Előszó
2015 még úgy is érdekes év volt a Forma-1-ben, hogy a Mercedes dominanciájának
folytatását láthattuk. Elégedettségre adott okot, hogy a Ferrari visszatért a győzelmek
útjára, újra ott vannak a konstruktőri dobogón, ami annak köszönhető, hogy talán ők
mentek át a legnagyobb fejlődésen az előző szezon óta.
Érkezett idén néhány nagyszerű újonc is, akik kitettek magukért.
Elég csak a Toro Rossónál Carlos Sainz és Max Verstappen remek csatájára, vagy épp
a Saubernél több ízben is pontot szerző Felipe Nasrre gondolni. Aki szereti a sportot,
az biztosan élvezetesnek találta ezt, mert remek látni azokat a fiatalokat, akik a
jövőt jelentik. Egy sport mindig csak annyira jó, mint amilyen színvonalat képviselnek
a küszöbön álló fiatal tehetségek, így a Forma-1 biztosan jól áll. Idén visszatértünk
Mexikóba is, ahol nagyon sokáig nem rendeztek versenyt, most viszont tömve voltak
a lelátók rendkívül lelkes rajongókkal. Telt ház fogadott bennünket Silverstone-ban
is, köszönhetően annak, hogy Lewis Hamilton kimagasló teljesítménnyel menetelt az
újabb világbajnoki cím felé.
A Pirelli számára viszonylag egyenes volt az évad: sajnálatos módon nem sok
tesztelésre nyílt lehetőségünk, de így is büszkék vagyunk arra, amivel hozzá
tudtunk járulni az idei szezonhoz. Boldogok vagyunk azért is, mert döntés született
a szerződéshosszabbításról, így 2017 és 2019 között biztosan folytatódik a Forma-
l-es szerepvállalásunk. Mostantól elsősorban arra kell összpontosítanunk, hogy
elvégezzük azt a munkát, amelyre a 2017-ben életbe lépő, átfogó és nagyon jelentős
szabályváltozások miatt van szükség. Készülünk újdonsággal a 2016-os idényre
is, mégpedig az ultralágy keverékű abronccsal, amelyet az olyan városi pályákra
fejlesztünk, mint például Monaco és Szingapúr.
A normál fejlesztési folyamataink révén lesz néhány változás a gumik belső
struktúrájában, ezeket elsősorban az autók teljesítményének jelentős javulása indokol.
Szorgalmazunk egy olyan szabályváltozást is, amely lehetővé tenné, hogy a csapatok
minden versenyre három gumikeverék közül maguknak válogassanak össze a
lehetséges 13 szettből 11 szett száraz abroncsot. Ezzel a csapatok kezébe kerülne
a gumikkal kapcsolatos döntés és nem titkolt célunk az sem, hogy így váratlan
meglepetéseket csempésszünk
a versenyekbe.
Mindenképpen említést kell tennem arról, hogy mi a Pirellinél nagyon kedveljük
Magyarországot és a Magyar Nagydíjat imádunk oda menni. Mindig érezzük, hogy
mennyire szenvedélyesek a magyar rajongók, ráadásul Budapest csodálatos város
és teljes mértékben együtt él a versennyel. Évről évre örömmel tapasztalatom, hogy
sok szurkoló jön például Finnországból, Németországból és az Egyesült Királyságból,
akik nem csak a verseny izgalmait tapasztalhatják meg, hanem a város csodálatos
történelmét is.
Tudjuk, hogy jelenleg is zajlik a Hungaroring burkolatának cseréje. Szeretnénk minél
hamarabb megismerkedni a végtermékkel, így jövőre már az év elején, az előszezonban
elküldjük szakembereinket a pályára. Ők végzik majd el a lézeres- és egyéb
vizsgálatokat, amelyek alapján fel tudjuk mérni, hogy az új burkolat milyen hatással
lesz a gumik karakterisztikájára, a kopás mértékére.
Vissza