1.054.183

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Stratégiai marketing

Szerző
Lektor

Kiadó: OKTÁV Továbbképző Központ
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 262 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 21 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Sok éves marketing elméleti és gyakorlati tapasztalataimat, valamint publikációs tevékenységemet összegzi ez a tankönyv, amelyet kifejezetten a szakképzés számára írtam. Ebben a tankönyvben figyelembe vettem az alábbi szakképzések tematikáját és vizsgakérdéseit, és megpróbáltam egy olyan általános, több képzés számára alkalmas jegyzetet írni, amelyet a hallgatók és a vizsgázók használni, és belőle gyakorlati tapasztalatokat szerezni tudnak. A könyv nem nagy terjedelmű, nem tartalmaz felesleges részeket, de minden - a marketing stratégia és taktika - részletre kitér. Ezért igen fontos a teljes könyv elolvasása és elsajátítása.

E tankönyv felhasználható elsősorban a

Marketing és reklám ügyintéző és menedzser
Külkereskedelmi üzletkötő
Irodavezetői
PR szakmenedzser
Vállalkozásszervező
Logisztikai menedzser

szakképzésekre, de más képzéseknél is, ahol a marketing ismeretek alapvető fontosságúak a szakma magasabb szintű elsajátítására.
A tankönyv a Stratégiai marketing... Tovább

Fülszöveg

Sok éves marketing elméleti és gyakorlati tapasztalataimat, valamint publikációs tevékenységemet összegzi ez a tankönyv, amelyet kifejezetten a szakképzés számára írtam. Ebben a tankönyvben figyelembe vettem az alábbi szakképzések tematikáját és vizsgakérdéseit, és megpróbáltam egy olyan általános, több képzés számára alkalmas jegyzetet írni, amelyet a hallgatók és a vizsgázók használni, és belőle gyakorlati tapasztalatokat szerezni tudnak. A könyv nem nagy terjedelmű, nem tartalmaz felesleges részeket, de minden - a marketing stratégia és taktika - részletre kitér. Ezért igen fontos a teljes könyv elolvasása és elsajátítása.

E tankönyv felhasználható elsősorban a

Marketing és reklám ügyintéző és menedzser
Külkereskedelmi üzletkötő
Irodavezetői
PR szakmenedzser
Vállalkozásszervező
Logisztikai menedzser

szakképzésekre, de más képzéseknél is, ahol a marketing ismeretek alapvető fontosságúak a szakma magasabb szintű elsajátítására.
A tankönyv a Stratégiai marketing címet viseli, azért, mert ma már mindenegyes vállalati döntésnek hosszabb távú következménye van, és azért, mert a marketing legfontosabb alapeleme a stratégiában való gondolkodási mód.
A fő mottója a tankönyvnek a sporttal kapcsolatos, és ez nem véletlen. Ma már a verseny az egyes piacokon olyan éles, hogy csak az a cég tud fennmaradni és életképes lenni, amely helyt tud állni ebben az éles harcban. Nagyon kicsik a különbségek ma már a piacon sikereket arató és a lemaradó cégek között termékben, szolgáltatásban, árakban, stb. Ezért a mai vállalati tevékenység nem nélkülözi a marketing különféle területeinek elméleti és gyakorlati elsajátítását, a különféle marketing-módszerek pontos ismeretét és alkalmazását.
Ezt a célt szolgálja e tankönyv, és remélem, hogy mélyebb ismerete révén több lesz a sikeres vállalakozó és vállalat a piacon.
Budapest, 2000.november Vissza

Tartalom

1. Bevezetés a marketingbe 7
1.1. A marketing fogalma, fejlődési szakaszai. A mai marketing ellentmondásai 7
1.2. A marketing fejlődése a vállalatok életében 11
2. A vállalat (marketing ) környezete 16
2.1. A vállalat makro környezete 17
2.1.1. Gazdasági környezet 17
2.1.2. Műszaki- technológiai környezet 18
2.1.3. Társadalmi - kulturális környezet 19
2.1.4. Jogi környezet 21
2.1.5. Politikai környezet 22
2.2. A vállalat mikro környezete 22
2.2.1. Piaci konkurenciaviszonyok 23
3. Piactípusok és a piaci résztvevők 25
3.1. Fogyasztói piac 27
3.1.1. A fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők 27
3.1.2. Fogyasztói típusok 31
3.1.3. A fogyasztói viselkedés tényezői és a vásárlás folyamata 33
3.2. Viszonteladói piac 34
3.2.1. A viszonteladói piac résztvevői 37
3.2.2. A viszonteladó vásárlási magatartását befolyásoló tényezők 43
3.3. Ipari felhasználói (termelői) piac 48
3.3.1. Az ipari felhasználói piac keresletének jellemzői 48
3.3.2. A beszerzési helyzetek típusai, a vásárlási folyamat 49
3.3.3. Az ipari felhasználói piac résztvevői 51
3.3.4. Az ipari vevők magatartását befolyásoló tényezők 51
3.4. Az állami (kormányzati) közbeszerzések piaca 52
3.4.1. A beszerzések formái 54
3.4.2. A marketing fontossága a közbeszerzések piacán 55
3.5. Szolgáltatások piaca-szolgáltatásmarketing 55
3.5.1. A szolgáltatások jellege és osztályozása 56
3.5.2. A szolgáltatások jellemzői és hatásuk 57
3.5.3. Marketing a szolgáltató szervezeteknél 58
3.5.4. A versenyelőny forrásai a szolgáltató szervezeteknél 59
3.6. A piacok szegmentálása 60
3.7. Direktmarketing 63
4. Marketingkutatás 64
4.1. A marketingkutatás vizsgálati területei 65
4.4.1. A makrokörnyezet kutatása 65
4.1.2. A mikrokörnyezet kutatása 65
4.2. A marketingkutatás folyamata 72
4.3. Marketing-információk 73
4.3.1. Szekunder információk 74
4.3.2. Primér információk 78
4.3.3. Mozaik információk 85
4.4. Kvalitatív és kvantitatív kutatás 86
4.5. A mintavétel módszerei 86
4.5.1. Véletlen mintavételi eljárások 87
4.5.2. Nem véletlen mintavételi eljárások 87
4.6. Marketing adatbázis 87
4.7. Piaci előrejelzések 90
4.8. Marketing információs rendszer 93
5. Marketing-mii jellemzői,tartalma, stratégiai, taktikai döntések 96
5.1. Termékstratégiai döntések 97
5.1.1. A termékszerkezetre és a termékválasztékra vonatkozó döntések 98
5.1.2. A termékhez kapcsolódó marketing elemek 102
5.1.3. A termékpozicionálás 110
5.1.4. A termékéletgörbe. A termékéletgörbe szakaszaiban a marketingstratégiák 113
5.1.5. Termékinnováció 124
5.1.6. Beszerzési döntések-beszerzési stratégia 129
5.1.7. A vevőszolgálat szerepe a termékstratégiában 133
5.2. Árstratégiái döntések 137
5.2.1. Árstratégiai célkitűzések 140
5.2.2. Vállalati költségszámítási eljárások 141
5.2.3. Árképzés 146
5.2.4. Árdifferenciálás, ármódosítás 158
5.2.5 Bevétel - jövedelmezőség - nyereség vizsgálata 161
5.3. Értékesítési út - disztribúció 162
5.3.1. Az értékesítési utak kialakítása 164
5 3.2. Az értékesítési út költségei 170
5.3.3. Az értékesítési út kapcsolat-rendszerei 171
5.3.4. Vertikális marketingrendszer (VMR) 175
5.3.5. Disztribúciós logisztika 178
5.3.6. Az értékesítési szervezet 179
6. Marketingkommunikáció 183
6.1. A marketingkommunikáció folyamata 184
6.2. A marketingkommunikációs mix 187
6.2.1. A reklám-reklámtervezés 188
6.2.2. A személyes eladás 191
6.2.3. A Sales Promotion (eladásösztönzés) 193
6.2.4. A Public Relations (PR) és a Corporate Identity (Cl) 194
6.2.5. Vásárok és kiállítások 198
7. Vállalati és piaci marketingstratégia 200
7.1. A vállalati stratégiai kialakítása 200
7.2. Vállalati és termék (verseny)-stratégiai típusok 208
7.2.1. Vállalati (marketing) stratégia típusok 208
7.2.2. Termék (verseny)-stratégiai típusok 211
7.3. Piaci marketingstratégia 213
7.3.1. Kilépési formák-a piaci aktivitás formáinak megválasztása 214
7.3.2. Piacválasztási és szegmentációs stratégiák 219
7.3.3. Globális és lokális/differenciált marketingstratégia 221
7.3.4. Versenyelemzés-versenystratégiák 232
7.3.5. Marketingszervezet 240
8. Stratégiai és marketing-tervezés 252
8.1. Stratégiai tervezés 252
8.2. Marketing-tervezés 256
8.3. Terv-ellenőrzés (controlling) 258
Irodalomjegyzék 262

Szabóné Dr. Streit Mária

Szabóné Dr. Streit Mária műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Szabóné Dr. Streit Mária könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Stratégiai marketing Stratégiai marketing Stratégiai marketing Stratégiai marketing Stratégiai marketing

A borító enyhén foltos és sérült. Több lapon bejegyzések, jelölések láthatók. A címlapon tulajdonosi bejegyzés látható.

Állapot: Közepes
3.480 Ft
1.390 ,-Ft 60
7 pont kapható
Kosárba