1.059.294

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Vezetés és tartalmi fejlesztés a közoktatásban

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tisztelt Olvasó!
Ön az OKKER Kft. konferenciáit ismertető sorozat újabb kötetével ismerkedik. A felnőttoktatás helyzete, majd a Vezetésfejlesztés és vezetőképzés a közoktatásban után a... Tovább

Előszó

Tisztelt Olvasó!
Ön az OKKER Kft. konferenciáit ismertető sorozat újabb kötetével ismerkedik. A felnőttoktatás helyzete, majd a Vezetésfejlesztés és vezetőképzés a közoktatásban után a harmadikkal: a Vezetés és tartalmi fejlesztés a közoktatásban cíművel.
Az előkészítő munkacsoport tagjai segítségével az egész országban igyekeztünk feltérképezni és felkérni a konferencián közreműködő kollégákat Azokat kerestük, akikre büszke környezetük, akik mindnyájunknak hasznos tanácsokat tudnak adni. Köszönetet mondunk az előadások, korreferátumok, beszámolók megtartóinak, a szekciók vezetőinek és raportőreinek.
Sajnos voltak, akik nem jöttek el, és olyanok is, akik nem bocsátották rendelkezésünkre előadásaik anyagát. Ezért nem tudtunk minden szekcióból mindenkit bemutatni, kiadványunkban megörökíteni és az olvasóknak még több segítséget nyújtani.
A napjainkban oly fontos témákat, főként a NAT használatbavételét, a közoktatás tartalmi fejlesztéséből adódó feladatokat, az intézmények pedagógiai programját és helyi tantervét, az iskolák vezetőit és fenntartóit érő kihívásokat, a változó vezetőképzést és vezetői kompetenciákat, a szakértők és a szaktanácsadók feladatkörét igyekeztünk feltárni, megvitatni.
A hét szekcióban tovább folytatták a közös gondolkodást kollégáink. A résztvevők többsége saját környezetéből, iskolájából hozta a példákat, de volt, akit nagyobb közössége bízott meg a referátummal. Reméljük, hogy tanulságosak lesznek. A szekcióülések beszámolói átfogó képet adnak a speciális területekről. Ki-ki megkeresheti benne az őt érdeklőket.
Az összegzések és reflexiók fejezetből a négy pedagógiai vezető reagálását, véleményét ismerhetjük meg, vonhatjuk le a következtetéseket. Köszönjük szíves érdeklődését, és bízunk benne, hogy az olvasottakat hasznosítani fogja munkájában. Vissza

Tartalom

BEVEZETŐ 3
I. ELŐADÁSOK PLENÁRIS ÜLÉSEN
Báthory Zoltán:
A KÖZOKTATÁS TARTALMI KORSZERŰSÍTÉSÉBŐL ADÓDÓ ÚJ FELADATOK 8
Pőcze Gábor:
A KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNYEK TEVÉKENYSÉGÉNEK HELYI TERVEZÉSE 15
Szabó Mária: AZ ISKOLAVEZETÉST ÉRŐ KIHÍVÁSOK 25
Nádor Rudolfné: ÖNKORMÁNYZATI FELELŐSSÉG ÉS TARTALMI MODERNIZÁCIÓ 31
Tornyosiné Nagy Éva:
ÚJ VEZETŐI KOMPETENCIÁK, VÁLTOZÓ VEZETŐKÉPZÉS 36
Palotás Zoltán:
SZAKÉRTŐK ÉS SZAKTANÁCSADÓK 42
II. A SZEKCIÓÜLÉSEK ELŐADÁSAIBÓL
Várnai Andrásné:
A PEDAGÓGIAI PROGRAMOK KÉSZÍTÉSÉRŐL 52
Weich József:
VEZETŐI FELADATOK AZ ÁLTALÁNOS ISKOLÁBAN 57
Nyitrai Menyhért:
MIÉRT NEHEZEBB A KISISKOLÁK HELYZETE? 62
Fazekas Ede:
AZ INTÉZMÉNYI AUTONÓMIA ÉRVÉNYESÜLÉSE 66
Schulek Mátyás:
A GIMNÁZIUMOK VÉDELMÉBEN 72
Sipos János:
KÉRDÉSEK A NAT BEVEZETÉSÉHEZ 78
dr. Szenczi Árpád:
A FENNTARTÓI IRÁNYÍTÁS KÉRDÉSEIRŐL 81
dr. Szeszler Anna:
TARTALMI FEJLESZTÉS ÉS A VEZETÉS SAJÁTOS KIHÍVÁSAI 90
Árendás Péter:
SOKKAL TÖBBRŐL VAN SZÓ 94
Somfai Zsuzsa:
SZAKTANÁCSADÓK A NAT BEVEZETÉSÉBEN 102
dr. Kuknyó János:
EGY INTÉZMÉNY HELYKERESÉSE 105
III. BESZÁMOLÓK A SZEKCIÓÜLÉSEKRŐL
dr. Dombrády Lorándné:
Beszámoló, A nagyobb települések iskoláinak problémái" szekció munkájáról 112
Nagy Mária:
Beszámoló „A kisebb települések iskoláinak problémái" szekció munkájáról 115
Botka Lajosné:
Beszámoló „A középfokú oktatás" szekció munkájáról 118
Csapó Judit:
Beszámoló „Az önkormányzati iskolafenntartás" szekció munkájáról 122
Várhegyi György:
Beszámoló „A nem önkormányzati fenntartású intézmények" szekció üléséről 126
Baráth Tibor:
Beszámoló a „Vezetőképzés és szeivezetelemzés" szekció munkájáról 129
Cseh Györgyi:
Beszámoló a „Szakértők, szaktanácsadók" szekció munkájáról 135
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Vezetés és tartalmi fejlesztés a közoktatásban Vezetés és tartalmi fejlesztés a közoktatásban

A lapélek enyhén foltosak.

Állapot:
2.340 Ft
1.170 ,-Ft 50
6 pont kapható
Kosárba