1.067.081

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanulmányok az érettségiről

Hatásvizsgálat/Tantárgyi vizsgák értékelése/Feladatfejlesztés

Szerző
Budapest
Kiadó: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 416 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-682-614-7
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókat, ábrákat, illusztrációkat tartalmaz. Kereskedelmi forgalomba nem került.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Érdekes szerkezetű tanulmánykötetet vehet kézbe az olvasó. Három nagyobb tartalmi egységbe szerkesztve három különböző, mégis összetartozó, egymást erősítő témáról szól. A kötet egészét három kulcsszóval is jellemezhetjük: hatás, vizsga, fejlesztés. E közkeletű fogalmak azonban konkrét tartalommal töltődnek fel, ha megnézzük, mit is jelentenek a tizenhat tanulmányban. Üzenetük röviden így is összegezhető: fejlesztések a mérlegen. Az első témakör tanulmányai az érettségi vizsga iskolai hatását elemzik. Az érettségi fejlesztése során, majd megvalósulása után is mód nyílt többféle hatásvizsgáló eljárás alkalmazására, ahogyan azt a szerzők részletesen kifejtik a kötetben. Hogyan és milyen tényezők formálták 2008-ban és formálják majd tovább a vizsga hatását, milyen képet kapnánk ma és holnap, ha felkeresnénk újra az iskolákat, a vizsgáztatókat és a vizsgázókat? E kérdésekre még nincs válasz ebben a kötetben, az azonban bizonyos, hogy a vizsga továbbfejlesztése, korrekciója nem... Tovább

Fülszöveg

Érdekes szerkezetű tanulmánykötetet vehet kézbe az olvasó. Három nagyobb tartalmi egységbe szerkesztve három különböző, mégis összetartozó, egymást erősítő témáról szól. A kötet egészét három kulcsszóval is jellemezhetjük: hatás, vizsga, fejlesztés. E közkeletű fogalmak azonban konkrét tartalommal töltődnek fel, ha megnézzük, mit is jelentenek a tizenhat tanulmányban. Üzenetük röviden így is összegezhető: fejlesztések a mérlegen. Az első témakör tanulmányai az érettségi vizsga iskolai hatását elemzik. Az érettségi fejlesztése során, majd megvalósulása után is mód nyílt többféle hatásvizsgáló eljárás alkalmazására, ahogyan azt a szerzők részletesen kifejtik a kötetben. Hogyan és milyen tényezők formálták 2008-ban és formálják majd tovább a vizsga hatását, milyen képet kapnánk ma és holnap, ha felkeresnénk újra az iskolákat, a vizsgáztatókat és a vizsgázókat? E kérdésekre még nincs válasz ebben a kötetben, az azonban bizonyos, hogy a vizsga továbbfejlesztése, korrekciója nem képzelhető el tényleges működésének rendszeres, több eszközzel történő feltárása nélkül. A tényleges hatás feltárásához időbeli távlatra van szükség, hogy rálátásunk legyen az eseményekre és az eredményekre. A vizsga működésének természetes visszajelző kontrollja a vizsgatárgyak eredményeinek elemző értelmezése. A Szakmai tapasztalatok - tantárgyi vizsgák értékelése című fejezet nyolc tanulmányt tartalmaz. A fejezetindító írás a fejlesztő- és a mérőfeladatok különbségét értelmezi, választ adva az írás címében foglalt Fejlesztés vagy vizsgatréning? kérdésre. Az érettségi bevezetésének egyik fontos következménye a feladatfejlesztés, mely jó néhány tantárgyban a tanóra szintjén is számtalan új feladattípus megjelenését eredményezte. A Feladat fejlesztés - fejlesztőfeladatok című fejezetben - eltávolodva a vizsgától - a fejlesztőfeladat mibenlétéről szól a Több önbizalom, kevesebb kudarc című írás. A fejlesztőműhelyek által összeállított feladatokból mintaként ezúttal négy feladatállomány - a magyar nyelv és irodalom keretében a szövegértés és szövegalkotás, a történelem, az angol nyelv és a földrajz - tartalmi bemutatása győzheti meg az olvasót a fejlesztő feladatok pedagógiai értékéről. Vissza

Tartalom

Előszó (Horváth Zsuzsanna) 7
Az érettségi vizsga hatása
Horváth Zsuzsanna: Az új típusú érettségi vizsga iskolai hatása 15
Bánkuti Zsuzsanna - Lukács Judit: Az új típusú érettségi vizsga igazgatói megítélése 21
Horváth Zsuzsanna: Az új érettségi előtt és után: becslés és megvalósulás. Igazgatói és tanári interjúk elemzése 63
Szakmai tapasztalatok - tantárgyi vizsgák értékelése
Einhorn Ágnes: Fejlesztés vagy vizsgatréning?
A fejlesztő- és a mérőfeladatok különbségei 147
F. Dárdai Ágnes - Kaposi József: A kezdet vége, avagy a történelemérettségi vizsga fejlesztésének további lépései 169
Lukács Judit: Az új matematikaérettségi - három év tapasztalata 187
Einhorn Ágnes: Hogy vizsgázott az új érettségi németből? 207
Bánkuti Zsuzsa: A érettségi feladatok nehézsége - a vizsgázók nehézségei fizikából 239
Berek László - Szabó Szabolcs: Az új kémiaérettségi tapasztalatai 259
Ütőné Visi Judit: A kétszintű érettségi kihívásai a földrajz tantárgyban 273
Dancsó Tünde: Az informatikaérettségi tapasztalatai 287
Feladatfejlesztés - fejlesztőfeladatok
Horváth Zsuzsanna - Lukács Judit: Több önbizalom, kevesebb kudarc 313
Horváth Zsuzsanna: Írni jó! A szövegalkotás fejlesztése 323
F. Dárdai Ágnes - Kaposi József: A problémaorientált történelemtanítás és a fejlesztőfeladatok 353
Major Éva: Angol nyelvi készségfejlesztő feladatcsomagok 371
Makádi Mariann: Fejlesztőfeladatok gyűjteménye földrajzból 391
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Tanulmányok az érettségiről Tanulmányok az érettségiről
Állapot:
2.940 Ft
1.470 ,-Ft 50
7 pont kapható
Kosárba