Előszó
A könyv jelrendszere és kiemelései segítenek a tananyag elsajátításában.
- A kidolgozott példák gondolatmenete mintát ad a módszerek, eljárások megértéséhez és a további feladatok megoldásához.
- A legfontosabb definíciókat és tételeket színes kiemelés jelzi.
- A tananyag apró betűvel szedett részei és a bordó színnel megjelölt kidolgozott mintapéldák a mélyebb megértést segítik. Ezek és a csillaggal jelölt definíciók, tételek az emelt szintű érettségire való felkészüléshez szükségesek.
- A margón ábrák, az adott lecke főbb vázlatpontjai, ismétlő, magyarázó részek, valamint matematikatörténeti érdekességek találhatók.
A mintapéldák és a kitűzött feladatok nehézségét három különböző színnel jelöltük:
Sárga: elemi szintű gyakorló feladatok, amelyek megoldása, begyakorlása nélkülözhetetlen a továbbhaladáshoz.
Kék: a középszintű érettséginek megfelelő színvonalú feladatok.
Bordó: az emelt szintű érettségire való felkészülést segítő problémák, feladatok.
Ezek a színkódok megfelelnek a Mozaik Kiadó Sokszínű matematika feladatgyűjteményeiben alkalmazott jelöléseknek. A feladatgyűjtemény-sorozat több mint 3000, a gyakorláshoz, az órai munkához és az érettségi felkészüléshez is alkalmas feladatot tartalmaz.
A matematika, a ráció, a logikus gondolkodás világunk megismerésének egyik talán leghatékonyabb eszköze, amely néha megmagyarázhatatlan jelenségekkel társul. Elválaszthatatlan a gondolkodó embertől, és teljessé teszi mindennapi tevékenységeit.
Néhány gondolat azoktól, akik mindezt megtapasztalták:
„A mi feladatunk átnyújtani a matematikai tudás fáklyáját a jövő mérnökeinek, tudósainak, tanárainak és nem utolsó sorban kutató matematikusainak. Segítenek ebben a feladatok? Nagyon is. Minden értelmes élet legnagyobb része problémák megoldásából áll, a mérnök, a természettudós munkájának nem kis része matematikai problémák megoldásából." (Paul R. Halmos)
"Minden embernek örökösen kérdezősködnie kellene e nagy kaland minden órájában, egészen addig a napig, mely után nem hagy többé árnyékot a Nap alatt. Mert ha úgy hal meg, hogy nincs több kérdés a szívében, milyen alapon számíthat folytatásra?" (Frank Moore Colby)
„Nem tudom, hogyan lát engem a világ; de nekem úgy tetszik, hogy csak tengerparton játszadozó kisfiú voltam, aki abban leli örömét, hogy olykor a szokottnál simább kavicsot vagy szebb kagylót talál, míg az igazság óceánja kikutatlanul terül el előtte." (Sir Isaac Newton)
„A matematikában talán nem is annyira az eredmény a fontos, hanem az út, ahogyan eljutunk hozzá." (Fried Ervin)
Eredményes munkát és tanulást kívánnak a Szerzők.
Vissza