1.066.801

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Magyartanítás 1963/1-6.

A Művelődésügyi Minisztérium módszertani folyóirata/VI. évfolyam 1-6. szám

Tartalom

1. szám
Pálmai Kálmán: Feladataink a VIII. kongresszus szellemében 1
Komár Pálné - Szende Aladár: Vezérfonal az általános iskola új irodalmi
és nyelvtani tantervét elemző munkaközösségi tanácskozásokhoz 3
MÓDSZERTAN
Vidor Pálné: Stílusirányok tisztázása a II. gimnázium irodalomtörténeti
anyagában (II. rész) 15
Pásztor Emil: Helyesírási felmérő dolgozat egy csongrádi általános iskolában 21
Békéi Lászlóné: Tanulói aktivitás az ált. isk. irodalomtanításban 28
VITA
K. Pornai Éva: „Scholae discimus" 35
SZEMLE
Bölcs István: Az olvasás esztétikai irányultságának lélektani alapjai 38
Tanka János: „Költészettan" a nyelvtanórán 44
KÖNYVEKRŐL
Fényi András: Irodalmi Figyelő 47

2. szám
MÓDSZERTAN
SÁRI GUSZTÁV: Irodalmi és irodalomelméleti ismeretek rögzítése az általános
iskola VII. osztályában 49
PUSZTAI GYULA: Stilisztikai lehetőségek a bonyolult mondatszerkezetekben 57
KATONA PIROSKA: Kísérleti érettségi Tabon 61
SZŰCS JÓZSEF: A jelzői értékű határozó 64
VITA
HUSZTY MIHÁLY: Magnetofon az irodalomórán 66
SZEMLE
PÁLMAI KÁLMÁN: Kosztolányi Dezső: Boldog, szomorú dal (elemzés) 71
T. TEDESCHI MÁRIA: Illés Béla: Ég a Tisza (elemzés) 75
CSONTOS SÁNDOR: Az irodalomtanítás és a technika 79
MAJOROS JÓZSEF: Elmélyültebb olvasást! 83
KÖNYVEKRŐL
SZENDE ALADÁR: Az akadémiai leíró nyelvtan második kötete 85
KOVÁCS ENDRE: Néhány gondolat egy könyv olvasása közben 90
LENGYEL DÉNES: Földi János: A' Versírásról 94
FÉNYI ANDRÁS: Irodalmi figyelő 95

3. szám
Hamzséros György: Szemléleti kérdések 97
MÓDSZERTAN
Balassa László: Komplex módszer a fogalmazás tanításában 101
Fehéri Tamásné: Néhány gondolat az irodalmi művek tanításának
hangulati előkészítéséről 115
Hernádi Sándor: Határozottabb írásképemlékeket! 117
Somfai László: A j hang jelölése az V. osztályban 121
VITA
Csontos Sándor: Hogyan tanítsuk József Attilát? 126
Paczolay Gyula: Az általános iskolai fogalmazástanításról 128
Nagy Ottóné: A helyesírási készség fejlesztéséről 130
SZEMLE
Bóka László: Tóth Árpád: Esti sugárkoszorú 131
Györky József né: Helyes és szép kiejtés az iskolai magyartanításban 134
KÖNYVEKRŐL
Bessenyei György: Soha többé 137
Sipka Sándor: Új szovjet módszertani művek az irodalom középiskolai tanításáról 139
Fényi András: Irodalmi Figyelő 143

4. szám
A magyar szakos tanárok 1963/64. évi továbbképzési alapterve 145
Az 1963 64. évi Középiskolai Tanulmányi verseny pályatételei magyar irodalomból 152
Lakits Pál: A 4. osztályos irodalomtörténeti könyv felhasználásáról 153
Rózsa Józsefné: Ady tanítása az általános iskola VIII. osztályában 155
Hoffmann Ottó: Életre nevelés a fogalmazástanításban 164
Vörös Imre: A régi irodalom és a ma diákja 175
Pálmai Istvánné: Az olvasási készség stopperórás méréséről 181
Vágvölgyi Tibor: Batsányi János emlékezete 185
Horváth Zsigmond: Fiatal költők antológiája 188
Fényi András: Irodalmi figyelő 189

5. szám
MÓDSZERTAN
K. Hornyánszky Ágota: Egy általános iskolai helyesírási norma és tapasztalatai 193
Rózsa Józsefné: Ady tanítása az általános iskola VIII. osztályában, II. 199
Muszty László: Az anyanyelvi oktatás egysége: Pedagógiai valóság 209
Losonci Miklós: Képzőművészeti szemléltetés az irodalomórán 216
VITA
Nemes János: Anyanyelvünk helyesírása az érettségi dolgozatok tükrében 223
SZEMLE
Megyer Szabolcs: Ady Endre: Magyar jakobinus dala (elemzés) 231
Pálmai Kálmán: Vándorgyűlés Keszthelyen 235
KÖNYVEKRŐL
Komlovszki Tibor: Gerézdi Rábán: A magyar világi líra kezdetei 237
Fényi András: Irodalmi Figyelő 239

6. szám
Komár Pálné: A gimnáziumi új irodalmi tanterv országos vitájának tapasztalatai 241
Szende Aladár: A középiskolai magyar nyelvi képzés ügye az országos tantervi vita tükrében 254
MÓDSZERTAN
Mezei Ottó: Gondolatok, tapasztalatok a műelemzésről és a fogalmazástanításról a gimnázium első osztályában 263
Szabó Károly: Irodalomtanításunk és a mai irodalom 267
VITA
Szemere Gyula: Helyesírás-tanításunk egyik megoldatlan kérdéséhez 270
SZEMLE
Bodolay Géza: Az önképzőkör helye és szerepe ifjúságunk életében 276
Pálmai Kálmán: A Magyar Irodalomtörténeti Társaság egri vándorgyűléséről 281
KÖNYVEKRŐL
Tompa József: Bárczi Géza: A magyar nyelv életrajza 285
Móczár Albert: Hernádi Sándor: Helyesen, szépen magyarul 287
Kis Jenő: Tanulmányok a világnézeti nevelés köréből 288
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem