1.060.345

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Didaktikai olvasmánygyűjtemény

A pedagógia című egységes tanárképző főiskolai tankönyvhöz/Kézirat

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Általános - a didaktika fejlődésével összefüggő - tanulmányok
A gazdasági-társadalmi és tudományos-technikai fejlődésnek az iskolai nevelésre és oktatásra kiható fő tényezői (V. Nevelésügyi Kongresszus, Budapest, 1971. 55-61. o.)3
Fukász György: Tudományos-technikai forradalom - oktatás - művelődés (Pedagógiai Szemle, 1975. 3. sz. 195-203. o.)11
Kolosi Tamás: Társadalmunk az ezredfordulón (Köznevelés 1978. 8. sz. 10-11. o.)20
A neveléstudomány helyzete, feladatai, intézményei, kapcsolatai más tudományokkal (Részletek az V. Nevelésügyi Kongresszus témabizottságainak jelentéséből. - Ötödik Nevelésügyi Kongresszus, Budapest 1971. 113-115. o. és 123-125. o.)25
Nagy Sándor: A tantervi kutatások és az oktatáselmélet jövője (Pedagógiai Szemle, 1973. 1. sz. 13-14. o.)31
Nagy Sándor: Új didaktikai törekvések (Budapesti Nevelő, 1978. 3. sz. 22-30. o.)45
Sarkadi László: Iskola és lemorzsolódás (Kritika, 1978. 1. sz. 19-20. o.)54
A tanítás-tanulás tartalma
Az új tantervek az 1972. évi párthatározat végrehajtásának eszközei (Általános pedagógiai útmutató az általános iskolai nevelés és oktatás tervének bevezetéséhez. Budapest, 1977. 5-10. o.)61
Miklósvári Sándor: Az új nevelési-oktatási tervek bevezetésének időszerű kérdései (Pedagógiai Szemle, 1978. 9. sz. 771-779. o.)65
Az általános iskolai nevelés és oktatás tervének óraterve az osztott általános iskolák, az összevont 1. és 3. osztályú tanulócsoportok, az összevont 2. és 4. osztályú tanulócsoportok és az összevont 1-4. osztályú tanulócsoportok számára. (Általános iskolai nevelés és oktatás terve. I. kötet. 7-10. o.)77
Alapelvek az általános iskola nevelő és oktató munkájához Szerkesztette: Dr. Ballér Endre (Az általános iskolai nevelés és oktatás terve I. kötet. 11-33. o.)81
Karlovitz János: Tananyagszervezés (Köznevelés, 1978. 6. sz. 10-11. o.)95
A tanítási - tanulási folyamat
Nagy Sándor: A deduktív megismerési formák jelentősége az oktatásban (Pedagógiai Szemle, 1975. 9. sz. 771-783. o.)101
Dr. Orosz Sándor: A tananyag elemzése (Bevezetés) (Országos Oktatástechnikai központ, 1977. 9-15. o.)115
Jerome S. Bruner: Vázlatok az oktatás elméletéhez (Uj utak az oktatás elméletéhez. Bp. 1974. Gondolat Kiadó 65-84. o.)120
L. N. Landa: Pedagógia és kibernetika (Köznevelés, 1964. 17. sz. 664-667. o. és 18. sz. 701-706. o.)130
Dr. Zukovits Imre: Az algoritmus didaktikai értelmezése (Módszertani Közlemények, 1970. 2. sz. 77-80. o.)147
Ismeretszerzés a tanítás-tanulás, szabadidő egységében (Útmutató az alsó tagozatos iskolaotthonos osztályok számára. Fővárosi Tanács VB Művelődésügyi Főosztálya Fővárosi Pedagógiai Intézet. Budapest, 1973. 51-55. o.)153
A tanítás-tanulás szervezett-munkaformái, módszerei és eszközei
Tunkli László: A tanulás (A bánásmód pszichológiája. MSZMP Budapesti Bizottsága Oktatási Igazgatósága. Kossuth Könyvkiadó, 1978-1979. 203-215. o.)155
Az egésznapos nevelésről (Útmutató az alsótagozatos iskolaotthonos osztályok számára. Fővárosi Pedagógiai Intézet, 1973. 6-8. o.)167
Rózsa Éva: Az oktatás korszerűsítésének lehetőségei az iskolaotthonban (Magyar Pedagógia 1972. 4. sz. 432-442. o.)168
Faragó László: Tantárgycsoportos tanítás (Köznevelés, 1971. 16. sz. 9-11. o.)182
A tantárgycsoportos tanításról az általános iskolák 3. és 4. osztályaiban (Művelődésügyi Közlöny 1977. 14. sz. 556-557. o.)188
Tizenegynapos tanítási cikls az alsó tagozatban (Útmutató) (A tanító, 1976. 8. sz. 7-8. o.)189
Donald O. Herb: A tanulás módszerei (A pszichológiai alapkérdései. Gondolat, Bp. 1975. 129-129. o.)195
Závodszky Géza: A tankönyv, ahogy az oktatás korszerűsítési folyamatában látjuk (Pedagógiai Szemle, 1975. 12. sz. 1068-1075. o.)197
Horst Weiss: Néhány vizsgálati eredmény az audiovizuális tanszerek jelenségéről és hatékonyságáról (Pedagógiai Szemle, 1978. I. sz. 29-31. o.)206
Kelemen László: Az önálló foglalkozások pszichológiai feltételei (Önálló foglalkozás összevont osztályokban. Tankönyvkiadó, Budapest, 1977. 5-18. o.)209
Asbóth Dénes: Az önálló foglalkozás szerepe a tanítás-tanulás folyamatában (Önálló foglalkozások összevont osztályokban. Tankönyvkiadó, Budapest, 1977. 20-37. o.)221
Irányelvek az értékelés és az osztályozás korszerűsítéséhez (Tankönyvkiadó, Budapest, 1973.)237
Speciális didaktikai kérdések
Szabó László: A pedagógus feladatai az oktatás és nevelés kezdő szakaszában (Pedagógiai Szemle, 1978. 5. sz. 432-434. o.)255
Módszertani levél az óvoda és az általános iskola közötti kapcsolatról és az általános iskola 1. osztályában folyó oktató-nevelő munka színvonalának emeléséről
(Részletek a művelődésügyi miniszter 174/1960/M. K. 21./MM számú utasításával megjelentetett 3. sz. módszertani levél 1972. évi lényegesen bővített és átdolgozott kiadásából. 7-40. o.)258
Az átmenet megkönnyítése az általános iskola 4. osztályából az 5. osztályba (5. sz. módszertani levél. Melléklet a művelődésügyi miniszter 121/1967. /MM. számú utasításához)281
Állásfoglalás az iskolaéretlenség megállapításáról és pedagógiai korrekciójának szervezési feladatairól (Művelődésügyi Közlöny, 1974. 9. sz. 371-377. o.)300
Tájékoztató az "Állásfoglalás az iskolaéretlenség megállapításáról és pedagógiai korrekciójának szervezési feladatairól" című hivatalos közleményhez (Művelődésügyi Közlöny, 1974. 13. sz. 504-505. o.)313
Faragó László: A cigánygyerekek rendszeres nevelésének-oktatásának helyzetéről és feladatairól (Tapasztalatok a cigánygyerekek oktatásának-nevelésének köréből. Budapest, 1976. 7-15. o.)315
Függelék
Didaktikai feladatok gyűjteménye323
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem