1.054.131

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Stratégiai marketing

Szerző
Lektor

Kiadó: Inveszt-Média Reklámszervező és Lapkiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 272 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 21 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal. Második kiadás. A borítón és a címlapon 2003-as kiadási év szerepel.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Sok éves marketing elméleti és gyakorlati tapasztalataimat, valamint publikációs tevékenységemet összegzi ez a tankönyv, amelyet kifejezetten a felsőoktatás és a szakoktatás marketing követelményei... Tovább

Előszó

Sok éves marketing elméleti és gyakorlati tapasztalataimat, valamint publikációs tevékenységemet összegzi ez a tankönyv, amelyet kifejezetten a felsőoktatás és a szakoktatás marketing követelményei figyelembe vételével írtam meg. Ebben a tankönyvben szerepel minden olyan fontos marketing kérdés, amelyet oktatni kell, tekintet nélkül arra, hogy műszaki, közgazdasági vagy kommunikációs/bölcsészeti területről van szó. Ezen kívül figyelembe vettem az alábbi szakképzések tematikáját és vizsgakérdéseit, és megpróbáltam egy olyan általános, több képzés számára alkalmas jegyzetet írni, amelyet a hallgatók és a vizsgázók használni, és belőle gyakorlati tapasztalatokat tudnak szerezni. A könyv nem nagy terjedelmű, nem tartalmaz felesleges részeket, de minden - a marketing stratégia és taktika - részletre kitér. Ezért igen fontos a teljes könyv elolvasása és elsajátítása.
E tankönyv felhasználható elsősorban a
Marketing és reklám ügyintéző és menedzser
Külkereskedelmi ügyintéző és üzletkötő
Irodavezető
Kereskedelmi menedzser
PR szakmenedzser
Vállalkozásszervező
Logisztikai szervező
Idegenforgalmi ügyintéző és menedzser
Intézményi kommunikátor
Kulturális menedzser
szakképzésekre, de más képzéseknél is, ahol a marketing ismeretek alapvető fontosságúak a szakma magasabb szintű elsajátítására.
A tankönyv a Stratégiai marketing címet viseli, azért, mert ma már minden egyes szervezeti döntésnek hosszabb távú következménye van, és azért, mert a marketing legfontosabb alapeleme a stratégiában való gondolkodási mód.
A tankönyv fő mottója a sporttal kapcsolatos, és ez nem véletlen. Ma már a verseny az egyes piacokon olyan éles, hogy csak az a cég vagy szervezet - függetlenül attól, hogy profit vagy non-profit területeken tevékenykedik - tud fennmaradni és életképes lenni, amely helyt tud állni ebben a folyamatos harcban, és megkülönböztető előnyre tud szert tenni. Nagyon kicsik a különbségek ma már a piacon sikereket arató és a követő-lemaradó cégek között termékben, szolgáltatásban, árakban, stb. Ezért a mai vállalati tevékenység nem nélkülözi a marketing különféle területeinek elméleti és gyakorlati elsajátítását, a különféle marketing-módszerek pontos ismeretét és alkalmazását.
Ezt a célt szolgálja e tankönyv, és remélem, hogy mélyebb ismerete révén több lesz a sikeres vállalakozó és non-profit szervezet a piacon. Vissza

Tartalom

1. Bevezetés a marketingbe 8
1.1. A marketing fogalma, fejlődési szakaszai. A mai marketing ellentmondásai. 8
1.2. A marketing fejlődése a vállalatok életében 13
1.3. Non-profit marketing 18
2. A vállalat (marketing) környezete 21
2.1. A vállalat makro környezete 23
2.1.1. Gazdasági környezet 23
2.1.2. Műszaki-technológiai környezet 24
2.1.3. Társadalmi-kulturáliskörnyezet 25
2.1.4. Jogi környezet 27
2.1.5. Politikai környezet 28
2.2. A vállalat mikro környezete 28
2.2.1. Piaci konkurenciaviszonyok 29
3. Piactípusok és a piaci résztvevők 31
3.1. Fogyasztói piac 33
3.1.1. A fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők 33
3.1.2. Fogyasztói típusok 37
3.1.3. A fogyasztói viselkedés tényezői és a vásárlás folyamata 39
3.2. Viszonteladói piac 42
3.2.1 A viszonteladói piac résztvevői 44
3.2.2 A viszonteladó vásárlási magatartását befolyásoló tényezők 50
3.3. Ipari felhasználói (termelői) piac 55
3.3.1. Az ipari felhasználói piac keresletének jellemzői 55
3.3.2. A beszerzési helyzetek típusai, a vásárlási folyamat 56
3.3.3. Az ipari felhasználói piac résztvevői 57
3.3.4. Az ipari vevők magatartását befolyásoló tényezők 58
3.4. Az állami, (kormányzati) közbeszerzések piaca 59
3.4.1. A beszerzések formái 61
3.4.2. A marketing fontossága a közbeszerzések piacán 61
3.5. Szolgáltatások piaca-szolgáltatásmarketing 62
3.5.1. A szolgáltatások jellege és osztályozása 62
3.5.2. A szolgáltatások jellemzői és hatásuk 63
3.5.3. Marketing a szolgáltató szervezeteknél 65
3.5.4. A versenyelőny forrásai a szolgáltató szervezeteknél 65
3.6. A piacok szegmentálása 68
3.7. Direktmarketing 71
4. Marketingkutatás 72
4.1. A marketingkutatás vizsgálati területei 73
4.1.1. A makro környezet kutatása 73
4.1.2. A mikro környezet kutatása 73
4.2. A marketingkutatás folyamata 80
4.3. Marketing-információk 81
4.3.1. Szekunder információk 85
4.3.2. Primér információk 92
4.3.3. Mozaik információk 94
4.4. Kvalitatív és kvantitatív kutatás 95
4.5. A mintavétel módszerei 95
4.5.1. Véletlen mintavételi eljárások 96
4.5.2. Nem véletlen mintavételi eljárások 95
4.6. Marketing adatbázis 98
4.7. Piaci előrejelzések 98
4.8. Marketing információs rendszer 101
5. Marketing-mix jellemzői, tartalma, stratégiai döntések 104
5.1. Termékstratégiai döntések 105
5.1.1. A termékszerkezetre és a termékválasztékra vonatkozó döntések 106
5.1.2. A termékhez kapcsolódó marketing elemek 110
5.1.3. A termékpozícionálás 118
5.1.4. A termékéletgörbe. A termékéletgörbe szakaszaiban a marketingstratégiák 121
5.1.5. Termék-innováció 132
5.1.6. Beszerzési döntések 138
5.1.7. A vevőszolgálat szerepe a termékstratégiában 141
5.2. Árstratégiái döntések 145
5.2.1. Árstratégiái célkitűzések 148
5.2.2. Vállalati költségszámítási eljárások 149
5.2.3. Árképzés I54
5.2.4. Árdifferenciálás, ármódosítás 168
5.2.5. Bevétel jövedelmezőség nyereség vizsgálata 171
5.3. Értékesítési út disztribúció 172
5.3.1. Az értékesítési utak kialakítása 173
5.3.2. Az értékesítési út költségei 180
5.3.3. Az értékesítési út kapcsolat-rendszerei 181
5.3.4. Vertikális marketingrendszer (VMR) 185
5.3.5. Disztribúciós logisztika 188
5.3.6. Az értékesítési szervezet 189
6. Marketingkommunikáció 193
6.1. Amarketingkommunikáció folyamata 194
6.2. A marketingkommunikációs mix 197
6.2.1. A reklám-reklámtervezés 198
6.2.2. A személyes eladás 201
6.2.3. A Sales Promotion (eladásösztönzés) 202
6.2.4. A Public Relations (PR) és Corporate Identity (Cl) 203
6.2.5. Vásárok és kiállítások 207
7. Vállalati és piaci marketingstratégia 209
7.1. A vállalati stratégiai kialakítása 209
7.2. Vállalati és termék (verseny)-stratégiai típusok 216
7.2.1. Vállalati (marketing) stratégia típusok 216
7.2.2. Termék (verseny)-stratégiai típusok 220
7.3. Piaci marketingstratégia 221
7.3.1. Kilépési formák-a piaci aktivitás formáinak megválasztása 223
7.3.2. Piacválasztási és szegmentációs stratégiák 227
7.3.3. Globális és lokális/differenciált marketingstratégia 229
7.3.4. Versenyelemzés-versenystratégiák 240
7.3.5. Marketingszervezet 251
8. Stratégiai és marketing-tervezés 263
8.1. Stratégiai tervezés 263
8.2. Marketing-tervezés 267
8.3. Terv-ellenőrzés (controlling) 268
Irodalomjegyzék 272

Szabóné Dr. Streit Mária

Szabóné Dr. Streit Mária műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Szabóné Dr. Streit Mária könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem