1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Sportpedagógia

Középfokú tanfolyam/Kézirat

Szerző
Budapest
Kiadó: Testnevelési Főiskola Továbbképző Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 238 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

I. rész
I. A PEDAGÓGIA néhány alapkérdése _______________ 3
1. A pedagógia fogalma és tárgya, valamint helye és szerepe a tudományok rendszerében___________
1.1. a pedagógia fogalma ________________ 7
1.2. a nevelés lényeges jegyei ______________ 8
1.3. A pedagógia /a neveléstudomány/ tárgya________10
1.4. a pedagógia helye és szerepe a tudományok rendszerében________10
2. A NEVELÉS LEHETŐSÉGE ÉS SZÜKSÉGESSÉGE___________15
2.1. Idealista nézetek a nevelés lehetőségéről________15
2.2. A marxista felfogás értelmezése ___________ 15
2.3. A nevelés szükségessége________________18
3. A PEDAGÓGIAI ALAPFOGALMAK ÉRTELMEZÉSE ___________ 21
3.1. A nevelés_______________________21
3.2. Az oktatás_______________________22
3.3. A képzés_______________________22
3.4. Az ismeret______________________23
3.5. A jártasság______________________24
3.6. A készség_______________________24
3.7. A képesség______________________25
3.8. A teljesitményképes tudás______________26
4. A SZOCIALISTA TÁRSADALMUNK NEVELÉSI CÉLJA ÉS FŐ FELADATAI______30
4.1. A nevelés célja____________________31
4.2. A nevelés főfeladatai_________________32
4.3. Az öt nevelési főfeladat dialektikus kölcsönhatása __ 47
II. rész
1. A SPORTPEDAGÓGIÁRÓL ÁLTALÁBAN_______________51
1.1. A sportpedagógia meghatározása és tárgya _______ 51
1.2. A sportpedagógia kapcsolata más tudományterületekkel_____________53
2. A SPORTPEDAGÓGIÁBAN ALKALMAZOTT NÉHÁNY TUDOMÁNYOS
KUTATÁSI MÓDSZER______________________57
2.1. A sportpedagógiai megfigyelés _____________ 58
2.2. Az exploráció vagy az irányitott beszélgetés módszere____________62
2.3. A kérdőives vagy ankét módszer____________66
2.4. A statisztikai módszerek_______________6?
3. SPORT ÉS NEVELÉS______________________71
3.1. A sport funkciói____________________71
3.2. A sport helye, szerepe és jelentősége társadalmunk nevelési rendszerében és folyamatában __________75
4. A SPORTPEDAGÓGIAI TEVÉKENYSÉG ALAPELVEI___________79
4.1. A nevelés céltudatossága és eszmeisége_________ 79
4.2. A tervszerűség, rendszeresség és folyamatosság elve_________________80
4.3. A tudatosság, a tudatos aktivitás és tevékenység elve________________81
4.4. A társadalmi élet és a sport, valamint az elmélet és gyakorlat kapcsolatának elve_____________82
4.5. A tudományosság elve_________________83
4.6. A közösségi és egyéni bánásmód elve_________ 84
4.7. Az életkori és egyéni sajátosságok figyelembevétele_______ 85
4.8. A pozitiv tulajdonságokra való támaszkodás elve___________ 86
4.9. Az edző és a szakosztályvezetőségi /egyesületi/ közösség vezetőszerepének, egységes nevelőhatásának és a sportolók önállóságának elve___________86
4.10. A szemléletesség elve________________88
4.11. A tartósság és szilárdság elve ___________89
5. A SPORT SZOCIÁLPEDAGÓGIAI PROBLÉMÁI________________________95
5.1. Az edz5 személyisége és önnevelése_________________97
5.2. A sportolók életkori sajátosságaiból adódó pedagógiai kérdések__________107
5.3. A sportegyesületi szervezet és közösség___________ 120
5.4. Az edz5 kapcsolata a nevelés szintereivel___________ 141
6. A SPORTOLÓK SZEMÉLYISÉGÉNEK NEVELÉSE ______________________153
6.1. A nevelés fő feladatai és sajátosságai a sportban___________ 153
6.2. A sportolók szexuális nevelésének kérdései_____________ 166
6.3. A sportolók nevelésének módszerei ________________ 171
6.4. A nevelés tervezhetősége ____________178
7. SPORTOKTATÁS ELMÉLETE ____________________________________185
7.1. A sportoktatás fogalma ____________185
7.2. A sportoktatás elméletének tárgya és feladata_____186
7.3. A sportoktatás folyamata_________________________188
7.4. A sportoktatási módszerek__________197
7.5. A sportoktatási eszközök ____________________________200
7.6. A sportoktatás szervezeti formái ____________________202
IRODALOM ____________________________________________206
FÜGGELÉK
KÉRDŐÍV

Stuller Gyula

Stuller Gyula műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Stuller Gyula könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Sportpedagógia Sportpedagógia Sportpedagógia

A gerinc javított. A borító enyhén kopott, foltos.

Állapot:
2.940 ,-Ft
15 pont kapható
Kosárba