Fülszöveg
Zsófi, a harmincas éveiben járó cégvezető krónikus álmatlanságban szenved. Pedig legalább éjszakánként szívesen elszökne abból a világból, ahol a határidők, ovulációs naptárak, lépés- és kalóriaszámlálók diktálják a tempót. Egyre többet veszekszik Zsomborral, és bár minden orvos biztatja, csak nem jön a baba. Róza, alias Ms. Lipstick, a jó humorú, titokzatos újságíró nem annyira írói, inkább életstílusával arat sikereket a 20-as évek Amerikájában. Iszik, dohányzik, és esténként sokáig kimarad. Megdolgozik a pénzéért, és nem szabadkozik az élete miatt.
Most hunyjuk le a szemünket. Mikor újra kinyitjuk, 1929 decemberét írjuk. Miközben mindketten vissza akarnak találni a szerelmükhöz, Zsófi és Róza farkasszemet néznek egymással
„Teljesen véletlenül, egy 1929-es New Yorker példányát lapozgatva bukkantam Ms. Lipstick, a korabeli Carrie Bradshaw rovatára. A »Table for Two« (Asztal két személyre) szellemes stüusban dokumentálta, hogyan élt a dzsesszkorszakban a dolgozó nő: munka után...
Tovább
Fülszöveg
Zsófi, a harmincas éveiben járó cégvezető krónikus álmatlanságban szenved. Pedig legalább éjszakánként szívesen elszökne abból a világból, ahol a határidők, ovulációs naptárak, lépés- és kalóriaszámlálók diktálják a tempót. Egyre többet veszekszik Zsomborral, és bár minden orvos biztatja, csak nem jön a baba. Róza, alias Ms. Lipstick, a jó humorú, titokzatos újságíró nem annyira írói, inkább életstílusával arat sikereket a 20-as évek Amerikájában. Iszik, dohányzik, és esténként sokáig kimarad. Megdolgozik a pénzéért, és nem szabadkozik az élete miatt.
Most hunyjuk le a szemünket. Mikor újra kinyitjuk, 1929 decemberét írjuk. Miközben mindketten vissza akarnak találni a szerelmükhöz, Zsófi és Róza farkasszemet néznek egymással
„Teljesen véletlenül, egy 1929-es New Yorker példányát lapozgatva bukkantam Ms. Lipstick, a korabeli Carrie Bradshaw rovatára. A »Table for Two« (Asztal két személyre) szellemes stüusban dokumentálta, hogyan élt a dzsesszkorszakban a dolgozó nő: munka után vacsorázni, szórakozni járt, és akár egyedül is foglalt az étteremben kétszemélyes asztalt. Annyira meglepett, milyen autonóm volt a cikkekben megrajzolt nőtípus, hogy úgy éreztem, érdekes volna szembesíteni őt a tökéletesség és megfelelés maszkjai mögé rejtőző, 21. századi nővel, aki nem találja a helyét a társas életben. Ebben a dupla fenekű történetben magam is újra riporter lettem. Kicsit másképp, megbillentve, a kordokumentumokat és a fantázia világát összemosva tudósítok a »sohanőről«, aki egyszerre szeretne családot és karriert, így saját magát szorítja korlátok közé. Legnagyobb ellensége az idő, de ebben a regényben cinkosok lesznek."
Vass Virág
vass virág ÍRÓ, ÚJSÁGÍRÓ
Tizenhét éves kora óta publikál, riportjával 1991 -ben nyerte meg azt a pályázatot, amely egyszerre hozta számára a Magyar Nemzet, a Magyar Narancs és a Nők Lapja állásajánlatát. Ez utóbbinál rovatvezetőként, főmunkatársként, főszerkesztő-helyettesként dolgozott. 2000-ben elnyerte a Magyar Újságírók Országos Szövetségének legjobb, 35 évnél fiatalabb újságíróknak járó Flekk diját. 2001-ben alapító főszerkesztőként indította útjára a világszerte megjelenő Elle magazin magyar kiadását, majd visszatért régi szenvedélyéhez, az íráshoz. Első regénye, a Vulévu 2009-ben a legnagyobb példányszámban fogyó első kötet lett. Azóta nyolc sikeres regényt írt, amelyek több mint százezer példányban keltek el. Rendszeresen jelentek meg írásai a Metropolban, az Elle, a La Femme, az InStyle, a Playboy magazinokban. Leginkább azonban azt a fajta újságírást érzi a magáénak, amely a Nők Lapja alkotóműhelyét jellemzi, és amely generációk óta teszi érthetőbbé (és sokszor elfogadhatóbbá) a világot. A Sohanö a hetedik regénye.
Vissza