A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Szakképzés és jövő

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Aula Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 240 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-907-846-8
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezető gondolatok9
Az oktatás és a szakképzés jövője a nemzetközi jövőkutatási irodalomban13
A jövő lehetséges társadalmi modelljei13
Az oktatás és a szakképzés helye, szerepe az egyes társadalmi jövőmodellekben20
Oktatási és szakképzésfejlesztési stratégiák a világban24
Japán24
Amerikai Egyesült Államok26
Az egyesülő Európa29
Dél-Afrika33
A szakképzés társadalmi-gazdasági funkcióinak lehetséges változása35
A szakképesítést nyújtó középiskolák tanárainak vélekedése a szakképzés továbbfejlesztéséről39
A kérdéskörök39
A válaszolók köre40
A felmérés eredményei41
A szakképzés reformjának lényege41
A szakképzés szereplőinek feladatai45
A szakképzés tartalmának lehetséges változása48
A felnőttképzés jövőbeni iránya és helye54
A hazai szakképzés és a fejlett világ közötti eltérés csökkentése56
A munkavállalók munkaerőpiaci pozícióinak javítása63
A főbb megállapítások67
A gyerekek vélekedése a szakképzés nyújtotta lehetőségekről71
A kérdéskörök71
A válaszolók köre72
Általános iskolás gyerekek72
Középiskolás gyerekek74
A válaszok - a vélekedések76
Az általános iskolás gyerekek vélekedése76
A középiskolás gyerekek vélekedése87
A főbb megállapítások104
Az általános iskolás gyerekek vélekedésére vonatkozó megállapítások104
A középiskolás gyerekek vélekedésére vonatkozó megállapítások106
A szülők vélekedése a szakképzés nyújtotta lehetőségekről109
A kérdéskörök109
A válaszolók köre110
Az általános iskolás gyerekek szülei110
A középiskolás gyerekek szülei111
A válaszok - a vélekedések113
Az általános iskolás gyerekek szüleinek vélekedése113
A középiskolás gyerekek szüleinek vélekedése132
A főbb megállapítások150
Az általános iskolás gyerekek szüleinek vélekedésére vonatkozó megállapítások150
A középiskolás gyerekek szüleinek vélekedésére vonatkozó megállapítások155
A munkaadók viszonya a szakképzéshez161
A kérdéskörök161
A válaszolók köre162
A felmérés eredményei164
A munkatársak kiválasztásának módjai164
A munkatársak kiválasztásánál érvényesített szempontok167
Az új feladatok megoldásakor számításba jöhetők köre172
A gazdálkodási egységek viszonya a képzés különböző formáihoz175
A gazdálkodási egységek viszonya a szakképzésben való részvételhez179
A főbb megállapítások184
A hazai szakképzés lehetséges jövője189
Szakképzési jövőváltozatok a nemzetközi fejlődéstendenciák alapján189
A társadalmi jövőmodellekből következő jövőváltozatok189
Az egyes országok oktatás- és szakképzésfejlesztési stratégiáiból következő jövőváltozatok190
Átfogó jövőváltozatok192
Szakképzési jövőváltozatok a szakképző iskolák tanárainak vélekedése alapján196
Azonos, eltérő és bizonytalan vélekedések196
Jövőváltozatok198
Szakképzési jövőváltozatok a munkaadók válaszai alapján202
Azonos, eltérő és bizonytalan vélekedések202
Jövőváltozatok206
Az általános és a középiskolás gyerekek vélekedése és várakozásai209
Azonos, eltérő és bizonytalan vélekedések209
A gyerekek elvárásai a középiskolával szemben214
Az általános és a középiskolás gyerekek szüleinek vélekedése és várakozásai216
Azonos, eltérő és bizonytalan vélekedések216
Szülői elvárások a szakképző iskolával szemben220
A hazai szakképzés jövőalternatívái és variánsai223
A szakképzés társadalmi-gazdasági környezete223
A szakképzés társadalmi-gazdasági funkciói226
A szakképzés lehetséges rendszerei229
Komplex alternatívák és variánsok232
Összegezés236
Felhasznált irodalom239
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem