Előszó
A könyv kezdők számára készült, a korlátozott létszámú csoportokban történő nyelvoktatás- és tanulás követelményeit tartva szem előtt, a spanyol nyelv alapfokú elsajátítása céljából; elsősorban azzal az igénnyel, hogy a tanulók olyan jártasságra, készségre tegyenek szert, amelynek birtokában megfelelő könnyedséggel tudják kifejezni gondolataikat számos témakörön belül, másodsorban pedig - és ez sem kevésbé lényeges szempont -, hogy az alapvető nyelvtani ismereteket megfelelő szinten sajátítsák el, lévén ez a nyelvhelyesség előfeltétele.
A könyv alapelve - a legelső foglalkozástól kezdve - a beszédközpontúság. Nyilvánvaló, hogy a tanteremben lehetetlen igazán életszerű helyzeteket teremteni, azonban vizuális, vagy auditív segédeszközökkel (rajzok, térképek, ábrák, illetve magnetofon) vagy a képzelet segítségével (jelenetek rögtönzése a hallgatók által) természetesebbé, életszerűbbé tehetjük a foglalkozásokat.
Következetesen szem előtt tartva ezt a koncepciót, az egyes leckék illusztráltak, a könyvben számos ábra található, s a gyakorlatok többsége ún. szituációs gyakorlat.
A tankönyv felépítése:
A könyv tizenhét leckéből (egységből) áll, s az egyes leckék strukturális sémája a következő: "A" olvasmány; "B" olvasmány; Szókincs bővítés; Nyelvtan; Gyakorlatok (nyelvtani és lexikai).
Az öt fejezetrész, amelyre valamennyi lecke tagolódik, az adott témakörben feldolgozott nyelvtani funkciók és lexikai fogalmak köré épül, s követi a nyelvleckék hagyományos struktúráját:
a) idegen nyelvű szöveg (párbeszéd, olvasmány) (esetünkben az első három fejezetrész)
b) absztrakciók a szövegben előforduló új nyelvi jelenségek alapján (grammatikai vázlatok, táblázatok),
c) útmutatók és gyakorlatok az adott nyelvi jelenségek és a lexikai anyag elsajátítása, elmélyítése céljából.
Vissza