1.066.213

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Stratégiai emberi erőforrás menedzsment

Szerző
Budapest
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 357 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-05-83339-9
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

E könyv a Szervezet - vezetés - stratégia sorozat újabb, immár hetedik kötete. Könyvünkben a vezetői munka egy újabb részterületét mutatjuk be: a sorozat korábban megjelent köteteinek... Tovább

Előszó

E könyv a Szervezet - vezetés - stratégia sorozat újabb, immár hetedik kötete. Könyvünkben a vezetői munka egy újabb részterületét mutatjuk be: a sorozat korábban megjelent köteteinek ismeretanyagára. A kérdéskör jellegéből fakadóan legszorosabban Bakacsi Gyula: Szervezeti magatartás és vezetés című könyvéhez kapcsolódunk. Az a kötet a szervezeti magatartás alapszintű kérdéseit elemzi, és számos olyan kérdést és problémát vet fel, amelyek a szervezeti gyakorlatban az emberi erőforrás menedzsmenthez tartoznak. Ezért ez az új munka a Szervezeti magatartás és vezetés könyv szerves folytatásának tekinthető, számos tekintetben az ott megalapozott ismeretek továbbfejlesztését, gyakorlati vezetői problémákhoz és feladatokhoz kapcsolódó részletesebb kifejtését jelenti. Vissza

Tartalom

Előszó13
Kihívások az ezredfordulón17
Honnan - hová?18
Honnan: a múlt ("rendszer")19
Környezet19
Munkavállaló20
Szervezeti és vezetési modell20
Hová: a jövő21
Környezet22
Munkavállaló23
Szervezeti és vezetési modell24
Hol: a jelen ("participáció")28
Környezet29
Munkavállaló29
Vezetési és szervezeti modell30
Kulturális örökségünk: Magyarország helye "múlt" és "jövő" között31
Szótár37
Stratégiai emberi erőforrás menedzsment43
Az EEM (HRM) kialakulása és fejlődése43
Személyzeti adminisztráció44
Személyzeti menedzsment44
Emberi erőforrás menedzsment45
A stratégiai emberi erőforrás menedzsment46
Az SEEM megkülönböztető jegyezi és definíciója46
SEEM tevékenységek, folyamatok49
Az SEEM modellje51
A környezeti változásokra adott válaszok52
Globalizáció54
Új technológiák55
Makrogazdaság, munkaerőpiac56
Kormányzati szabályozás, intézményrendszer57
Versenytársak elemzése58
Gyorsuló környezeti változások59
Új szervezeti formák, szervezeti megoldások59
A környezeti illeszkedés új felfogása: stakeholder egyensúly61
Az emberi erőforrás, mint a hosszú távú versenyképesség kulcsa62
Élenjáró EE-rendszerek64
Kulcsemberek, kritikus egyéni kompetenciák azonosítása és fejlesztése65
Az emberi erőforrás szervezeti kompetenciává fejlesztése66
Intenzív EEM-t igénylő kritikkus vállalati szituációk67
A stratégiaalkotás folyamata, az EEM legfontosabb stratégiai területei68
A stratégiaalkotás és a humán stratégia és tervezés kapcsolata69
Általános EEM stratégiai választások74
Stratégiai típusok a munkaerő jellemzői alapján75
Az SEEM tevékenységek eredményei, mérésének lehetőségei77
Szótár79
Munkavégzési rendszerek81
Alapfogalmak: munkafeladat, munkakör, pozíció82
Munkavégzés rendszer83
A munkavégzési rendszerek eldöntendő kérdései88
A munkavégzési rendszerek kialakításának elvi kérdései88
A munkavégzési rendszerek kialakításának konkrét kérdései95
Munkakör és/vagy munkavégzési rendszer100
Munkakörelemzés101
A munkakörelemzés eredményei: munkaköri leírás, munkakör-specifikáció102
A munkakörelemzés folyamata104
Hogyan növelhető a munkakörelemzés sikere?106
Munkakör és munkavégzési rendszer107
Munkavégzési rendszerek elemzése109
Kompetenciák110
A kompetenciák definíciója111
Kompetenciarendszerek113
A kompetenciák alkalmazásai EE-rendszerekben118
A munkakör és az egyén kapcsolatának újradefiniálása: "egyén alapú" megközelítés119
Munkavégzési rendszer megtervezése: a munkavégzési rendszerek kialakításának eltérő lehetőségei121
Hagyományos megoldások121
Munkakör-gazdagítás: a munkakör motivációs képességének tényleges növelése124
Jövőbe mutató megoldások130
Alternatív munkaidőrendszerek139
Munkavégzési rendszerek a jövőben: az elkötelezettségen alapuló rendszer
Szótár144
Az emberi erőforrás-áramlás149
Az emberi erőforrás-áramlás fogalma, célja149
Stratégiai választási lehetőségek és kényszerek151
Az emberi erőforrás-áramlás folyamatának alapmodelljei151
Az alrendszerekhez kapcsolódó stratégiai választások155
Az emberi erőforrás-áramlás rendszerének kialakítása160
A felvétel és a karrierfejlesztés illesztése a szervezeti stratégiához160
A karriermenedzsment a változó stratégiai igényeknek megfelelően162
Kiáramlás: a létszámleépítések gyakorlati tapasztalatai163
Új kihívások és tendenciák az emberi erőforrás-áramlás területén167
Új kihívások és tendenciák a felvétel területén167
A kompetenciamodell jelentősége a felvételben és a karriertervezésben168
Az értékelő köz pont szerepe a felvételben169
Karriermenedzsment: tendenciák és aktuális problémák az ezredfordulón172
Az emberi erőforrás-áramlás sikeressége176
Eredményességi nézőpont176
Hatékonysági nézőpont176
Benchmarking177
Szótár179
A teljesítményértékelési rendszer181
Bevezetés181
A teljesítményértékelés rövid története182
Teljesítmény, siker, kontroll183
A teljesítményértékelési rendszer kialakításának dilemmái186
Mire használják a vállalatok a teljesítményértékelési rendszert?187
A teljesítményértékelés kognitiv megközelítésének jellemzői189
Az értékelés szereplőienk céljai193
A teljesítményértékelési rendszer felépítése198
Az értékelési rendszer céljai198
A mérés és az értékelés tárgya199
A mérés szintje201
A megfigyelés módja203
Ki végezze a mérést/megfigyelést?204
Hogyan történjen az értékelés?208
Az értékelés kapcsolata más szervezeti rendszerekkel212
Kommunikációs szabályok214
Az értékelési rendszer értékelése215
A teljesítménymenedzsment rendszerek216
A hagyományos értékelési rendszerek kritikái216
A teljesítménymenedzsment rendszerek jellemzői217
A teljesítménymenedzsment folyamata219
Magyar helyzetkép223
Öröklött minták és gyakorlat223
A magatartási és teljesítménykontroll felé226
A vezető szerepe az értékelésben228
Az értékelő interjú típusai229
A teljesítmény nyomon követése230
Értékelési csapdák és hibák232
Záró gondolatok234
Szótár235
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek239
Kompenzáció, javadalmazás, ösztönzés: fogalmi tisztázás240
A javadalmazási rendszer243
A javadalmazási rendszer céljai243
Javadalmazási rendszer és a szervezeti konfliktusok246
Motivációelméleti háttér247
A javadalmazás stratégiai kérdései247
Egy kompenzációs filozófia kialakítása249
Folyamat és rendszer249
Belső és/vagy külső méltányosság250
Munkakörre és/vagy egyénre épülő rendszerek251
Az ösztönző rendszer254
Egyéni és csoportszintű rendszerek260
Titkosság és/vagy nyíltság262
Centralizáció vagy decentralizáció263
A kompenzációs rendszer kialakításának és működtetésének gyakorlati, technikai szempontjai264
A javadalmazási csomag elemei264
Munkakör-értékelés265
Fizetési felmérések, összehasonlítások269
Fizetési kategória rendszerek271
A képesség vagy kompetencia alapú javadalmazási rendszerek274
A juttatások276
Összefoglalás280
Szótár281
Fejlesztés283
Stratégiai kényszerek és választási lehetőségek a fejlesztésben284
A fejlesztési rendszer illeszkedése más EE-rendszerekhez286
Emberi erőforrás-áramlás287
Teljesítményértékelési rendszer287
A fejlesztés alanyai, irányultsága287
A felnőttképzés sajátosságai288
Egyén, csoport, szervezet289
Vezetőfejlesztés289
A fejlesztés folyamata289
Az igények felmerülése, a szükségletek felmérése291
A képzés megtervezése295
A képzési program lebonyolítása296
Utókövetés, a hatás értékelése301
Szótár305
Szervezeti tanulás - tanuló szervezet307
Szervezeti tanulás307
A tudás309
Tudás, információ, adat310
A kihívás: információ vagy tudás - avagy mi számít versenyelőnynek?312
A tudás megragadhatósága: a megfogható vagy a személyes-kulturális tudás jelent versenyelőnyt?312
A szervezeti tanulás folyamata314
A szervezeti tudás létrehozása314
A tudás szervezeti elterjesztése és rögzítése (szervezeti memória, szervezeti felejtés)316
A szervezeti tanulás eredménye320
Egy- és kéthurkos tanulás, a tanulás tanulása323
Tanuló szervezet325
A tanuló szervezet 5 alapelve327
A tanuló szervezet építésének modellje330
A stratégiai emberi erőforrás menedzsment és a tanuló szervezet333
A tanulást támogató és gátló szervezeti tényezők334
A tanuló szervezetet támogató emberi erőforrás rendszerek336
A tanuló szervezet kialakításának résztvevői341
Szótár343
Irodalomjegyzék347
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem