Fülszöveg
A magyar és a közép-európai turizmus egyik legszínesebb, emblematikus egyénisége Erdei János, amit most elkészült könyve mindennél jobban bizonyít. Élete a turizmus. Legyen az szálloda, utazási iroda vagy nemzeti képviselet, teljes szívvel, lelkesedéssel végzi munkáját és motiválja munkatársait.
A könyv műfaja nehezen meghatározható. Életrajz, karriertörténet, szakmai hitvallás, marketingszakkönyv számos esettanulmánnyal, egyszóval: egy remek koktél. Anekdotázó stílusa, könnyed fogalmazása néhol azt sejteti, hogy János talán irodalmi babérokra is törhetett volna. Illetve ki tudja. Lehet, hogy itt kezdődik egy új karrier, ami a kortárs irodalom nyeresége, de egyúttal a turizmus vesztesége is lenne.
Kiváló memóriával idézi fel szakmai és egyéb emlékeit, minden sorából a turizmus, a vendég szenvedélyes szeretete sugárzik, de nem felejti el, hogy a turizmus nemcsak szolgálat, hanem kemény feltételek között működő, eredményorientált gazdasági tevékenység is.
Erdei János szakmai...
Tovább
Fülszöveg
A magyar és a közép-európai turizmus egyik legszínesebb, emblematikus egyénisége Erdei János, amit most elkészült könyve mindennél jobban bizonyít. Élete a turizmus. Legyen az szálloda, utazási iroda vagy nemzeti képviselet, teljes szívvel, lelkesedéssel végzi munkáját és motiválja munkatársait.
A könyv műfaja nehezen meghatározható. Életrajz, karriertörténet, szakmai hitvallás, marketingszakkönyv számos esettanulmánnyal, egyszóval: egy remek koktél. Anekdotázó stílusa, könnyed fogalmazása néhol azt sejteti, hogy János talán irodalmi babérokra is törhetett volna. Illetve ki tudja. Lehet, hogy itt kezdődik egy új karrier, ami a kortárs irodalom nyeresége, de egyúttal a turizmus vesztesége is lenne.
Kiváló memóriával idézi fel szakmai és egyéb emlékeit, minden sorából a turizmus, a vendég szenvedélyes szeretete sugárzik, de nem felejti el, hogy a turizmus nemcsak szolgálat, hanem kemény feltételek között működő, eredményorientált gazdasági tevékenység is.
Erdei János szakmai pályafutását és impozáns karrierjét alkalmam volt évtizedeken át figyelemmel kísérni hol párhuzamos, hol közös tevékenységünkben. Eltérő egyéniségünkből, stílusunkból adódóan természetesen nem ritkán különbözött a véleményünk egy-egy konkrét ügyben, de a vita mindig a jobbító szándékból adódott, és soha nem léte túl a baráti rivalizálást. Igazi ötletember, naponta képes tucatnyi elképzelést kigondolni, közöttük jót s kevésbé jót is, és én megpróbáltam megmondani, szerintem melyik a jó. Munkabírása, lelkesedése legendás, a fiatalokat megszégyenítő ma is, nem utolsósorban annak köszönhetően, hogy egy-két komoly figyelmeztetés után rájött, a sok kávé és cigaretta nélkül is van élet.
A könyvben nagyon sok kolléga, üzleti partner szerepel a legkülönbözőbb szituációkban, de szinte egyetlen rossz sort sem ír senkiről. A vagy jót, vagy semmit felfogás nagyon szimpatikus egy olyan embertől, aki nem kerülte a konfliktusokat, és nyilván nem kevés ütközésben is volt része.
Ezt a könnyed stílusú, élvezetes olvasmányt, melyben a szerző számos érdekes, tanulságos történetet mesél el az életéből, akár tankönyvként is jó szívvel ajánlom mindenkinek, aki az élet iskolájából felsőfokon akar példákat venni turisztikai marketingből, és szívesen olvas egy sikertörténetet.
Csaknem 40 esztendőt felölelő, gazdag szakmai pályafutásom során voltam a Széchenyi fürdő gőzkalanderese, majd kabinosa; a Hétfői Hírek rikkancsa; vasárnap éjszakánként totószelvény-kiértékelő irodista; az akkor legendás Gellért szálloda vendégcipőket pucoló emeleti londinere és a kézikaros vezérlésű fürdőliftjének kezelője; a Pannonia Szálloda- és Vendéglátó Vállalat hálózati ellenőre, majd éttermi menedzsere, ugyanott idegenforgalmi előadó, osztályvezető, főosztályvezető, s végül a marketing- és értékesítési részlegek főnöke.
Szállodát építhettem Bécsben és üzemeltethettem is négy évig, közben további három ausztriai és tíz németországi szállodát sikerült névhasználati szerződésbe vonni. Elnöke voltam a Minotels Hungary nemzetközi szállodai marketingszervezetnek, majd első vezérigazgatója a Gödöllői Királyi Kastélynak.
Ugyancsak első vezérigazgatója lehettem az újonnan megalakult Magyar Nemzeti Turisztikai Promóciós Vállalatnak, a Magyar Turisztikai Szolgálatnak, illetve jogutódának, a Magyar Turizmus Rt.-nek is. Tíz éven keresztül képviseltem országomat turisztikai képviselőként először Bécsben, aztán az egész német nyelvterület gazdájaként Frankfurtban, Berlinben, Münchenben és Zürichben.
Ezután másfél évig irányíthattam vezérigazgatóként és ügyvezető igazgatóként az ország legjobb wellness-szállodáját, a hévízi Rogner Hotel & Spa Lotus Thermét. Most egy nagyszerű új kihívás vár rám: 2008. április 1-jétől a bükfürdői Birdland Resort & Spa bővítését, színvonaljavító felújításait és újrapozicionálását fogom levezényelni a komplexum vezérigazgatójaként, hároméves szerződés keretében. A Magyar Szállodaszövetség első alelnöke vagyok, és ma is úgy lépek be egy szállodába, mintha az szentély lenne.
Hogyan javíthatjuk termékeink minőségét? Hogyan szerezhetünk, tehetünk elégedetté és tarthatunk meg vendéget? Hogyan pozicionálhatjuk magunkat egyedi szolgáltatóként a versenytársak között? - ezekre és még sok más hasonló kérdésre keresek saját gyakorlati tapasztalataimból tallózva tanpéldáimmal választ olvasmányosan és szándékom szerint szórakoztatóan is. Még akkor is, ha hőseim esetenként képzelt személyek (is lehettek volna).
Vissza