Előszó
Sok éves marketing elméleti és gyakorlati tapasztalataimat, valamint publikációs tevékenységemet összegzi ez a tankönyv, amelyet kifejezetten a felsőoktatás és a szakoktatás marketing követelményei figyelembe vételével írtam meg. Ebben a tankönyvben szerepel minden olyan fontos marketing kérdés, amelyet oktatni kell, tekintet nélkül arra, hogy műszaki, közgazdasági vagy kommunikációs/bölcsészeti területről van szó. Ezen kívül figyelembe vettem az alábbi szakképzések tematikáját és vizsgakérdéseit, és megpróbáltam egy olyan általános, több képzés számára alkalmas jegyzetet írni, amelyet a hallgatók és a vizsgázók használni, és belőle gyakorlati tapasztalatokat tudnak szerezni. A könyv nem nagy terjedelmű, nem tartalmaz felesleges részeket, de minden - a marketing stratégia és taktika - részletre kitér. Ezért igen fontos a teljes könyv elolvasása és elsajátítása.
E tankönyv felhasználható elsősorban a
Marketing és reklám ügyintéző és menedzser
Külkereskedelmi ügyintéző és üzletkötő
Irodavezető
Kereskedelmi menedzser
PR szakmenedzser
Vállalkozásszervező
Logisztikai szervező
Idegenforgalmi ügyintéző és menedzser
Intézményi kommunikátor
Kulturális menedzser
szakképzésekre, de más képzéseknél is, ahol a marketing ismeretek alapvető fontosságúak a szakma magasabb szintű elsajátítására.
A tankönyv a Stratégiai marketing címet viseli, azért, mert ma már minden egyes szervezeti döntésnek hosszabb távú következménye van, és azért, mert a marketing legfontosabb alapeleme a stratégiában való gondolkodási mód.
A tankönyv fő mottója a sporttal kapcsolatos, és ez nem véletlen. Ma már a verseny az egyes piacokon olyan éles, hogy csak az a cég vagy szervezet - függetlenül attól, hogy profit vagy non-profit területeken tevékenykedik - tud fennmaradni és életképes lenni, amely helyt tud állni ebben a folyamatos harcban, és megkülönböztető előnyre tud szert tenni. Nagyon kicsik a különbségek ma már a piacon sikereket arató és a követő-lemaradó cégek között termékben, szolgáltatásban, árakban, stb. Ezért a mai vállalati tevékenység nem nélkülözi a marketing különféle területeinek elméleti és gyakorlati elsajátítását, a különféle marketing-módszerek pontos ismeretét és alkalmazását.
Ezt a célt szolgálja e tankönyv, és remélem, hogy mélyebb ismerete révén több lesz a sikeres vállalakozó és non-profit szervezet a piacon.
Vissza