A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Fülszöveg
Bizsergő kíváncsisággal és különös érdeklődéssel vettem kezembe Hoffmann Istvánné Professzorasszony Sport, marketing, szponzorálás c. könyvének kéziratát. Tettem ezt több okból is. Néhai szépemlékű Kovács Sándor professzor úr „vendégprofesszorunk" a Közgazdasági Egyetem kiváló tanárai közül karakterisztikus vezéralakja volt már a 1960-as évektől a Testnevelési Főiskola sportszervezői, majd sportmenedzser szakának. A szerző, az ö ajánlatára, tőle vette át a stafétabotot, s varázsos tanáregyéniségével maradandót alkotott. Aktivitására mi sem jellemzőbb, hogy új tankönyvvel jelentkezett, nagy örömünkre, mely remélhetőleg a Corvinus Egyetemmel közösen dédelgetett álmunk, új Sportmenedzser Mesterprogramunk alapirodalma lehet.
A könyvben szereplő ismeretlen szerzőtől származó idézet ránk is érvényes, mi sem szégyelljük, hogy egyetemi és személyes együttműködésünk során már eddig is megtanultuk a közgazdaságtudomány avatott szakértőitől, hogy a „szarvasgombát a tölgyerdőben keressük"....
Tovább
Fülszöveg
Bizsergő kíváncsisággal és különös érdeklődéssel vettem kezembe Hoffmann Istvánné Professzorasszony Sport, marketing, szponzorálás c. könyvének kéziratát. Tettem ezt több okból is. Néhai szépemlékű Kovács Sándor professzor úr „vendégprofesszorunk" a Közgazdasági Egyetem kiváló tanárai közül karakterisztikus vezéralakja volt már a 1960-as évektől a Testnevelési Főiskola sportszervezői, majd sportmenedzser szakának. A szerző, az ö ajánlatára, tőle vette át a stafétabotot, s varázsos tanáregyéniségével maradandót alkotott. Aktivitására mi sem jellemzőbb, hogy új tankönyvvel jelentkezett, nagy örömünkre, mely remélhetőleg a Corvinus Egyetemmel közösen dédelgetett álmunk, új Sportmenedzser Mesterprogramunk alapirodalma lehet.
A könyvben szereplő ismeretlen szerzőtől származó idézet ránk is érvényes, mi sem szégyelljük, hogy egyetemi és személyes együttműködésünk során már eddig is megtanultuk a közgazdaságtudomány avatott szakértőitől, hogy a „szarvasgombát a tölgyerdőben keressük". Ezért, mint kezdő tanársegédből lett tanszékvezető majd dékán, tanártársaim, s főleg hallgatóim nevében is végtelen hálával tartozunk. Szerénytelenül azt is reméljük, hogy a sport előtagú tudományok avatott szakértőivel mi is hozzájárultunk és járulunk ahhoz, hogy hazánkban, úttörőként, jó sportmenedzsereket képezzünk, akik e kiváló munka segítségével véletlenül sem kerülnek fenyőerdőbe szarvasgombát keresni.
Vissza
Tartalom
Köszönetet mondok 7
A szerzőről 9
Előszó 11
Bevezetés 13
1. fejezet A marketing kialakulása és tartalma 19
A marketing legfontosabb jellemző 21
2. fejezet A marketingkoncepció 25
A szükségletek kielégítéséhez kapcsolódó fogalmak 26
A piac fogalma, formái és kapcsolata a versennyel 27
3. fejezet A marketingmenedzsment 31
Marketingmix 34
4. fejezet A sportmarketing stratégiai tervezési folyamata 41
A marketingstratégiai tervezés alapelemei 44
A küldetés meghatározása 45
A sport versenykörnyezete 47
A marketingstratégia tervezése, elemzése és értékelése 49
Portfólióelemzés a marketingben 50
SWOT-analízis a stratégiák megalapozásához 52
Kormányzati stratégia az utánpótlás nevelésére 55
Marketingcselekvési programok, rövid távú tervek 58
A marketingprogramok felépítése 60
Marketing a szervezetekben 62
5 .fejezet A marketingkutatás fontosabb területei 71
A marketingkutatás folyamata 73
Marketingkutatási módszerek 74
6. fejezet A magyar sportpiac környezete 89
A népesség főbb demográfiai jellemzői 90
Környezeti hatások a magyarországi sportpiacon 92
Hazai sportélet, sportszervezetek 95
Hazai sportjog 96
Sportfinanszírozás 98
Sport és EU 98
6 Sport, marketing, szponzorálás
7. fejezet Sportfogyasztó és fogyasztói magatartás a sportpiacon 101
Fogyasztói magatartás a sportban 105
Nézői (spectator) fogyasztói magatartás 113
8. fejezet Piacszegmentáció, célpiacok kiválasztása és az alkalmazható módszerek 117
Piacszegmentáció 117
A célcsoportokat szolgáló stratégiák 124
9. fejezet Sporttermék 131
A sport fogalmának meghatározása 132
A sporttermék különleges jellemzői 134
A sporttermék sajátos vonásai 136
A sportmárka értéke 142
Termékfejlesztés és termékéletciklus 144
10. fejezet Sporttermékek árképzése és elosztása 149
Az árpolitika kialakításának feltételei 151
Árpolitika a termékéletciklus egyes szakaszaiban 155
A fogyasztók árismerete 157
Sporttermékek értékesítése, elosztásicsatorna-választás 159
11. fejezet Marketingkommunikáció. A promóciós mix tervezése 169
A promóciós mix tervezése 172
12. fejezet Sport és reklám. Bevezetés a szponzorálási ismeretekhez 177
A sportoló és a sportlétesítmény mint médium 177
Merchandising a sportmarketingben 182
13. fejezet Public relations (PR) 185
PR-tevékenység a sportszervezetekben 186
A PR funkciói 187
PR-menedzseri feladatok és a stratégiai tervezés 191
A PR-menedzser szerepe a stratégiai tervezésben 192
14. fejezet Sportszponzorálás formái és eszközei 193
Szponzorálás, támogatás történelmi távlatokból 198
Sportügynökségek és rendezvényszervezők 206
A szponzor és szponzorált együttműködése, kapcsolata 211
A sportszponzorálás előnyei és hátrányai 212
Szponzorszerzés, védjegy-, márkahasználati megállapodások 214
Személyiségek, márkák, klubok és események a sportszponzorálásban 216
Szponzorálás a gyakorlatban 222
Az olimpiai játékok pénzforrásai 229
A szponzorálás eredményeinek mérése 231
A szponzorálás jogi vonatkozásai dióhéjban 232
A magyar sportirányítás és az Európa Tanács Sportfejlesztési Bizottságának kapcsolata... 234
Bibliográfia 239
Feladatgyűjtemény 245
A felhasznált illusztrációk forrásai megjelenési sorrendben 247
Hoffmann Istvánné műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Hoffmann Istvánné könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
×
1
2
3
Regisztráció
×
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Mehet
×
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.