1.062.107

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Sportpedagógia

Kézirat

Szerző
Budapest
Kiadó: Testnevelési Főiskola Továbbképző Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 238 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:
1. A PEDAGÓGIA FOGALMA ÉS TÁRGYA, VALAMINT HELYE ÉS SZEREPE A TUDOMÁNYOK RENDSZERÉBEN
1.1 A pedagógia fogalma
- nevelés tudomány,
- a szűkebb értelmezést! nevelési... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:
1. A PEDAGÓGIA FOGALMA ÉS TÁRGYA, VALAMINT HELYE ÉS SZEREPE A TUDOMÁNYOK RENDSZERÉBEN
1.1 A pedagógia fogalma
- nevelés tudomány,
- a szűkebb értelmezést! nevelési hatásokkal /amelyek céltudatosak, tervszerűek, módszeresek, szervezettek és intézményes keretek között folynak/ foglalkozó tudomány.
1.2. A nevelés lényeges jegyei
1.2.1. A nevelés társadalmi tevékenység
1.2.2. A nevelés örök kategória
1.2.3. A nevelés történeti jellegű
1.2.4. A nevelés felépítményjellegű
1.2.5. A nevelés osztály jellegű
1.2.6. A nevelés pártos
1.2.7 A nevelés nemzeti jellegű
1.3. A pedagógia /a neveléstudomány/ tárgya
a./ A neveléstudomány vizsgálja a személyiség fejlődését befolyásoló nevelés célját, tartalmát, módszereit és szervezeti kereteit,
b./ vizsgálja és kutatja az ember fejlődésének pedagógiai folyamatban megnyilvánuló összefüggéseit törvényszerűségeit,
c./ vizsgálja a nevelő és közösségük tevékenységét, a nevelt és közösségük munkáját, valamint a két személy és közösségük kölcsönhatását.
Vissza

Tartalom

I. rész
A PEDAGÓGIA NÉHÁNY ALAPKÉRDÉSE 3
1. A PEDAGÓGIA FOGALMA ÉS TÁRGYA, VALAMINT HELYE
ÉS SZEREPE A TUDOMÁNYOK RENDSZERÉBEN 7
1. 1» A pedagógia fogalma 7
1,2. A nevelés lényeges jegyei 8
1.3« A pedagógia /a neveléstudomány/ tárgya 10
1.4. A pedagógia helye és szerepe a tudományok rendszerében 10
2. A NEVELÉS LEHETŐSÉGE ÉS SZÜKSÉGESSÉGE 15
2.1. Idealista nézetek a nevelés lehetőségéről 15
2.2. A marxista felfogás értelmezése 15
2.3. A nevelés szükségessége 18
3. A PEDAGÓGIAI ALAPFOGALMAK ÉRTELMEZÉSE 21
3. lm A nevelés 21
3.2. Az oktatás 22
3.3. A képzés 22
3.4. Az ismeret _23
3.5. A jártasság 24
3.6. A készség 24
3.7. A képesség 25
3.8. A teljesítményképes tudás 26
4. A SZOCIALISTA TÁRSADALMUNK NEVELÉSI CÉLJA ÉS FŐ FELADATAI 30
4.1. A nevelés célja 31
4.2. A nevelés főfeladatai 32
4.3. Az öt nevelési főfeladat dialektikus kölcsönhatása 47
1. A SPORTPEDAGÓGIÁRÓL ÁLTALÁBAN 51
1.1. A sportpedagógia meghatározása és tárgya 51
1.2. A sportpedagógia kapcsolata más tudományterületekkel _53
2. A SPORTPEDAGÓGIÁBAN ALKALMAZOTT NÉHÁNY TUDOMÁNYOS KUTATÁSI MÓDSZER 57
2.1. A sportpedagógiai megfigyelés 58
2.2. Az exploráció vagy az irányított beszélgetés módszere 62
2.3. A kérdőíves vagy ankét módszer 66
2.4. A statisztikai módszerek 67
3. SPORT ÉS NEVELÉS 71
3.1. A sport funkcióig 71
3.2. A sport helye, szerepe és jelentősége társadalmunk nevelés rendszerében és folyamatában 75
4. A SPORTPEDAGÓGIAI TEVÉKENYSÉG ALAPELVEI 79
4.1. A nevelés céltudatossága és eszmeisége 79
4.2. A tervszerűség, rendszeresség és folyamatosság elve 80
4.3. A tudatosság, a tudatos aktivitás és tevékenység elve 81
4.4. A társadalmi élet és a sport, valamint az elmélet és gyakorlat kapcsolatának elve 82
4.5. A tudományosság elve 83
4.6. A közösségi és egyéni bánásmód elve 84
4.7. Az életkori és egyéni sajátosságok figyelembevétele 85
4.8. A pozitív tulajdonságokra való támaszkodás elve 86
4.9. Az edző és a szakosztályvezetőségi /egyesületi/ közösség vezetőszerepének, egységes nevelőhatásának és a sportolók önállóságának elve 86
4.10. A szemléletesség elve 88
4.11. A tartósság és szilárdság elve 89
5. A SPORT SZOCIÁLPEDAGÓGIAI PROBLÉMÁI 95
5.1. Az edző személyisége és önnevelése _97
5.2. A sportolók életkori sajátosságaiból adódó pedagógiai kérdések 107
5.3. A sportegyesületi szervezet és közösség 120
5.4. Az edző kapcsolata a nevelés szintereivel 141
6. A SPORTOLÓK SZEMÉLYISÉGÉNEK NEVELÉSE 153
6.1. A nevelés fő feladatai és sajátosságai a sportban 153
6.2. A sportolók szexuális nevelésének kérdései 166
6.3. A sportolók nevelésének módszerei 171
6.4. A nevelés tervezhetősége 178
7. SPORTOKTATÁS ELMÉLETE 185
7.1. A sportoktatás fogalma 185
7.2. A sportoktatás elméletének tárgya és feladata 186
7.3. A sportoktatás folyamata 188
7.4. A sportoktatási módszerek 197
7.5. A sportoktatási eszközök 200
7.6. A sportoktatás szervezeti formái 202
IRODALOM 206
FÜGGELÉK
KÉRDŐÍV

Stuller Gyula

Stuller Gyula műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Stuller Gyula könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Sportpedagógia Sportpedagógia Sportpedagógia Sportpedagógia Sportpedagógia

A borító elszíneződött, enyhén kopott, a lapélek foltosak. Néhány lapon jelölések, aláhúzások láthatók.

Állapot:
2.940 ,-Ft
15 pont kapható
Kosárba