1.062.411

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Általános iskolai napköziotthon-vezetők tapasztalatainak gyűjteménye II.

A tanuláson kívüli idő megszervezése/Kézirat

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Általános iskolai tanulóink közül mind több gyermek tölti tanórákon kívüli idejét a napközi otthonban. Az ott folyó munka azonban csak akkor lehet sikeres, ha a tanulókat tervszerű, következetes,... Tovább

Előszó

Általános iskolai tanulóink közül mind több gyermek tölti tanórákon kívüli idejét a napközi otthonban. Az ott folyó munka azonban csak akkor lehet sikeres, ha a tanulókat tervszerű, következetes, változatos nevelői hatások érik. Ebből következik a tervezés alapvető fontossága és azon belül a tanuláson kívüli idő helyes megszervezése. Tapasztalataink szerint az idő arányos beosztása, a foglalkozások változatos megszervezése okozza a legtöbb gondot napköziotthon-vezetőinknek. Találkozunk olyan csoportokkal is, ahol csupán a tanulás tölti ki a foglalkozási időt. A tanulás mellett pedig egészségi és nevelési szempontból is egyaránt fontos a szórakoztató foglalkozások biztosítása. Tudjuk, hogy a játék, a mozgás, a fizikái munka biztosítja a pihenést, a kikapcsolódást a délelőtti és a délutáni tanulás nehéz munkája után. Ugyanakkor tudjuk: „a játék a munka gyermeke", és tevékeny embert - mint Makarenko mondja - nem azzal nevelünk, hogy leszoktatjuk a játékról, hanem azt úgy szervezzük meg, hogy fokozatosan átalakuljon munkává. A második Tapasztalatgyűjtemény kiadásával a tervezéshez, a tanuláson kívüli idő helyes megszervezéséhez szeretnénk segítséget adni napköziotthon-vezetőinknek. Legjobb szakembereink, napköziotthon-vezetőink összegyűjtött tapasztalatait bocsátjuk ismét közre, hogy kartársaink azokat munkájukban hasznosíthassák. Távol áll tőlünk, hogy azzal adjuk nevelőink kezébe: „Másképp nem lehet, nem szabad!" Célunk utat mutatni, ötleteket csiholni, a kezdőket az első nehézségeken átsegíteni. Ha sikerült a gyűjteményben leközölt cikkek nyomán újabb gondolatokat ébreszteni, ha sikerült segítséget adni sokoldalú nehéz munkájukhoz, akkor könyvünk megjelentetése nem volt hiábavaló. Vissza

Tartalom

Bevezetés 3
Füle Sándor: A napközi otthonokban folyó munka tervezése 5
Pick Imréné: Hogyan terveztem meg a napközi otthon munkáját az 1960/61. tanévre 10
Ávár Józsefné: Részlet a napközi otthon 1960/61. évi munkatervéből 23
Sarodi Gyula: A gyülekezési idő főbb szervezési és tartalmi kérdései 38
Cseh Adolfné: Hogyan szervezzem meg a gyülekezési időt? 47
Cseh Imre: Így is serkenthetjük gyermekeinket a jobb tanulásra 50
Szabó Erzsébet: Szórakoztató foglalkozások a napközi otthonban 52
Baghy Jánosné: A bábjáték segített át az első nehézségeken 55
Reményi Sándorné: Bábfejek 59
Almási Györgyné: A didaktikus játékok felhasználása a napköziben 60
Tóth György József: A munkafoglalkozások lehetőségei a napközi otthonban 67
Lénárt Ferenc: Mezőgazdasági munkafoglalkozás a napköziben 70
Eperjesy Gézáné: A munkafoglalkozások helye a napköziotthoni nevelésben 73
Danisovszki Imréné: A napköziotthoni munkafoglalkozások jelentősége 82
Szokolszky Istvánné: Gondolataim a munkafoglalkozásokról 85
Halmi Gyuláné: Hogyan vezetem le alsótagozatbeli csoportom munkafoglalkozását 89
Pick Imréné: Életre nevelés a napközi otthonban a szabad idő helyes felhasználásával 90
Ávár Józsefné: A munkatervbe felvett játékok 95
Szabó Erzsébet: Néhány játék a napközis foglalkozásokhoz 98
Reményi Sándorné: Versenyjátékok 106
Dr. Sobor Józsefné: Vidám percek 107
Reményi Sándorné: Vázlatok a munkafoglalkozásokhoz 111
Szűcs Ferenc: Fa- és fémmunka a napköziben 117
Dr. Sobor Józsefné: Vegyes munkafoglalkozási anyagok 121
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem