Előszó
A szakosított tantervű általános iskola 6. osztálya számára készült francia nyelvkönyv, amelynek az A la découverte de la France (Fedezzük fel Franciaországot!) címet adtuk, több, mint két év munkájának a gyümölcse. Izgalommal bocsátjuk útjára, akárcsak a sorozat előző három kötetét. A legjobb szándékainkkal és tudásunkkal írtuk és szerkesztettük, de most már nem bábáskodhatunk többé fölötte, kollégáink véleménye és munkájuk eredményessége lesz a továbbiakban a próbaköve. Kétségekkel vagyunk tele: valóban beválik-e, megszereti-e a tanár, aki tanít és a diák, aki tanul belőle.
Hogy ne legyen egyedül, kisérőül melléadjuk ezt a tanári kézikönyvet, amelyben bemutatjuk, hogy mi miként képzeltük el a tankönyvvel folyó munkát.
A tankönyv a tantervi követelményeknek tesz eleget, ezeket nem egy oldalról, hanem változatosan, több felől igyekszik megközelíteni. Nem hiszünk abban, hogy a követelmények csak egyféleképpen valósíthatók meg, hogy a tananyag csak egyféleképpen tanítható, hiszen minden tanárnak magának kell kialakítania a munkastílusát. De hiszünk abban, hogy módszertani elveink bemutatása és a lehetőségek felvázolása segíthet kollégáinknak, hogy mindegyikük megtalálja a tankönyv tanításának számára optimális módját. Kollégáinkat arra kérjük, hogy javaslatainkat ne előírásként, hanem tanácsként fogadják.
Kézikönyvünk negyedik kötete annak a sorozatnak, amelyik a szakosított tantervű általános iskolában folyó franciatanításhoz nyújt módszertani segítséget. Az előző három kötetben érintett témák egy részére itt már nem térünk ki. Éppen ezért feltétlenül szükségesnek tartjuk, hogy a 6. osztályban tanító kollégáink a 3., a 4. és az 5. osztályos tankönyvhöz készült tanári kézkönyvet is ismerjék.
Kézikönyvünk négy fő részből áll:
- feladataink a 6. osztályban;
- a tankönyv bemutatása;
- alapelvek és javaslatok a tankönyv feldolgozásához;
- konkrét javaslatok a tankönyv tanításához.
A tankönyv és a tanári kézikönyv használatához minden kollégánknak jó munkát kívánunk.
Vissza