Fülszöveg
A TIME folyóirat az értelmiségiek misszionáriusának nevezte. Dr. Schaeffer nemcsak neves teológus, hanem jártas a filozófiában, a történelemben, a szociológiában és a művészet különböző ágaiban. Otthona a svájci Alpokban (Huemoz sur Ollon/VS) központja lett az évek folyamán kialakult »l'Abri Fellowship«-nak, egy tanulmányi központnak, ahová ezrével jönnek reményvesztett, kereső fiatalok egész Európából, Ázsiából, Észak- és Dél-Amerikából. A l'Abriban folytatott bibliatanulmányok nyomán agnosztikus, atheista, zsidó, névleges protestáns vagy békétlen katolikus fiatalok Krisztusban egyre-másra megtalálták életük értelmét és célját. Dr. Schaeffer és munkatársai vallják, hogy a bibliai keresztyénség nemcsak hogy igaz, hanem értelmileg indokolható is és ésszerűen kifejthető. A keresztyén ember minden kérdésre és kételyre becsületes és ésszerű választ kell tudjon adni.
Schaeffer számos könyvet írt, melyek közül a »Halál a városban« 1979-ben magyarul is megjelent.
SZABADULÁS AZ ÉRTELEMTŐL...
Tovább
Fülszöveg
A TIME folyóirat az értelmiségiek misszionáriusának nevezte. Dr. Schaeffer nemcsak neves teológus, hanem jártas a filozófiában, a történelemben, a szociológiában és a művészet különböző ágaiban. Otthona a svájci Alpokban (Huemoz sur Ollon/VS) központja lett az évek folyamán kialakult »l'Abri Fellowship«-nak, egy tanulmányi központnak, ahová ezrével jönnek reményvesztett, kereső fiatalok egész Európából, Ázsiából, Észak- és Dél-Amerikából. A l'Abriban folytatott bibliatanulmányok nyomán agnosztikus, atheista, zsidó, névleges protestáns vagy békétlen katolikus fiatalok Krisztusban egyre-másra megtalálták életük értelmét és célját. Dr. Schaeffer és munkatársai vallják, hogy a bibliai keresztyénség nemcsak hogy igaz, hanem értelmileg indokolható is és ésszerűen kifejthető. A keresztyén ember minden kérdésre és kételyre becsületes és ésszerű választ kell tudjon adni.
Schaeffer számos könyvet írt, melyek közül a »Halál a városban« 1979-ben magyarul is megjelent.
SZABADULÁS AZ ÉRTELEMTŐL
Aquinói Tamás után az autonóm ember elszakad Istentől és minden magasabb rendtől.
Ez a látszólagos felszabadulás a reneszánszban a legmagasabb szinten továbbhalad a felvilágosodás felé; a 19. század óta pedig állandóan hanyatlik, el egészen a modern kétségbeesésig, az értelem abszurd feladásáig, az élvhajhászatba, a kábítószerekbe és tébolyba - hogy így megszabaduljon a gép rabságától. A modern ember gyűlöli az értelmet, mert az önmagában nem ad tartalmat az életének, ezért sutba dobja. - Ezzel szemben áll a Szentírás kijelentése, mely szerint az ember ugyan reménytelenül elveszett, mégsem egy semmi; Isten képére teremtetett, az Ő feléje forduló lényét értelmével felfogja, és így megtalálja egzisztenciájának a célját. A keresztyén ember felelőssége ma abban áll, hogy a felbomlásban lévő intellektuális helyzetben ragaszkodik a Szentírás változhatatlan igazságaihoz, azokat saját életében érvényre juttatja, valamint kézzelfogható tettekben és érthető szavakban másokkal közli.
Vissza