1.066.444

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Történelemtanítás 1961/1-6

A Művelődésügyi Minisztérium módszertani folyóirata - VI. évfolyam 1-6. szám

Tartalom

1. szám
Veress Judit: A készülő általános iskolai történelem tan terv 1
MÓDSZERTAN
Szabolcs Ottó: A középiskolai tananyagcsökkentés kérdéséhez 5
Juhász Imre: Tanórai formabontás 7
HELYTÖRTÉNET
Kenéz Győző: Néhány szempont a helytörténeti kutatómunkához 12
Kávássy Sándor: A helytörténeti kutatás megsegítésének útjai felé 16
TAPASZTALATCSERE
Dr. Tibori János: A helyi munkásmozgalom történetének jelentősége közép-iskolai oktató-nevelő munkánkban 20
Kronstein Gábor: A szertár fejlesztése házi eszközökkel 23
Dr. Baltás Gézáné: Történelemóra a IV. osztályban 24
SZEMLE
Történelemtanárok problémái Bulgáriában (Merényi László) 27
BIBLIOGRÁFIA - KRÓNIKA
Magyarország története 1849-1917-ig 30

2. szám

Hanák Péter: A 67-es probléma .. .. .. 1
MÓDSZERTAN
Vas Károly: A munkásmozgalom történetének tanítása az általános iskola
VII. osztályában 8
Ballér Endre: A számonkérés néhány formája a középiskolákban 11
Jávorszky Emőné: A görög demokrácia tanítása 15
TAPASZTALATCSERE
Lukács József: Az összefoglaló órákról 22
Pamiczky András: Az írásbeli ellenőrző dolgozat íratásáról ... 24
SZEMLE
Lederer Emma: A feudalizmus kialakulása Magyarországon ... 28
Dr. Nyakas László: Történelem a muzsikában 29

3. szám
MÓDSZERTAN
Szabolcs Ottó: Az érettségi reformjának kérdéséhez 1
Veress Judit: „Milyen embernek képzelem el Hunyadi Jánost?" 4
TAPASZTALATCSERE
Dr. Dékán Károly: Az egyén és a tömeg. Példa a gondolkodtató módszer alkalmazására 12
Bárány György: Az első történelemóra a középiskola I. osztályában 14
Vágó Mária: Érettségi előtt 19
SZEMLE
Farkas Márton: „Az I. világháború" c. oktatófilm 21
Szántó Imre: Egy Dunántúli falu 25
Dr. Biró Sándor: Történelemtanításunk a XIX. század első felében 28
BIBLIOGRÁFIA
Magyarország története 1917-1919-ig 30

4. szám
MÓDSZERTAN
Tóth László: Az általános iskolai történelemtanítás főbb feladatai az 1961/62. tanévben 1
Unger Mátyás: Két átdolgozott középiskolai tankönyvünkről 3
Horváth Géza: Az alapfogalmak és a dialektikus módszer, mint a történelem tanításának eszközei 7
Parniczky András: Történelemóra és üzemi gyakorlat 12
SZEMLE
Parasztsors-parasztgond. 1919-1944. (Szabolcs Ottó) 16
Dr. Tibori János: Békéscsaba története a Kőröskultúra idejétől a felszabadulásig 17
Tárkány Szűcs Ernő: Vásárhelyi testamentumok (Kenéz Győző) 18
Szokoly Gyula: És Gömbös Gyula a kapitány... (Csávás Sándor) 21
BIBLIOGRÁFIA
Magyarország története 1917-1919-ig II 23
TAPASZTALATCSERE
Dr. Giday Kálmán: A történelmi munkafüzet 25
Jávor Lászlóné: A történelemszakkör munkájáról 27
Merényi László: Történelemtanítás a Kaukázusban 28
Dr. Tibori János: Városunk, Békéscsaba nevének története a szakköri foglalkozáson 30
Kövesdy László: A faeke fejlődésének története modellekben ... ... .32

5. szám

Veress Judit: Az általános iskolai történelem tantervi tervezetének országos vitája 1
MÓRSZERTAN
Dr. Eperjessy Géza: A korszerű műveltség és a tananyagcsökkentés problémái a középiskolai történelemtanításban 9
Dr. Nyakas László: Tanmenetünk a tervszerű szemléltetés szolgálatában ... 16
Kemény Csaba: A történeti folyamatok korszerű bemutatásáról 20
TAPASZTALATCSERE
Dr. Nagy Erzsébet: A Tanácsköztársaság anyaga utáni ismétlő-rendszerező 23
HELYTÖRTÉNET
Dr. Taba István: A helytörténeti kutatás problémái 26
SZEMLE
Dr. Sonkoly István: Képzőművészet és zene párhuzama 29
BIBLIOGRÁFIA
Magyarország története 1917-1919-ig III. 32

6.szám

A kommunizmus építőinek kongresszusa 1
MÓDSZERTAN
Dr. Dékán Károly: Permanens ismétlést! .. 4
Biró Ferencné: Szemléltetés a gyermekeknek a gyermekek által 9
Dr. Domonkos Imre: Időszerű feladataink a művészettörténet szolgálatában .. 11
TAPASZTALATCSERE
Rettegi Istvánné: Az iskolamúzeum anyagának felhasználása 13
Biró László: Az almásfüzitő-felsői iskolamúzeum 16
Balla György: Történelmi falitérképek 18
Dr. Árva György: Gyermekvilágtörténelem (minta-fejtörőműsor) 21
Furuglyás Géza: Iskolareform és a helytörténeti kutatás lehetőségéi 25
SZEMLE
Három feudalizmus-történeti munkáról (Kenéz Győző) 29
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem