Fülszöveg
Ki ne emlékezne a hajdani sárga Golfra? Gyors kezű pilótája már pályafutása kezdetén olyan mesteri vezetéstechnikáról tett tanúbizonyságot, amivel egyből belopta magát a közönség szívébe. Szabó Gergő édesapja, Szabó Zsolt sosem versenyzett, de mindig is autósportszimpatizáns volt. Át- és megélte a magyar autósport legendás fénykorát. Lelkes amatőrként segített annak idején Kövesdán Andrásnak, aztán Wirtman Ferinek, és az akkori menő ralisok egy csoportja bérbe vette a garázsukat, náluk szereltek. Gergő négy-öt évesen nem matchboxszal játszott, hanem igazi versenyautókkal ismerkedett, bukócsöveken mászkált, alkatrészek között nőtt fel. Szüleivel rendszeresen járt versenyt.
Endurózni kezdett, és 125 köbcentiben nyert három magyar bajnoki címet. Válogatott lett, számos vb-futamon indult Németországban, Spanyolországban, Finnországban. A motorozással bejárta Európát. Zsembery Barnával mentek versenyről versenyre, aki az édesapja révén rallimegszállott is. Először enduro motorokkal...
Tovább
Fülszöveg
Ki ne emlékezne a hajdani sárga Golfra? Gyors kezű pilótája már pályafutása kezdetén olyan mesteri vezetéstechnikáról tett tanúbizonyságot, amivel egyből belopta magát a közönség szívébe. Szabó Gergő édesapja, Szabó Zsolt sosem versenyzett, de mindig is autósportszimpatizáns volt. Át- és megélte a magyar autósport legendás fénykorát. Lelkes amatőrként segített annak idején Kövesdán Andrásnak, aztán Wirtman Ferinek, és az akkori menő ralisok egy csoportja bérbe vette a garázsukat, náluk szereltek. Gergő négy-öt évesen nem matchboxszal játszott, hanem igazi versenyautókkal ismerkedett, bukócsöveken mászkált, alkatrészek között nőtt fel. Szüleivel rendszeresen járt versenyt.
Endurózni kezdett, és 125 köbcentiben nyert három magyar bajnoki címet. Válogatott lett, számos vb-futamon indult Németországban, Spanyolországban, Finnországban. A motorozással bejárta Európát. Zsembery Barnával mentek versenyről versenyre, aki az édesapja révén rallimegszállott is. Először enduro motorokkal jártak raliversei Gergő 8. helyezést is elért vb-futamon, 80 köbcentiben pedig 12. lett a vb-n - imádott motorozni.
Később ralliautóval is sokat versenyzett külföldön - Amerikában, Libanonban, Olaszországban, Ausztriában, Horvátországban, Monte-Carlóban, Észtországban - de nem ettől lett a közönség kedvence.
Az itt olvasható interjúkban Régebbi történetek mellett Gergő a 2005-ös bajnokság részleteiről, izgalmairól is mesél, és egy 2006 januárjában készült beszámolóban az észt Eesti Talv 2006 rali történetei! is megosztja az olvasóval.
Ha Szabó Gergő tehetné, ezentúl csak puszta élvezetből autózna, tét nélkül, mert a raliban igazából nem a tét, hanem a feeling számít...
S hogy mindezt milyen autóval tenné? Nos, a beszélgetésből ez is kiderül.
Vissza