1.067.317

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Süss fel nap II.

Kisgyermekkori modell-intézmények Magyarországon

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

„A szerencse külső s belső adományait saját igyekezettel nemesíteni, s amit szerencse önként nem adott, fáradhatatlan szorgalommal magunkévá tenni: oly szükség, ami alól nagyra és nemesre törekvő ember magát fel nem oldozhatja." (Kölcsey Ferenc)
„Ha úgy vesszük az embereket, amilyenek, akkor rosszabbá tesszük őket. Ha úgy kezeljük őket, mintha azok lennél amiknek kellene lenniük, akkor segítjük őket azzá válni, amivé ni képesek." (Goethe)
„Az élet nem azon áll, hogy milyen kártyákat kapunk a sorstól, hanem azon, hogy egy rossz osztást jól játsszunk meg." (Stevenson)
"(...) abban hiszünk, hogy van esély lehántani a szegénység lárvaarcát a ránk bízott gyerekekről. És ha száz sikertelen kísérlet után csak néhány pillangót sikerül világra segíteni, akkor is megérte a fáradság." (Vidó Ildikó, Budapest)
„ Hitünk szerint a gyerekek többségével csak azért nem tudjuk lehozatni a csillagokat, mert nem tudunk elég magas létrát ni nekik." (Laczik Antalné - Magyar Gábor, Szeged)... Tovább

Fülszöveg

„A szerencse külső s belső adományait saját igyekezettel nemesíteni, s amit szerencse önként nem adott, fáradhatatlan szorgalommal magunkévá tenni: oly szükség, ami alól nagyra és nemesre törekvő ember magát fel nem oldozhatja." (Kölcsey Ferenc)
„Ha úgy vesszük az embereket, amilyenek, akkor rosszabbá tesszük őket. Ha úgy kezeljük őket, mintha azok lennél amiknek kellene lenniük, akkor segítjük őket azzá válni, amivé ni képesek." (Goethe)
„Az élet nem azon áll, hogy milyen kártyákat kapunk a sorstól, hanem azon, hogy egy rossz osztást jól játsszunk meg." (Stevenson)
"(...) abban hiszünk, hogy van esély lehántani a szegénység lárvaarcát a ránk bízott gyerekekről. És ha száz sikertelen kísérlet után csak néhány pillangót sikerül világra segíteni, akkor is megérte a fáradság." (Vidó Ildikó, Budapest)
„ Hitünk szerint a gyerekek többségével csak azért nem tudjuk lehozatni a csillagokat, mert nem tudunk elég magas létrát ni nekik." (Laczik Antalné - Magyar Gábor, Szeged)
„Szaladunk föl valamennyien a domboldalon. A kislányok készítik is termünkbe az újabb virágcsokrot. (...) A rét, a virágok színe és illata beleivódik a gyermeki arcba, az itt élők arcába, és láthatatlanul nyomot hagy rajta." (Komaság Margit - Pólya Zoltán, Csenyéte) Vissza

Tartalom

Előszó 5

ÓVODÁK 7

Palotás Sándorné: Hogyan váltunk modell-intézménnyé? 9
Majsa Imréné - Németh Istvánné - Tóth Szilvia:
Óvodai nevelés játékkal, mesével 20
Török Gergelyné: „így nyílik ki a virág 33
Kakuja Klára: „Katica" pedagógiai program 42
Kurczné Horváth Judit: „Építs aranyhidat a másiknak!" 47
Török Jánosné: Szülők - nagyszülők - gyerekek - óvoda 57
Kovácsné Hajzer Ibolya: „Most egy - igen - a tett s a szándék" 65
Laczik Antalné - Magyar Gábor: A szegedi Tisza-parti óvoda 73
Pálfiné Kováts Ágnes: Nyílt napok - másképpen 94
Földesi Lajosné - Nagy Csabáné: Beszélgetőkör
- ahogy mi csináljuk 108
Horváth H. Attila: A Freinet-találkozó
mint sajátos önképzési rendszer 118

ISKOLÁK 125

Winkler Márta - Fodor Szabolcs - Ruzsa Ágnes - Széman Rita:
„De hogy ő nőtt, én is nőttem..." 127
Rózsásné Horváth Erzsébet - Szilvái Mónika - Kiss Réka:
A gyermekekért Magyaregresen 148
Friss Péter: Iskola a város szélén 167
Kókayné Lányi Marietta - Montay Beáta:
Sokfélék az elindulók, és nem egyformák az utak 178
Vidó Ildikó: Anyád helyett anyád 197
Antal Helga - Deákné Antal Magdolna:
Ha nincs csengetés 218
Lázár Péter: A Kedves-ház pedagógiája 230
Komaság Margit - Pólya Zoltán:
Projektek a csenyétei iskolában 265
Sam Betts: Az angol nyelv tanítása egy Waldorf-iskolában
(Fordította: Abrudán Katalin) 292
Sam Betts: Teaching English in a Waldorf School 317
Békefi Andrásné - Menráth Réka - Néder Katalin -
Szentendrey Géza: A környezeti nevelés speciális színterei
egy általános iskola pedagógiai gyakorlatában 339
Gyarmati Józsefné - Gyurcsekné Strupka Magdolna:
Élményszerű tanulás 379
Balogh Krisztina - Bulik Hajnalka - Dr. Gaálné Soós Rita -
Sisák Erika - Szabó Gabriella:
,,De vagyunk-e azok, amik lehetnénk?" 389
Urbánné Varga Katalin:
„.. .nyílj ki, nyílj ki bokrostul, zöld levelestül 397
L. Ritók Nóra: Önkifejezésen alapuló vizuális nevelési program 421

EGYÉB INTÉZMÉNYEK 437
Alpár Zsuzsa - Ingusz Iván: Alternatív pszichoterápia 439
Nagy Szilvia - Miklósi Balázs - Rózsahegyi Viktória:
A Káposztásmegyeri Zabhegyező Játszóház 449
VÁCZI MÁRIA: An-tan-té-nusz, SZÓRAKATÉNUSZ 474
E. Kovács Zoltán: Planetárium Kecskeméten -
a tanulás szolgálatában 491
Fűzfa Balázs: Az élményközpontú irodalomtanítás
néhány lehetősége 508

FÜGGELÉK 525
A „Süss fel nap" első kötetében szereplő
alternatív óvodák, iskolák adatai 525
A Soros Alapítvány Kisgyermekkori Fejlesztés
Részprogramjának modell-intézményei 528

TARTALOM 531

Melléklet:
Kanalas Szabina képeslapja
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem