1.062.618

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Legsikeresebb vezetési modellek

Vezetési modellek: Mi a lényegük és hogyan használjuk őket?

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Manager Könyvkiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 211 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 15 cm
ISBN: 978-963-87544-0-0
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A vezetés és a szervezetek világában szerencsére még mindig az ötletek azok, melyek igazán számítanak, nem a modellek. Úgy tűnt azonban, hogy egy könyv, amely a legnépszerűbb vezetési modellekkel... Tovább

Előszó

A vezetés és a szervezetek világában szerencsére még mindig az ötletek azok, melyek igazán számítanak, nem a modellek. Úgy tűnt azonban, hogy egy könyv, amely a legnépszerűbb vezetési modellekkel és módszerekkel foglalkozik, bizonyára nem lenne felesleges. Végül is a vezetők és tanácsadók tekintélyes időt töltenek a meglévő modellek megvitatásával és újak kigondolásával, nem is szólva átültetésükről a mindennapi gyakorlatban. Számukra a modellek és elméletek nem azonnali megoldást nyújtanak a szervezeti problémákra, hanem inkább módszereket a problémák bonyolultságának és bizonytalanságainak csökkentésére - nem többet, de határozottan nem is kevesebbet.
S vezetési modellek nagy száma sokak számára zavarba ejtő. Vonzónak éreztük a kihívást, hogy bizonyos rendet teremtsünk ebben a kuszaságban, s áttekintettünk vagy félszázat a leggyakrabban használt és idézett vezetési modellek közül. Minden egyes modellről rövid leírást adunk, alkalmazási javaslatokkal együtt. Megjegyzéseket is fűzünk hozzájuk, ahol szükséges, és felhívjuk a figyelmet a potenciális korlátokra és hiányosságokra.
A vezetési modellek gyűjteménye nagyrészt irodalomkutatás eredménye. A végső választékhoz úgy jutottunk el, hogy megkérdeztünk mintegy 70 vezetőt, tanácsadót és tudóst a világ minden tájáról, hogy megítélésük szerint mely modellek segítették őket a legjobban saját munkájuk során. A "modell"-t úgy definiáltuk, mint amely alkalmazható mind szervezetek, mind a bennük dolgozó vezetők mindennapi munkájának segítségére, illetve a kapcsolódó problémák megoldására. A gyűjtemény ily módon azokat az ötleteket és gondolatokat tükrözi, amelyekről bebizonyosodott, hogy működőképesek a gyakorlatban, és pozitív módon járultak hozzá a leggyakoribb szervezeti problémáknak a megoldásához. Vissza

Fülszöveg

A könyv szerzői hetven, a világ különböző tájain dolgozó menedzsert, tanácsadót és kutatót kérdeztek meg arról, hogy a kezelhetetlenül sok menedzsment elmélet közül melyek segítik leginkább mindennapi munkájukat. Az így kiválasztott 56 modell tömör és jól követhető bemutatásán túl a szerzők kifejtik véleményüket ezek alkalmazhatóságának lehetőségeiről és korlátairól is.
Ne keresse az olvasó a könyvben a legnépszerűbb menedzsment módszerek toplistáját, a „jó menedzsment" receptúráját vagy egy újabb tudományos taxonómiát. A szerzők a modelleket olyan eszközöknek tekintik, melyek a szervezeteket és az aktív, illetve leendő menedzsereket támogatják a problémamegoldásban. A modellek tanulmányozása, értékelése és alkalmazása segítheti az olvasót mind a naiv csodavárás, mind a bénító szkepticizmus csapdájának elkerülésében.
A szerzők nem várják el Önöktől, hogy egyetértsenek értékelésükkel, arra azonban számítanak, hogy kellő érettséggel, intelligenciával és ítélőképességgel fogják... Tovább

Fülszöveg

A könyv szerzői hetven, a világ különböző tájain dolgozó menedzsert, tanácsadót és kutatót kérdeztek meg arról, hogy a kezelhetetlenül sok menedzsment elmélet közül melyek segítik leginkább mindennapi munkájukat. Az így kiválasztott 56 modell tömör és jól követhető bemutatásán túl a szerzők kifejtik véleményüket ezek alkalmazhatóságának lehetőségeiről és korlátairól is.
Ne keresse az olvasó a könyvben a legnépszerűbb menedzsment módszerek toplistáját, a „jó menedzsment" receptúráját vagy egy újabb tudományos taxonómiát. A szerzők a modelleket olyan eszközöknek tekintik, melyek a szervezeteket és az aktív, illetve leendő menedzsereket támogatják a problémamegoldásban. A modellek tanulmányozása, értékelése és alkalmazása segítheti az olvasót mind a naiv csodavárás, mind a bénító szkepticizmus csapdájának elkerülésében.
A szerzők nem várják el Önöktől, hogy egyetértsenek értékelésükkel, arra azonban számítanak, hogy kellő érettséggel, intelligenciával és ítélőképességgel fogják elhelyezni a könyv gondolatait munkájuk és tanulásuk kontextusába.
"Jó volna, ha lenne egy üzleti iskola, ahol olyan dolgokat lehetne tanulni, amelyeket nem tanítanak az üzleti iskolákban" - vélte Charles Handy. Örülök, hogy magyarul is van már tankönyve ennek az iskolának. Vissza

Tartalom

A szerzőkről VII
Előszó IX
A könyv használata XII
Bevezetés: vezetési modellek és receptek - az számít, amit teszünk velük XIII
Vezetési modellek
Tevékenységalapú költségszámítás 2
Adizes PAEI vezetési szerepei 6
Ansoff termék-piac mátrixa 10
Balanced Scorecard 13
A BCG-mátrix 16
Belbin csapatszerepei 19
Benchmarking 23
Berenschot projektvezetési modellje 28
Üzleti folyamatok újratervezése 31
A képességek érettségének modellje 34
Változási mátrix 37
A káosz modell 40
A szervezeti hatékonyság versengő értékei 43
Versenyelemzés: a Porter-féle öt erő 46
Az alkalmazkodás tipológiája 50
Alapkompetenciák 54
A négy alapkarakter 58
Covey: A hatékony emberek hét viselkedésmódja 61
Ügyfélmarketing és ügyfélkapcsolat-kezelés 64
A Deming-ciklus 68
Az EFQM modell 70
Eisenhower hatékony időgazdálkodása 74
EVA - gazdasági hozzáadott érték 76
Az ötödik alapelv 79
A tanuló szervezet négy kompetenciája 84
Általános versenystratégiák 89
Menedzsment-istenek 93
Greiner növekedési modellje 97
Hofstede kulturális dimenziói 102
Just-in-time 105
Kaizen 109
A megkülönböztető képességek Kay-féle modellje 112
Kotter nyolclépcsős változási modellje 116
Kraljic beszerzési modellje 119
Az ellenőrzés eszközei 123
MABA elemzés 126
A marketing mix 130
Maslow 133
A 7-S modell 136
Mintzberg-konfigurációk 140
Mintzberg vezetői szerepei 145
A neurotikus szervezet 148
Nolan IT-növekedési szakaszai 154
Rezsiérték-elemzés 157
Anyavállalati előnyök 160
A céltudatos változás modellje 164
Risk/reward (kockázat/nyereség) elemzés 168
Forgatókönyv-tervezés (Shell) 170
A stratégiai szintézis iskolái 175
A hét erő modell 178
Szociotechnikai szervezet 181
SWOT elemzés 184
Érték alapú vezetés 188
Az értéklánc 193
Értékdiszciplínák 196
Irodalomjegyzék 201
A modellek kategorizálása 209
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem