1.067.073

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Sportmarketing

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Bagolyvár Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 195 oldal
Sorozatcím: Marketing
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-9197-64-5
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

"Just do it" - "Csak csináld" - szól a Nike jól ismert szlogenje. Ha egy sportoló így gondolkodik, legfeljebb nem fog megélni a sportból. Ma már ugyanis hazánkban, hasonlóan a kultúrához, erre a területre is egyre erőteljesebb "piacosodás" jellemző. Ma már nem elég "jól csinálni" - el is kell adnunk, amit "csinálunk".
Ma már nemcsak a sportszergyártó cégek létérdeke a profit - sportolóink és egyesületeink is rákényszerülnek arra, hogy a marketing modern eszközeit alkalmazva, igenis a saját erejükből tartsák fenn magukat. ennek nyilván egyik módszere a szponzorálás (és néhány kevésbé látványos sportágnál döntően az!), mégsem lehet erre, mint egyetlen bevételi forrásra számítani. Az állami támogatással ugyanez a helyzet.
Ez a könyv a sportmarketingről szól. Arról, hogy miként adjuk el azt, amit "csinálunk". Akár kézilabda-mérkőzésre szóló jegyről, akár futócipőről, akár fittnessterem-bérletről van szó. Rengeteg hazai példán bemutatva megtudhatjuk belőle, miként alkalmazható a... Tovább

Fülszöveg

"Just do it" - "Csak csináld" - szól a Nike jól ismert szlogenje. Ha egy sportoló így gondolkodik, legfeljebb nem fog megélni a sportból. Ma már ugyanis hazánkban, hasonlóan a kultúrához, erre a területre is egyre erőteljesebb "piacosodás" jellemző. Ma már nem elég "jól csinálni" - el is kell adnunk, amit "csinálunk".
Ma már nemcsak a sportszergyártó cégek létérdeke a profit - sportolóink és egyesületeink is rákényszerülnek arra, hogy a marketing modern eszközeit alkalmazva, igenis a saját erejükből tartsák fenn magukat. ennek nyilván egyik módszere a szponzorálás (és néhány kevésbé látványos sportágnál döntően az!), mégsem lehet erre, mint egyetlen bevételi forrásra számítani. Az állami támogatással ugyanez a helyzet.
Ez a könyv a sportmarketingről szól. Arról, hogy miként adjuk el azt, amit "csinálunk". Akár kézilabda-mérkőzésre szóló jegyről, akár futócipőről, akár fittnessterem-bérletről van szó. Rengeteg hazai példán bemutatva megtudhatjuk belőle, miként alkalmazható a marketing eszköztára sportesemények és sportfelszerelések értékesítésében. A szerző több évtizedes marketingszakmai, valamint az általa oktatott sportmenedzser szakemberek gyakorlati tapasztalatára épülő mű méltán nevezhető a terület alapművének. Vissza

Tartalom

Előszó7
A marketing kialakulása és tartalma9
A marketingdiszciplina legfontosabb jellemzői12
Marketingkoncepció15
A szükségletek kielégítéséhez kapcsolódó fogalmak16
A piac fogalma, formái és kapcsolata a versennyel18
A marketingkoncepció meghatározása és tartalma22
Marketingmix és marketingmenedzsment25
A stratégiai tervezés és a marketing szerepe a szervezetben30
A marketingstratégiai tervezés alapelemei31
A küldetés meghatározása32
A marketingstratégia tervezése, elemzése és értékelése35
Portfólióelemzés a marketingben36
Választható stratégiák41
SWOT-analízis a stratégiák megalapozásához43
A marketingmix tervezése, a cselekvési programok48
Nem ellenőrizhető marketingtervezési tényezők51
Marketingtervezés, a marketingprogramok felépítése53
Marketing a szervezetekben57
A marketingkutatás fontosabb területei62
A marketingkutatás folyamata64
Marketingkutatási módszerek67
A marketingkutatás eszközei71
Kérdőiv és kérdéstípusok72
Kérdéstípusok74
Az adatok elemzése és közlése75
A magyar sportpiac környezete79
A népesség főbb demográfiai jellemzői80
Környezeti hatások a magyarországi sportpiacon82
Sportfogyasztó és fogyasztói magatartás a sportpiacon88
Az időmérlegadatokból levonható következtetések89
Fogyasztói magatartás a sportban93
A sportfogyasztás döntési modellje101
Piacszegmentáció, célpiacok kiválasztása és az alkalmazható módszerek104
Piacszegmentáció és a célpiacok kiválasztása106
A célcsoportokat szolgáló stratégiák113
Sporttermék115
A sporttermék különleges jellemzői116
A sporttermék összetevői117
Termékfejlesztés és termékéletciklus121
Árak, árpolitika, árképzési módszerek125
Az árpolitika kialakításának feltételei127
Árpolitikai célok, árstratégiák128
Árpolitika a termékéletciklus egyes szakaszaiban131
A fogyasztók árismerete133
Termékértékesítés, elosztásicsatorna-választás135
Értékesítés a sportpiacokon136
Marketingkommunikáció, promóciós mix145
A promóciós mix tervezése149
Sport és reklám152
A sportoló és a sportlétesítmény mint média153
A sportreklám helye a magyar szervezetek promóciós tevékenységében158
Szponzorálás159
Promóció és szponzorálás160
A szponzor céljai162
A szponzorált céljai és a szerződéskötés164
A NOB ajánlásai a szponzorálás gyakorlatához167
Személyes eladás és merchandising a sportmarketingben170
Az eladószemélyzeti struktúra171
Az eladás folyamata173
Merchandising176
Public relations (PR)179
PR-tevékenység a sportszervezetekben180
A PR funkciói181
PR-menedzseri feladatok és a stratégiai tervezés185
A PR-menedzser szerepe a stratégiai tervezésben186
Glosszárium188
Irodalom193

Dr. Hoffmann Istvánné

Dr. Hoffmann Istvánné műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Hoffmann Istvánné könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem