Előszó a magyarnyelvű kiadáshoz | 7 |
Előszó | 9 |
Bevezetés | 11 |
Minden Japán gyerek beszél japánul | 11 |
Hogy derül ki ez a meglepő tény? | 11 |
A képességfejlesztés a titok | 12 |
A szeretet pedagógiája | 13 |
A képesség magjának elültetése | 13 |
Türelem és ismétlések árán a mag virágot hoz | 13 |
A kis csecsemő örömmel reagál az ismert dallamra | 14 |
Az ilyen gyermekek a gyakorlás és a környezet gyümölcsei | 15 |
A tehetség nem öröklött dolog | 16 |
A világ összes gyermekét rá lehetne nevelni, hogy énekeljen | 16 |
Két gyermek, akiket farkas nevelt föl | 17 |
Ami nincs jelen a környezetben, azt nem lehet kifejleszteni | 19 |
A jó környezeti feltételek magasabb rendű képességeket hoznak létre | 19 |
Ami nincs jelen a kulturális környezetben, az nem fog a gyermekben kifejlődni | 20 |
"Viszi valamire a fiam?" - egy visszataszító kérdés | 21 |
A fiú, aki első óráit apjától vette | 21 |
A rendkívüli életerő | 22 |
Féléves erőfeszítés és kitartó fáradozás | 23 |
A természetes adottságot a gyakorlás hozza felszínre | 23 |
Koji | 24 |
Koji kivívja a zenei világ szeretetét és megbecsülését | 24 |
Kiváló barátaim | 25 |
Kis barátaim nagyszerű emberekké váltak | 26 |
Minden gyerek képezhető, és ez az egyetlen járható út | 26 |
Elhagyjuk tokiót | 26 |
Az éhség elűzése folyami moszatokkal | 28 |
Koji! Kiso-fukushimában vagyok | 28 |
Koji családunk tagjává válik | 29 |
Valamennyien megtettünk minden tőlünk telhetőt Koji érdekében | 30 |
Megindul a Talent Education mozgalom | 30 |
Koji mindig Istennel | 31 |
A nagyszerű emberekkel való találkozás elősegíti a nemes és értékes jellem kialakulását | 31 |
A gyakorlás próbája | 32 |
Kotta nélkül mentek a rádió-stúdióba | 33 |
Eljön az ideje, hogy Kojit a legjobb tanárhoz járassuk | 33 |
"Nem találok szavakat" | 34 |
Koji fél év múlva befejezi tanulmányait a Párizsi Konzervatóriumban | 35 |
Egyszerűen chausson szellemében játsszad | 36 |
Ostoba dolog a tehetség hiánya miatt siránkozni | 36 |
Még ha valaki kevés tehetséget tételez is föl magáról, legalább próbálkoznia kellene | 37 |
Megtanultam, hogy a képesség hiányát siratni esztelenség | 37 |
Megadni magunkat annak a gondolatnak, hogy tehetségtelenek vagyunk, és felhagyni az erőfeszítésekkel, gyávaság | 37 |
Nézzük a tényeket. Az ügyetlenség a rossz képzés eredménye | 38 |
Harminc munkás öröme | 39 |
Hiroko-Chan - aki mindenben rendkívül lassú | 39 |
Tíz éves erőfeszítés a gyenge adottságot a legkiválóbb tehetséggé változtathatja | 40 |
A Ninjutsu magasugró képessége - lecke, amelyet meg kell tanulni | 41 |
Nézz a jobb kezedre | 41 |
Az álhatatos ismétlésben rejlő szépség | 42 |
Vidd tökélyre ismétlés révén! | 43 |
Ne rohanj, de ne is pihenj! A türelem fontos adottság a megvalósításhoz | 43 |
A természetes növekedés | 44 |
Sietség nélkül, pihenés nélkül | 44 |
Egy kis fény egy sötétségben élő gyermek számára | 45 |
Lelki szemeim megnyílnak, az ígért hét elmúlik | 46 |
A gyermek, aki sem fölfelé, sem lefelé, sem jobbra, sem balra nem látott | 46 |
A kedves kis száj azt mondja: "igen, látom" | 46 |
Siker - egy szigorú év után | 47 |
Sorsdöntő találkozás Tokugawa Yoshichika herceggel | 48 |
Az intuíciót gyakorolni kell | 50 |
Betegség dönt le a lábamról | 51 |
Kiváló természetgyógyász kezelésében | 52 |
Az apám Suzuki Masakichi, és az ő hegedűi | 53 |
Szüntelen kutatás | 54 |
Áldozatok a munkások kedvéért | 54 |
A tisztességtelen haszon rosszra vezet | 55 |
Adj pénzt, de ne kölcsön | 56 |
Fejezd ki a háládat, de ne kérj kegyet | 57 |
Találkozás Tolsztojjal | 57 |
"A lelkiismeret szava Isten szava" | 58 |
Munka, olvasás és játék a gyerekekkel | 58 |
A Tehetségnevelés eredete | 59 |
Egy vezérelv | 59 |
Az egész iskola sztrájkba lép | 60 |
A bűnt meg kell büntetni | 61 |
Elman lemezfelvétele megrendít | 61 |
Felkelés hajnali ötkor, ötven éven át | 63 |
Tokugawa hercegi palotájában tartózkodom | 64 |
Az Ueno Akadémia diplomahangversenye nagy csalódást jelent | 64 |
A sorsom hívogat | 65 |
A megtestesült zene: Klingler, a tanár, akit én választottam magamnak | 66 |
Egy bátor ember, aki szilárd erkölcsű és igaz | 67 |
Megtudom, hogy mi a művészet valójában | 67 |
Dr. Einstein pártfogásába vett | 68 |
"Minden ember egyforma, asszonyom" | 68 |
Tudósok, akik virtuózok is | 69 |
A fiatal Kaufmann rögtönzései | 69 |
Emberek, akik összejönnek muzsikálni... | 70 |
Örökkévaló szerelem rabja lettem | 71 |
A rajongás örömével telve szakítok a szomorúsággal | 72 |
Ha szándékodban áll valamit megtenni, tedd meg! | 74 |
A zene az élet nyelve | 75 |
A Tehetségnevelés az életre nevelés | 75 |
Inkább nevelés, mint oktatás | 76 |
Nem elég csupán "akarni" valamit megtenni | 77 |
Az embernek képesnek kell lennie arra, hogy a dolgokat a gyakorlatban megvalósítsa | 78 |
Hogyan kell új készségre szert tenni? | 79 |
Tehetségnevelés a hegedűn - memóriagyakorlat - alapkészségek elsajátítása | 81 |
Arra ösztönözzük őket, hogy úgy gondoljanak a hegedűgyakorlásra, mint szórakozásra | 84 |
Arra ösztökéljük őket, hogy "játsszanak" a hegedűvel | 84 |
A játék, az amivel kezdeni kell, a szórakozási kedv hajtja tovább őket | 85 |
Napi öt perc - napi három órával szemben | 86 |
A képességfejlesztés a helyes gyakorlási mód révén történik | 86 |
"Hány lábad van?" | 87 |
Bámulatba ejtjük a világot | 88 |
Ez az ifjúság igazi arca | 88 |
Casals is sírt | 89 |
A Tehetségnevelés mozgalom elterjed Amerikában | 90 |
Hangversenyek és előadások tizenhat városban | 91 |
"Hegedűs légiók" | 92 |
Fogékonyság | 92 |
Utószó | 95 |
Minden ember boldogságáról szőtt álmom | 95 |
Megkísérlem az álmomat valóra váltani | 95 |
Nem holnap, hanem most, rögtön, ma | 96 |
Jelenlegi magyarországi helyzet - 2004. november | 97 |
Képmelléklet |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.