Előszó | 3 |
A Magyar Kir. Állami Vas-, Acél- és Gépgyárak létrejötte és működése | |
A MÁVAG megalakulása és tevékenysége az első világháború végéig | 5 |
A trianoni békeszerződés korlátozó rendelkezései, majd a harmincas évek eredményei | 7 |
A MÁVAG bekapcsolása a repülőgépsárkányok és repülőgépmotorok javításába 1936-37 | |
A hazai repülőgépgyártó ipari kiszélesedése | 13 |
A WM 21 Sólyom felderítő-bombázó repülőgép gyártása 1939-42-ig | |
Repülőgépgyártó üzem létrehozása a MÁVAG-ban | 17 |
A WM 21 Sólyom gépek építése a MÁVAG Repülőgépgyárban | 22 |
A WM 21 Sólyom harctéri alkalmazása | 26 |
A WM 21 Sólyom értékelése | 27 |
A Weiss Manfred WM 21 Sólyom felderítő-bombázó műszaki, harcászati adatai és műszaki leírása | 29 |
A Hirth HM 504 típusú repülőgépmotorok javításának megszervezése, a lincencgyártás elindítása és lebonyolítása, valamint ennek előzményei 1938-44 | |
Repülőgmotorokat gyártó üzem létrehozása a MÁVAG-ban | 33 |
A Hirth típusú repülőgépmotorok építése 1942-44 között | 36 |
Az olasz Reggiane Re 2000 "Falco" egymotoros vadászrepülőgép licencgyártása és annak előzményei 1939-44 | |
A Re 2000 "Falco" licenc megvételének előzményei 1939 | 39 |
A 70 db Reggiane Re 2000 Falco típusú vadászrepülőgép megvásárlása | 40 |
A Reggiance cég repülőgép-szállításai 1940-ben | 43 |
Repülőgép-szállítások és az ezzel kapcsolatos problémák, 1941-42 | 44 |
A Re 2000 Falco I.Héja típusú repülőgépek harctéri alkalmazásra való felkészítése | 48 |
A Re 2000 Falco I.Héja harcászati alkalmazása | 49 |
A Héja legnevezetesebb áldozata | 51 |
Az Olaszországból leszállított Reggiane 2000 Falco vadászrepülőgépek Magyarországra érkezésének időpontjai | 55 |
A Reggiane Re 2000 Falco I. vadászrepülőgép műszaki, harcászati adatai és műszaki leírása | 59 |
A Héja gépek műszaki és harci értékelése | 62 |
A Re 2000 Falco gyártási licencének megvétele | 64 |
Magyar gyártmányú repülőgépmotor beépítésének terve a Reggiance cégnél a Re 2000 Falco I.sárkányába | 65 |
Megbízás kiadása a budapesti MÁVAG repülőgépgyárának a Re 2000 Falco I. géptípus licencgyártásának kivitelezésére | 66 |
Felkészülés a licencgyártásra 1940-41-ben | 67 |
Műhelybővítés, valamint különféle szerszámgépek beszerzése a licencgyártásra való felkészülés időszakában 1940-41 | 68 |
Hivatalos megrendelés kiadása a Re 2000 Falco I. típusú sárkányok licencgyártására | 69 |
A "MÁVAG Héja" egymotoros vadászrepülőgépek gyártásának előkészítése 1941-42-ban | 70 |
A "MÁVAG Héja" repülőgépsárkányok gyártásának megkezdése 1941-42-ban | 72 |
Előkészületek újabb gyártási feladatokra 1942-ben | 74 |
A "MÁVAG Héja" vadászrepülőgépek gyártása 1943-ban | 75 |
A "MÁVAG Héja" vadászrepülőgépek gyártása 1944 szeptemberéig | 80 |
A "MÁVAG Héja" vadászrepülőgépek műszaki, harcászati adatai és műszaki leírása | 84 |
A "MÁVAG Héja" típusú repülőgépek értékelése | 86 |
M 25 Nebuló iskola- és túragép gyártása 1941-42-ben | |
A M 25 Nebuló gyártásának előzményei | 87 |
A gyártás megindulása | 88 |
Az M 25 "Nebuló" iskola- és túragép műszaki adatai és leírása | 89 |
Az Arado Ar-96 B-3 típusjelzésű iskola- és gyakorlórepülőgép licencének megvétele, és a szériagyártás megindulása 1942-44 | |
Korszerű iskola- és gyakorló-repülőgépek beszerzésének problémái 1941-ben | 93 |
Az Arado Ar-96 B típus licencének megvétele | 94 |
A szériagyártás meginditása | 95 |
A szériagyártás alakulása 1944 őszén | 97 |
Az Arado Ar-96 B-3 iskola- és gyakorlógép műszaki adatai, és műszaki leírása | 98 |
A Daimler-Benz DB-605 A és B típusú repülőgépmotorok forgattyús tengelyeinek gyártása a MÁVAG diósgyőri üzemében 1942.májustól 1944.júniusig | |
A DB-605 A és B típusú repülőgépmotorok forgattyús tengelyeinek beszerzési problémái | 101 |
A forgattyús tengelyek megmunkálásának beindítása a diósgyőri üzemben | 102 |
Problémák a forgattyús tengelyek megmunkálásában 1943-ban | 103 |
Változások a forgattyús tengelyek gyártásában 1944 nyarán | 105 |
A Messerschmitt Bf (Me) 109 G. típusú repülőgép futómű licencgyártásának előkészületei a MÁVAG budapesti gyára B-14 jelzésű üzemében | 107 |
A MÁVAG repülőgép- ill. repülőgépmotorokat gyártó gyáregységeinek bekapcsolása a vadászprogramba | 109 |
Függelék | |
A MÁVAG repülőgépgyárában gyártott 200 db "MÁVAG Héja" repülőgépből berepültek gyári számai és egyéni jelzései | 111 |
Tartalomjegyzék | 123 |