Előszó
Kedves Hallgatóm !
A statisztika tanulmányozása, rendkívül aktív munkát igényel! A statisztika elméletéből elsajátított összefüggések, képletek, módszertani megoldások feltétlenül gyakorlandók ún....
Tovább
Előszó
Kedves Hallgatóm !
A statisztika tanulmányozása, rendkívül aktív munkát igényel! A statisztika elméletéből elsajátított összefüggések, képletek, módszertani megoldások feltétlenül gyakorlandók ún. iskolapéldákban, hogy ezáltal aktív tudást szerezzen a tantárgy tanulmányozója.
Példatárunkban feladatokat közlünk - helyenként valós adatokat feldolgozva -, valamint azok megoldásait ismertetjük.
Nem térünk ki az egyes feladatok megoldási modelljének magyarázatára, hiszen ezt megtettük a Statisztika 1. távoktatási segédletben. Többnyire nem közöljük a "helyettesítendő" szimbólumokkal kifejezett alapképleteket sem, mert ezek ismeretét - a Statisztika 1. távoktatási segédlet természetesen tartalmazza - a példaanyag tanulmányozásakor már feltételezzük ezek ismeretét.
A példaanyag szerkezete követi a Statisztika 1. távoktatási segédlet tananyagszerkezetét.
Kérem, hogy a példatár használatánál törekedjék maximális önállóságra !
A feladatot mindig önállóan oldja meg, a Statisztika 1. távoktatási segédlet használatával. Az ön által megoldott feladat "lépéseit", eredményeit, szöveges elemzését, csak ezt követően hasonlítsa össze a példatárban közölt megoldással !
Nagyon fontos, hogy a megoldása során esetlegesen elkövetett hibákat feldolgozza, elemezze! Ha ez sikertelen, a közös konzultációkon vesse fel problémáit!
A közölt mintaanyag példájára készíthet olyan elemzéseket, melyeket munkája során fel tud használni!
Tapasztalni fogja, hogy új dimenzióban, új összefüggésekben látja majd a munkája révén "ismertnek vélt" problémákat!
Vissza