1.062.618

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Algoritmusok, játékok

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Országos Pedagógiai Intézet Számítástechnikai Programirodája
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 55 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-682-161-5
Megjegyzés: Színes és fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az olvasó a szegedi Tarjánvárosi IV. számú Általános Iskolában fejlesztett 12 pedagógiai program (tanári kézikönyv, szoftver és/vagy beültetési rajzok) egyikét tartja a kezében. A munkában több... Tovább

Előszó

Az olvasó a szegedi Tarjánvárosi IV. számú Általános Iskolában fejlesztett 12 pedagógiai program (tanári kézikönyv, szoftver és/vagy beültetési rajzok) egyikét tartja a kezében. A munkában több mint hatvanan vettek részt: általános és középiskolai tanárok, főiskolai, egyetemi oktatók, tudományos intézetek munkatársai.
Az Országos Pedagógiai Intézet Számítástechnikai Programirodája és a szegedi iskola közös vállalkozása összefügg a számítástechnikai alapműveltség körülhatárolására irányuló erőfeszítésekkel. Kétségtelen, hogy a számítástechnikai-informatikai alapismeretek és az alapműveltség kapcsolatának feltárása elsősorban teoretikus jellegű munkát igényel. Az 1970-es években induló tartalmi korszerűsítés tapasztalatai azonban arra hívják fel a figyelmünket, hogy az iskolák nélkül, az iskolai hagyományok és a pedagógia öntörvényeinek mellőzésével nem hozhatók létre olyan dokumentációk, amelyeket a gyakorlat magáénak érez, s amelyekkel a pedagógusok többsége közösséget vállal. Vissza

Tartalom

Bevezetés11
Az algoritmusról13
Egy számelméleti probléma: a "daráló"15
A blokkdiagram15
A "nagy" számokra is működő daráló17
Műveletek törtekkel19
A struktúrált programozás19
A szubrutin21
Algoritmusok a legnagyobb közös osztó keresésére22
A véletlenszám-generátor és néhány alkalmazása26
Az RND függvény tulajdonságai26
A három kocka28
Galton-deszka28
Egy programozási módszer, a backtrack30
Bevezető feladatok30
Nyolc vezér a sakktáblán33
A hullámhosszválasztás problémája34
A backtrack algoritmus időigénye35
Rekurzív algoritmusok37
Bevezető feladat. egy kifejezés kiértékelése38
Rekurzív eljárások41
Lokális és globális változók41
A verem, veremkezelés42
Szubrutinok hívási lánca a BASIC veremben44
Hívási lánc a saját veremben44
Mikor használjunk rekurziót?46
Hanoi torony46
Kínai gyűrűk47
Játékok50
A falánk kígyó50
A Gale51
Zárszó53
Irodalomjegyzék55
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem