1.056.329

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Stratégiai szafari

Útbaigazítás a stratégiai menedzsmentben

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: HVG Kiadói Rt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 436 oldal
Sorozatcím: HVG Könyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-7525-55-6
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér illusztrációval.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:
Útnak indulunk
Ez az utazás Henry Strategy Formation: Schools of Thought (Stratégiakészítés: elméleti iskolák) című írásával kezdődött, melyet Jim Fredrickson jelentetett meg... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:
Útnak indulunk
Ez az utazás Henry Strategy Formation: Schools of Thought (Stratégiakészítés: elméleti iskolák) című írásával kezdődött, melyet Jim Fredrickson jelentetett meg a Perspectives on Strategic Management (A stratéiai menedzsment irányzatai; Harper Collins, 1990) című gyűjteményes kötetben. Bruce a Trent Egyetemen tartott előadássorozatában felhasználta és nagyon hasznosnak találta ezt az írást. "Mi volna, ha könyvet írna belőle?" - vetette föl a kérdést. S mi volna, ha együtt írnánk meg? - kérdezett vissza Henry. És mindketten úgy gondolták, hogy Joe kiváló tagja lehetne a csapatnak. Így aztán indulhatott a szafari.
Mi azonban nem egyszerű tankönyvet vagy valamiféle akadémiai értekezést írtunk ebből a témából. Kezdettől fogva az volt ugyanis a meggyőződésünk, hogy a könyvnek ugyanolyan érdekesnek kell lennie a gyakorlat síkján mozgó menedzserek és tanácsadók, mint a tantermekben ülő diákok és professzorok számára. Vissza

Fülszöveg

Mi is az a stratégia? Kinek van stratégiája? Hogyan válaszolhatunk ezekre az alapkérdésekre, amikor egyes vállalatok nagy munkával kidolgozott stratégiai dokumentumok alapján működnek, másoknál radikális változásokat tapasztalunk, megint másoknál nincsen írott stratégia, a döntések mégis stratégiai gondolkodásról tanúskodnak? Henry Mintzberg, a stratégiai szakirodalom egyik legnagyobb alakja, szerzőtársaival együtt átvágja a „gordiuszi csomót". Az egyes stratégiai iskolák igényes és mégis olvasmányos feldolgozásával, s ami a legfontosabb, bőséges példaanyaggal bizonyítja: ezekre a kérdésekre ne keressünk egyetlen, mindenre érvényes választ.
Többféle stratégiai gondolkodás létezik, amelyek követése egyaránt sikerhez vezethet, a fordítva is igaz: egyetlen metódus sem garantálja a sikert.
A vezetők számára a könyvnek két óriási haszna van: segíti az „önazonosítást", azaz a ráismerést a saját módszerre, valamint feltárja másféle gondolkodásmódok titkait, amelyek elvezethetnek az... Tovább

Fülszöveg

Mi is az a stratégia? Kinek van stratégiája? Hogyan válaszolhatunk ezekre az alapkérdésekre, amikor egyes vállalatok nagy munkával kidolgozott stratégiai dokumentumok alapján működnek, másoknál radikális változásokat tapasztalunk, megint másoknál nincsen írott stratégia, a döntések mégis stratégiai gondolkodásról tanúskodnak? Henry Mintzberg, a stratégiai szakirodalom egyik legnagyobb alakja, szerzőtársaival együtt átvágja a „gordiuszi csomót". Az egyes stratégiai iskolák igényes és mégis olvasmányos feldolgozásával, s ami a legfontosabb, bőséges példaanyaggal bizonyítja: ezekre a kérdésekre ne keressünk egyetlen, mindenre érvényes választ.
Többféle stratégiai gondolkodás létezik, amelyek követése egyaránt sikerhez vezethet, a fordítva is igaz: egyetlen metódus sem garantálja a sikert.
A vezetők számára a könyvnek két óriási haszna van: segíti az „önazonosítást", azaz a ráismerést a saját módszerre, valamint feltárja másféle gondolkodásmódok titkait, amelyek elvezethetnek az üzleti sikerhez. Vissza

Tartalom

Útnak indulunk.......................................9
1 „Hölgyeim és Uraim, íme a stratégiai menedzsment fenevadja".....................11
2 A koncepcióalkotási iskola (Design School)
A stratégia kialakítása mint koncepcionális folyamat..........33
3 A tervezési iskola (Planning school)
A stratégia kialakítása mint formális folyamat...............57
4 A pozicionáló iskola (Positioning school)
A stratégia kialakítása mint analitikus folyamat.............93
5 A vállalkozói iskola (Entrepreneurial school)
A stratégia kialakítása mint a víziók felvázolásának folyamata .... 139
6 A kognitív iskola (Cognitive school)
A stratégia kialakítása mint gondolkodási folyamat..........165
7 A tanulási iskola (Learning school)
A stratégia kialakítása mint menet közben kialakuló folyamat .....193
8 A hatalmi iskola (Power School)
A stratégia kialakítása mint tárgyalási folyamat.............255
9 A kulturális iskola (Cultural school)
A stratégia kialakítása mint kollektív folyamat ............257
10 A környezeti iskola (Environmental school)
A stratégia kialakítása mint reaktív folyamat..............311
11A konfigurációs iskola (Configuration school)
A stratégia kialakítása mint transzformációs folyamat.......329
12 „Kapaszkodjanak meg, hölgyeim és uraim, önöknek még találkozniuk kell az egész fenevaddal is".....381
Irodalom..........................................409
Név- és tárgymutató ................................429
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem