kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Akadémiai Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött keménykötés |
Oldalszám: | 1.103 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal illusztrálva. |
I. kötet: | |
Előszó az első kiadáshoz | 13 |
Előszó a második kiadáshoz | 17 |
Első rész | |
A pszichológia tárgya | |
A pszichikum természete | 21 |
A pszichikus jelenségek jellemzése | 21 |
A pszichikum és a tudat | 30 |
A pszichikum és a tevékenység | 35 |
A pszichofizikai probléma | 39 |
A pszichológiának mint tudmánynak tárgya és feladatai | 46 |
A pszichológia ágai | 53 |
A pszichológia módszerei | |
Metodika és metodológia | 56 |
A pszichológia módszerei | 57 |
Megfigyelés | 62 |
Önmegfigyelés | 63 |
Objektív megfigyelés | 67 |
A kísérleti módszer | 71 |
A pszichológiai kutatás egyéb módszerei | 76 |
A pszichológia története | |
A nyugati pszichológia fejlődésének története | 86 |
A pszichológia az ókorban (ókori Görögország) | 86 |
A pszichológai a középkorban (a reneszánszig) | 89 |
A pszichológia a reneszánsz korában | 89 |
A pszichológai a XVII-XVIII. században és a XIX. század első felében | 90 |
A pszichológiának mint kísérleti tudománynak a kialakulása | 99 |
A pszichológia metodológiai alapjainak válsága | 103 |
A pszichológia fejlődése a Szovjetunióban | 122 |
Az orosz tudományos pszichológia története | 122 |
A szovjet pszichológia | 138 |
Második rész | |
A fejlődés problémája a pszichológiában | 149 |
A pszichikum és a viselkedés fejlődése | 161 |
A viselkedés és a pszichikum fejlődésének főbb szakaszai | 165 |
Az ösztön, a készség és az intellektus problémája | 165 |
Az ösztönök | 166 |
A viselkedés individuális formái | 174 |
Az intellektus | 184 |
Általános következtetések | 188 |
Az állatok viselkedésének és pszichikumának fejlődése | |
Az alacsonyabb rendű szervezetek viselkedése | 197 |
Az idegrendszer fejlődése az állatoknál | 198 |
Az életmód és a pszichikum | 204 |
Az emberi tudat | |
A tudat történeti fejlődése az embernél | 215 |
Az antropogenezis problémája | 215 |
A tudat és az agy | 226 |
A magasabb rendű idegműködés fiziológiája | 239 |
A tudat fejlődése | 241 |
A tudat fejlődése a gyermeknél | 250 |
A fejlődés és az oktatás | 250 |
A biogenetikai probléma | 257 |
A gyermek idegrendszerének fejlődése | 265 |
A gyermek tudatának fejlődése | 266 |
Harmadik rész | |
Bevezetés | 281 |
Az érzékelés és az észlelés | |
Az érzékelés | 299 |
A receptorok | 301 |
A pszichofizika elemei | 303 |
Pszichofiziológiai törvényszerűségek | 308 |
Az érzékletek osztályozása | 310 |
Szervi érzékletek | 316 |
Statikus és kinesztétikus érzékletek | 322 |
Statikus érzékletek | 322 |
Kinesztétikus érzékletek | 323 |
Bőrérzékenység | 324 |
Fájdalom | 326 |
Hőérzetek | 328 |
Érintés, nyomás | 329 |
Tapintás | 331 |
Szaglási és ízlelési érzékletek | 335 |
Szaglási érzékletek | 335 |
Ízlelési érzékletek | 338 |
Hallási érzékletek | 340 |
A hangok lokalizációja | 351 |
A hallás elmélete | 353 |
A beszéd és a zene észlelése | 356 |
A látási érzékletek | 360 |
A szem szerkezete és működése | 362 |
Színérzékelés | 366 |
Pszichofiziológiai törvényszerűségek | 369 |
A színérzékelés elmélete | 374 |
A színek pszichofizikai hatása | 376 |
Színészlelés | 376 |
Az észlelés | 381 |
Általános elmélet | 381 |
Az észlelés természete | 381 |
Az észlelés konstanciája | 392 |
Az észlelés értelmezettsége | 394 |
Az észlelés történeti jellege | 398 |
Az észlelés és a személyiség irányulása | 399 |
A térészlelés | 401 |
Nagyságészlelés | 407 |
Formaészlelés | 408 |
A mozgásészlelés | 410 |
Az időészlelés | 415 |
Az észlelés fejlődése gyermeknél | 423 |
A gyermek szenzoros fejlődése | 423 |
A térészlelés fejlődése a gyermeknél | 425 |
A formaészlelés a gyermeknél | 427 |
Az időészlelés a gyermeknél | 431 |
Az észlelés és megfigyelés fejlődése a gyermeknél | 433 |
Az emlékezés | |
Az emlékezés és az észlelés | 443 |
Az emlékezés organikus alapjai | 447 |
A képzetek | 450 |
A képzetek asszociációi | 454 |
Az emlékezés elmélete | 455 |
Az asszociációs, értelmi és strukturális kapcsolatok szerepe a bevésésben | 455 |
A beállítódás szerepe a bevésésben | 462 |
A bevésés | 466 |
A felismerés | 472 |
A felismerés | 474 |
A rekonstrukció a felidézésben | 475 |
A visszaemlékezés | 478 |
A megőrzés és a felejtés | 480 |
Remineszcencia a megőrzésben | 486 |
Az emlékezés fajtái | 490 |
Az emlékezés szintjei | 491 |
Az emlékezés típusai | 493 |
Az emlékezés patológiája | 495 |
Az emlékezés fejlődése a gyermeknél | 496 |
A képzelet | |
A képzelet természete | 505 |
A képzelet fajtái | 510 |
A képzelet és az alkotás | 513 |
A képzelet "technikája" | 517 |
A képzelet és a személyiség | 521 |
A képzelet fejlődése a gyermeknél | 522 |
II. kötet: | |
A gondolkodás | |
A gondolkodás természete | 529 |
A pszichológia és a logika | 533 |
A gondolkodás pszicholgóiai elméletei | 534 |
A gondolkodási folyamat pszichológiai természete | 540 |
A gondolkodási folyamat fő fázisai | 547 |
Az alapműveletek mint a gondolkodási tevékenység oldalai | 551 |
A fogalom és a képzet | 557 |
A gondolkodás fő fajtái | 565 |
A gondolkodás genetikailag korai fokairól | 572 |
A gondolkodás patológiája és pszichológiája | 577 |
A gyermek gondolkodásának fejlődése | 583 |
A gyermek intellektuális tevékenységének első megnyilvánulásai | 584 |
A gyermek első általánosításai | 589 |
A gyermek "szituatív" gondolkodása | 592 |
A gyermek aktív gondolkodási tevékenységének kezdete | 594 |
Az óvodás korú gyermek általánosításai és a viszonyok megértése | 598 |
A gyermek következtetései és az oksági összefüggés megértése | 602 |
A gyermeki gondolkodás korai formáinak megkülönböztető sajátosságai | 607 |
A gyermek gondolkodásának fejlődése a rendszeres oktatás folyamatában | 614 |
A fogalmak elsajátítása | 616 |
Az ítéletek és a következtetések | 620 |
Az elméleti gondolkodás fejlődése az ismeretrendszer elsajátításának folyamatában | 622 |
A gyermeki gondolkodás fejlődésének elméletei | 627 |
A beszéd | |
A beszéd és az érintkezés. A beszéd funkciói | 632 |
A beszéd különböző fajtái | 644 |
A beszéd és a gondolkodás | 650 |
A beszéd történelmi fejlődése | 653 |
A beszéd fejlődése a gyermeknél | 658 |
A gyermek beszédének keletkezése, és fejlődésének első fokai | 658 |
A szókincs növelése | 666 |
A beszéd struktúrája | 669 |
Az összefüggő beszéd fejlődése | 672 |
Az egocentrikus beszéd problémája | 680 |
Az írott beszéd fejlődése a gyermeknél | 683 |
A kifejező beszéd fejlődése | 687 |
A figyelem | |
A figyelem természete | 691 |
A figyelem elmélete | 696 |
A figyelem fiziológiai alapjai | 699 |
A figyelem formái | 701 |
A figyelem fő tulajdonságai | 704 |
A figyelem fejlődése | 712 |
Az érzelmek | |
Az érzelmek és a szükségletek | 716 |
Az érzelmek és az életmód | 720 |
Az érzelmek és a tevékenység | 726 |
Az érzelmek fiziológiája | 736 |
A kifejező mozdulatok | 749 |
Az érzelmek és a személyiség élményei | 758 |
Az érzelmek pszichológiai diagnosztikája. Az "asszociációs" kísérlet | 761 |
Az emocionális élmények különböző fajtái | 762 |
Az indulatok | 769 |
A szenvedélyek | 771 |
A hangulatok | 774 |
A személyiség emocionális sajátossgágai | 776 |
Az érzelmek fejlődése a gyermeknél | 778 |
Az akarat | |
Az akarat természete | 786 |
Az akarati folyamat lefolyása | 796 |
Az akarat patológiája és pszichológiája | 808 |
A személyiség akarati tulajdonságai | 813 |
Az akaratelméletek | 817 |
A gyermek akaratának fejlődése | 819 |
Negyedik rész | |
Bevezetés | 831 |
A cselekvés | |
A cselekvés különböző formái | 844 |
A cselekvés és a mozgás | 847 |
A cselekvés és a jártasság | 858 |
A tevékenység | |
A tevékenység feladatai és motívumai | 872 |
A munka | 884 |
A munka pszichológiai karakterisztikája | 885 |
A munkás munkája | 888 |
A feltaláló munkája | 891 |
A tudós munkája | 896 |
A művész munkája | 899 |
A játék | 909 |
A játék természete | 909 |
Játékelméletek | 916 |
A gyermeki játék kifejlődése | 918 |
A tanulás | 926 |
A tanulás természete és a munka | 926 |
A tanulás és a megismerés | 929 |
Oktatás és fejlődés | 930 |
A tanulás motívumai | 933 |
Az ismeretrendszer elsajátítása | 938 |
Ötödik rész | |
Bevezetés | 953 |
A személyiség irányulása | |
Beállítódások és tendenciák | 962 |
A szükségletek | 967 |
Az érdeklődés | 972 |
Az eszmények | 983 |
A képességek | 988 |
Az általános tehetség és speciális képességek | 994 |
A tehetség és a képességek szintje | 999 |
Tehetségelméletek | 1002 |
A gyermek képességeinek fejlődése | 1005 |
A temperamentum és a jellem | |
A temperamentum elmélete | 1010 |
A jellem elmélete | 1022 |
A személyiség öntudata és életútja | |
A személyiség öntudata | 1041 |
A személyiség életútja | 1051 |
Bibliográfia | 1057 |
Névmutató | 1087 |
Tárgymutó | 1097 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.