1.062.071

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Studia Universitatis Babes-Bolyai, Theologia Reformata Transylvaniensis 2002/1.

Studia Universitatis Babes-Bolyai XLVII. évfolyam

Szerző
Kolozsvár
Kiadó: Universitatea "Babes-Bolyai" Facultatea de Teologie Reformata
Kiadás helye: Kolozsvár
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 181 oldal
Sorozatcím: Studia Universitatis Babes-Bolyai, Theologia Reformata Transylvaniensis
Kötetszám: 3
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal illusztrálva. Angol nyelvű tartalomjegyzéket és összefoglalókat tartalmaz.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Amikor az idei egyetemi év végén ismét új tanárnemzedéket bocsátunk ki az egyetem padjaiból, a padokból a katedrákra, a diákéletből a tanári pályára, a tanulás mezejéről a tanítás rögös útjára,... Tovább

Előszó

Amikor az idei egyetemi év végén ismét új tanárnemzedéket bocsátunk ki az egyetem padjaiból, a padokból a katedrákra, a diákéletből a tanári pályára, a tanulás mezejéről a tanítás rögös útjára, akkor több mindenen el kell gondolkodnunk. Az első kérdéskör, amin megpihennek gondolataink, talán az, hogy ezelőtt négy évvel ki miként és hogyan jött az egyetemre, mi motiválta épp a Református Tanárképző Karra való jelentkezését, kinek mekkora lélek és mekkora tudás volt a tarisznyájában, s mekkorák és milyenek voltak az álmok, a tervek, az elképzelések és mekkora akarat és tetterő társult mindehhez? Kik és milyenek voltatok tehát ezelőtt négy évvel ti, hajdani bilincses iskolák felé pusztuljatokot kiáltó, csikói tűzben ficánkoló ifjúság? Csendes óráitokban, a belső kamra szívetekbe őszinteséget és nyugalmat csókoló áhítatában legyen a ti házi feladatotok ezeknek a kérdéseknek a megválaszolása. A második kérdéskör, amin elgondolkodunk, és el kell gondolkodnunk, így hangzik: ti, akik eltöltöttetek négy esztendőt az egyetemen, hogyan távoztok ezekből a padokból? Mit és mennyit visztek magatokkal, mennyivel lettetek többek és másabbak, mint amilyenek voltatok ezelőtt négy évvel? Mekkorára nőtt bennetek a hit, milyen mértékben gyarapodott a tudás, s mennyire értetek be arra a tanári pályára, amelyen naponként számon kérik tőletek a hit és a tudás mellett a nevelő személyiséget, az alázatot, a szelídlelkűséget, a megértő és segítőkész szeretetet és nem utolsósorban az önfeláldozást? Olyan kérdéskör ez, melyre nemcsak nektek, elballagó diákoknak kell válaszolnotok őszinte önvizsgálat, önértékelés, önmegismerésre törekvés és önkritika áhítatában, hanem nekünk tanároknak is, hiszen a ti felkészültségetek az értelmiségi pályára a mi felkészültségünknek függvénye, látható vagy láthatatlan módon való visszatükröződése. Vizsgákon mi mértünk és mérünk meg titeket, de mostantól kezdve mi mérettetünk meg bennetek: a mi hitünk, a mi tudásunk, a mi nevelő személyiségünk és önfeláldozásunk kerül bennetek és általatok Isten mérlegének serpenyőjébe, s velünk együtt jaj nektek is, ha ugyanaz lesz olvasható a mai elektronikus mérlegek bármelyikén, amit Belsazár király olvashatott a falon: MEGMÉRETTETTÉL, ÉS HÍJÁVAL TALÁLTATTÁL. A harmadik kérdéskör az innen el, de hogyan tovább gondolategységet öleli fel. Valamennyien a tanári pályára készültetek fel. Én merem hinni, hogy mi legjobb tudásunkkal készítettünk fel erre, s ti a legnagyobb szorgalommal készültetek fel attól függetlenül, hogy az évek során sokszor feszültségek, nézeteltérések, vagy épp elégedetlenkedések zavarták meg a tanár-diák viszonyban a jó kapcsolatot, a tanítás és a tanulás csendjét. Marad tehát a kérdés: hogyan tovább, még pontosabban hova tovább? Vissza

Tartalom

Bevezető helyett 3
Molnár János: Ásóval Mezopotámiában és Egyiptomban 6
Lészai Lehel: Boldogok, akik békét teremtenek, és akiket az igazságért üldöznek (Mt 5,9-10) 16
Püsök Sarolta: A teológus műhelyében 31
Kovács Erika: A szövetség fogalma a zsidókhoz írt levélben 45
Visky Béla: Lehet-e a rossz természet jó karizmák hordozója? 75
Buzogány Dezső: Ékesszólás, nevelési módszer és tananyag Alstedius logikájának dedikációjában 79
Péter Éva: A gyülekezeti ének és a magyar népdal közötti zenei kapcsolatok 88
Péter Miklós: Interdiszciplinaritás az általános és középiskolában különös tekintettel a vallásoktatásra 98
Sógor Gyöngyi: A vallástankönyvek története 107
Gorbai Gabriella: A gyermekek vallásos fejlődése - Következtetések a vallásoktatás számára 149
Bányász Réka: Gyermekeink fantáziavilága: akadály a nevelés útjában? 165
Nagy Alpár: Klaus Douglass: Az új reformáció - 96 tétel az egyház jövőjéről 180
Hírek a Fakultás életéből 182
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem