti) paradigmák és paradigmaváltások | 67 |
Tanterv és módszertan | 68 |
A tananyag struktúrája | 69 |
Kódolás és átkódolás | 70 |
Strukturálás | 71 |
A műszaki ismeretstruktúrák. A Sorge-modell | 71 |
A műszaki fejlődés kényszerítő ereje | 73 |
A munkaszervezet és a szakképzési formák változásai | 75 |
A munkaszervezetek átalakulása | 75 |
Kompetenciák | 79 |
Tantervi generációk | 81 |
Komptenecia-irányultság | 84 |
Ellenőrző kérdések | 96 |
Irodalomjegyzék | 96 |
A nevelés és a szakképzés alapvető kérdései - Bábosik Zoltán | |
Társadalom és nevelés | 99 |
Történeti megközelítés | 99 |
EU-integrációs szempontok | 101 |
A szakképzési formák és pedagógiai célok átalakulása | 103 |
A szakképző intézmények főbb funkciói és nevelési feladatai | 105 |
A multinacionális vállalatok megjelenésének hatásai | 105 |
A társadalmi rétegződés változásai | 106 |
Tanuló társadalom, tudástársadalom | 107 |
Gazdasági változások és érdekek a szakképzésben | 107 |
Pályaorientáció, szakmaválasztás | 108 |
Változások a jogi szabályozásban | 110 |
A szakképző iskola mint nevelő intézmény | 112 |
A nevelés mai elmélete és gyakorlata | 117 |
A nevelés elméletének változásai, az antipedagógia gyökerei és csapdái | 117 |
A multikulturális nevelés értelmezése | 121 |
A multikulturális nevelés dimenziói | 122 |
A multikulturális nevelés szintjei | 124 |
Végállomás: a posztmodern? | 125 |
Egy évtized fő tendenciái | 125 |
Ellenőrző kérdések | 127 |
Irodalomjegyzék | 127 |
Digitális pedagógia - Vig Zoltán | |
Az oktatástechnika fejlődése | 129 |
Pszichológiai alapok | 132 |
A befogadás hatékonysága | 132 |
A rövid és hosszú távú emlékezet | 133 |
Vizuális érzékelés | 133 |
Társadalmi, kulturális vonatkozások | 135 |
A digitális írástudás | 135 |
A digitális szakadék | 136 |
Az informatikai kompetencia | 139 |
A digitális pedagógia módszerei | 141 |
Előadás, szemléltetés (prezentáció) | 142 |
A multimédiás taneszközök használata | 142 |
A kognitív digitális taneszközök használata | 143 |
A digitális projekt | 144 |
Online értékelés | 145 |
Tanulásirányítás és egyéb kommunikáció | 145 |
Gyakorlati alkalmazások az oktatói munkában | 146 |
Frontális oktatás elektronikus prezentációkkal | 146 |
Tantárgyi honlapok alkalmazása | 149 |
Ellenőrző kérdések | 155 |
Irodalomjegyzék | 155 |
Szakmai kommunikáció, szakmai képzés, nyelvpedagógia - Strucz Zoltán | |
A nyelvpedagógia és a szaktárgyi pedagógia kapcsolata | 157 |
A nyelvészet, a szakmai nyelvművelés a tudományos rendszertanban | 159 |
A nyelvi kommunikáció fogalma, csatornái | 161 |
A nyelv, a szaknyelv fogalma | 164 |
A nyelvi képzettség meghatározói és tartalma | 168 |
A magyar nyelv helyzete a világ nyelvei között | 170 |
A magyar nyelv jellege | 173 |
A szaknyelv és a szaknyelvhasználat | 175 |
A szakmai nyelvhasználat megjelenési és megnyilvánulási formái | 178 |
A tanár mint előadó: retorikai alapfogalmak | 180 |
A tanár mint az írott szövegek alkotója: szövegalkotási alapfogalmak | 182 |
A nyelvi szabályozás és a nyelvművelés minőségbiztosítási eszközei | 185 |
A szakmai nyelvművelés segédeszközei, forrásai, intézményei | 186 |
Magyar nyelvészet, magyar nyelvtan | 186 |
Szakmai, szaknyelvi kommunikáció | 187 |
Magyar nyelv, idegen nyelv, nyelvek és kultúrák | 187 |
Elméleti és gyakorlati nyelvművelési források, segédeszközök | 187 |
Nyelvi viselkedés, viselkedéskultúra, protokoll | 188 |
Fordítás, tolmácsolás, magyar nyelv, nyelvművelés kapcsolata | 188 |
Lexikonok, enciklopédiák, szótárak | 189 |
Idegen nyelvű irodalom | 189 |
Források a világhálón | 189 |
Intézmények | 189 |
Ellenőrző kérdések | 190 |
A leggyakrabban használt pedagógiai fogalmak - Molnár György | |
Pedagógiai fogalmak | 191 |
Szakmai fogalmak | 206 |
Irodalomjegyzék | 217 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.