A gépkocsi fejlődésének története | 3 |
A gépkocsi általános ismertetése | 11 |
A gépkocsik osztályozása motorelhelyezés és meghajtás szerint | 12 |
Belsőégésű hőerőgépek | 17 |
A motor | 19 |
A négyütemű Otto-motor | 20 |
Vezérlés | 23 |
Többhengeres gépkocsimotor | 25 |
Kéthengeres motor | 29 |
Négyhengeres motor | 30 |
Hathengeres motor | 32 |
A motor szerkezeti felépítése | 34 |
A hengertömb | 35 |
A forgattyús hajtómű | 39 |
A forgattyús tengely | 44 |
A vezérmű | 45 |
Szelephézagállítás | 50 |
A kétütemű Otto-motor | 52 |
A kétütemű motor szerkezeti felépítése | 52 |
A kétütemű motor működési elve | 54 |
A kétütemű motorok rendszerei | 54 |
Terelőgátas, kétütemű motor | 54 |
Többcsatornás, ellenöblítéses (keresztöblítéses) kétütemű motor | 54 |
Forgótárcsás kétütemű motor | 55 |
Ikerdugattyús kétütemű motor | 55 |
Kétütemű többhengeres motorok | 56 |
Négyütemű és kétütemű motorok összehasonlítása | 57 |
A motor kezelése, hibái | 58 |
Vizsgakérdések | 60 |
A gékocsi kenése | 66 |
A gépkocsimotor kenési rendszere | 68 |
Szóró olajozás | 69 |
Kényszerolajozás | 70 |
Kombinált (szivattyús szóró) olajozás | 72 |
Az olaj szűrése | 73 |
Az olajnyomás ellenőrzése | 75 |
Keverékes olajozás | 77 |
A gépkocsivezető feladata az olajozással kapcsolatban | 78 |
Az olajcsere | 80 |
A gépkocsihoz használt kenőanyagok | 81 |
Viszkozitás | 82 |
Lobbanáspont | 83 |
Dermedéspont | 83 |
A motor hűtése | 84 |
Vízhűtés | 84 |
Termosiphon hűtés | 86 |
Szivattyús hűtés | 87 |
Hőfokszabályozó (thermosztát) | 88 |
A hűtővíz hőmérő | 90 |
A kocsiszekrény fűtése | 91 |
Léghűtés | 93 |
A gépkocsivezető feladata a hűtőberendezéssel kapcsolatban | 93 |
Vizsgakérdések | 97 |
Benzinellátó berendezés | 101 |
Membrános benzinszivattyú | 104 |
A benzinszivattyúk hibái | 106 |
A porlasztó (karburátor) | 107 |
Benzinszinttartó berendezés | 109 |
Kiegyenlítő berendezés | 111 |
Féklevegős kiegyenlítő rendszer | 112 |
Kiegyenlítő fúvókás rendszer | 113 |
Állandó légsebeségű kiegyenlítő rendszer | 114 |
Üresjárati rendszer | 115 |
Indítóberendezés | 116 |
Takarékberendezések | 118 |
Gyorsítószivattyú | 120 |
Motorkerékpár porlasztó | 121 |
Fordulatszámkorlátozó | 122 |
A hazánkban általánosságban használt porlasztótípusok | 124 |
K 22 A Pobjeda porlasztó | 124 |
A porlasztók kezelése | 128 |
A szívócső | 130 |
A levegőszűrő | 132 |
Nedves (olajfályolos) légszűrő | 132 |
Száraz (textilbetétes) légszűrő | 133 |
Olajtükrös légszűrő | 134 |
Kipufogó, hangtompító berendezés | 135 |
A motorbenzin vizsgálata | 136 |
Kompressziótűrés | 137 |
Párolékonyság | 138 |
Vizsgakérdések | 139 |
A Diesel-motor | 144 |
A négyütemű Diesel-motor működése | 144 |
A kétütemű Diesel-motor működése | 144 |
Az Otto-motor és a Diesel-motor közötti különbség | 146 |
Gyulladási késedelem a gázolaj égésénél | 148 |
A motor sűrítési végnyomása | 149 |
A gázolaj minősége | 149 |
A befecskendezett gázolaj porlasztásának finomsága | 149 |
Különböző rendszerű Diesel-motorok | 150 |
Légkamrás Diesel-motor | 151 |
Előkamrás Diesel-motor | 153 |
Örvénykamrás Diesel-motr | 154 |
Sűrítős (kompresszoros) Diesel-motor | 155 |
Gázolajellátó és befecskendező berendezés | 156 |
A tápszivattyú | 157 |
A főszűrő | 158 |
A befecskendező szivattyú | 159 |
Motor-fordulatszámszabályozó | 163 |
Pneumtikus (fojtásos) szabályozó | 165 |
Előbefecskendezést állító berendezés | 166 |
A befecskendező fúvóka (porlasztó) | 167 |
Gázolajellátó és befecskendező berendezés légtelenítése | 169 |
A befecskendezés időpontjában beállítása | 170 |
A motor működésének behatóbb vizsgálata | 171 |
Szívás | 172 |
Sűrítés | 174 |
Égés, terjeszkedés (munkavégzés) | 176 |
A hengerben történő nyomásváltozások ábrázolása diagramban | 180 |
A valóságos vagy működési diagram | 180 |
Indikátor diagram | 181 |
Vizsgakérdések | 183 |
Erőátviteli berendezés | 191 |
A tengelykapcsoló | 191 |
A tengelykapcsoló szerkezete | 192 |
Kéttárcsás tengelykapcsoló | 194 |
A tengelykapcsoló használata | 195 |
Folyadékos (hidraulikus) tengelykapcsoló | 196 |
A sebességváltó | 197 |
A sebességváltó szerkezete | 198 |
Tolókerekes sebességváltó | 199 |
Szinkronizált, összehangolt sebességváltó | 201 |
A sebességváltók működtetése | 206 |
Bolygókerekes sebességváltó | 207 |
Hidromatic sebességváltó | 208 |
Szabadonfutó berendezés | 209 |
Gyorsító áttétel | 210 |
Kilométeróra | 211 |
A sebességváltó kezelése | 213 |
A kardántengely | 213 |
A hátsó híd | 215 |
A kiegyenlítőmű (differenciálmű) | 216 |
A kúpkerekes kiegyenlítőmű működése és szerkezete | 217 |
A homlokkerekes kiegyenlítőmű | 217 |
Önzáró kiegyenlítőmű | 218 |
Elsőkerékhajtás | 219 |
Összkerékhajtás | 219 |
Vizsgakérdések | 222 |
A futómű | 226 |
Rugózás, kerékfelfüggesztés | 227 |
Lengéscsillapító | 232 |
Dőléscsökkentő (stabilizátor) | 234 |
A kormány berendezés | 235 |
Kormánymű | 235 |
Kormányzott kerekek beállítása | 240 |
Kerék, kerékcsapágyazás, gumiabroncs | 242 |
A gumiabroncs | 243 |
A gumiabroncs kezelése | 245 |
Fékberendezés | 250 |
Mechanikus fék | 251 |
Folyadékfék | 253 |
A folyadékfék kezelése | 256 |
Szervófék | 258 |
Légfék | 259 |
Ülepítő | 261 |
Légtartály | 261 |
Vezérlőszelep | 262 |
Membránkamra (kerékfékkamra) | 263 |
Pótkocsi fékberendezések | 264 |
Ráfutófék | 264 |
Pótkocsi légfék | 264 |
Kétvezetéses pótkocsi légfék | 266 |
Kézi fék | 267 |
A futómű kezelése | 268 |
Vizsgakérdések | 271 |
Elektromos berendezés | 276 |
Elektrofizikai alapfogalmak | 276 |
Villamosság | 276 |
Mágnesség | 277 |
Áramló elektromosság | 278 |
Áramkör | 280 |
Az elektromos áram mágneses hatása | 280 |
Elektromágneses indukció | 280 |
Önindukció | 281 |
Két tekercs kölcsönös indukciója | 281 |
A gépkocsi elektromos berendezéséről általában | 282 |
Akkumulátorok | 282 |
Savas akkumulátor | 284 |
Lúgus akkumulátor | 287 |
Elektromos gyújtások | 288 |
Akkumulátorgyújtás | 288 |
Kettős megszakítók | 291 |
Transzformátor típusok | 292 |
Az akkumulátorgyújtás hibái | 293 |
Akkumulátor gyújtóberendezés kezelése | 293 |
Mágnesgyújtás | 293 |
A mágnesgyújtás hibái és kezelése | 295 |
Előgyújtás | 296 |
Gyújtásbeállítás | 297 |
A gyújtógyertya szerkezeti felépítése | 298 |
A gyújtógyertya hőértéke | 299 |
A dinamó | 301 |
Visszáramkapcsoló | 305 |
Feszültségszabályozás | 307 |
A feszültségszabályozós dinamó | 308 |
Áramszabályozós dinamó | 310 |
A töltés ellenőrzése | 311 |
A dinamó kezelése | 312 |
Váltakozó áramú dinamó | 313 |
Háromfázisú generátor | 314 |
Indító motorok | 315 |
Bendix-rendszerű indító motor | 315 |
Csúszó fogaskerekes indító motor | 316 |
Csúszó armatúrás indító motor | 318 |
Lendtömeges indító | 319 |
Dinastarter | 319 |
Az automata indító motor kapcsolók | 319 |
Az indító motor kezelése | 320 |
Az indító motor hibái | 320 |
Diesel-motorok elektromos berendezése | 321 |
Az akkumulátorok bekötési szabálya | 323 |
Izzító gyertyák hibái | 324 |
Egyéb elektromos berendezések | 324 |
Fényszóró | 325 |
A gépkocsi elektromos segédberendezései | 327 |
Villanykürt | 329 |
Biztosítékok | 330 |
Rádiózavar szűrése | 331 |
Akkumulátortöltő berendezések | 332 |
Vizsgakérdések | 334 |
A gépkocsi vezetése | 344 |
Indulás a gépkocsival | 345 |
Fékezés és gázadás | 348 |
A gépjármű vezetése havas, síkos úton | 350 |
A gépkocsi ellenőrzése megérkezés után | 352 |
Néhány szó a téli üzemről | 352 |
Miért nem indul a hideg motor | 354 |
A hideg motor indítása | 354 |
Gyakorlati tanácsok a vezetéshez | 357 |
A vezetés "művészete" | 357 |
A vezetés | 358 |
Közlekedésrendészet képekben | 360 |
Amit a kipufogó gázokról tudni kell | 366 |
A szénmonoxid mérgező hatása | 368 |
A szénmonoxidmérgezés tünetei | 369 |
A mérgezést szenvedők mentése | 369 |
Gyakorlati tanácsok a mérgezés megelőzésére | 370 |
Általános alapfogalmak | 371 |
Mértékrendszerek | 371 |
A mozgás, a sebesség, a gyorsulás | 372 |
A tehetetlenség tövénye | 373 |
Az erő | 373 |
A munka | 374 |
A teljesítmény | 374 |
A forgatónyomaték | 375 |
A mérleg | 375 |
Egyszerű gépek | 376 |
Mozgást gátló erők | 378 |
Centrifugális erő | 380 |
Energia | 380 |
A testek tulajdonságai | 381 |
A hő hatása a testekre | 385 |
Hőenergia | 386 |