A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Globalizáció, média, politika

A politikai kommunikáció változása a globalizáció korában

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: MTA Politikai Tudományok Intézete
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 173 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-7372-12-1
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér fotóval.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Korunkban mélyreható átalakulás zajlik a kommunikáció egész rendszerében, amelynek hatásai a kultúrára, a politikára és mindennapi életünkre is kiterjednek. A globalizáció folyamata és szerteágazó hatásai feltételezik és támogatják is egy globális kommunikációs hálózat kialakulását. A gazdaság, a politika és a kultúra egésze változásban van. A nemzeti szinten kiépült médiarendszerekkel szemben globális médiahálózatok konkurenciája lép fel. Terjed az internet, és az interaktív kommunikáció fejlődésétől sokan egy jövőbeli hálózati társadalom kialakulását várják. A mobil kommunikáció oldja a korábbi kommunikációs rendszerek helyhez kötöttségét, az informatikai forradalom pedig egész kultúránk digitalizálását helyezi kilátásba. Mindezek a változások befolyásolják a kultúra rendszerét, a kulturális és politikai identitás alakulását is. A média működésére vonatkozó régi tudásunk sok elemében elavulttá válik, és a jelen értelmezéséhez új ismeretekre és szemléletmódra van szükség. Az új... Tovább

Fülszöveg

Korunkban mélyreható átalakulás zajlik a kommunikáció egész rendszerében, amelynek hatásai a kultúrára, a politikára és mindennapi életünkre is kiterjednek. A globalizáció folyamata és szerteágazó hatásai feltételezik és támogatják is egy globális kommunikációs hálózat kialakulását. A gazdaság, a politika és a kultúra egésze változásban van. A nemzeti szinten kiépült médiarendszerekkel szemben globális médiahálózatok konkurenciája lép fel. Terjed az internet, és az interaktív kommunikáció fejlődésétől sokan egy jövőbeli hálózati társadalom kialakulását várják. A mobil kommunikáció oldja a korábbi kommunikációs rendszerek helyhez kötöttségét, az informatikai forradalom pedig egész kultúránk digitalizálását helyezi kilátásba. Mindezek a változások befolyásolják a kultúra rendszerét, a kulturális és politikai identitás alakulását is. A média működésére vonatkozó régi tudásunk sok elemében elavulttá válik, és a jelen értelmezéséhez új ismeretekre és szemléletmódra van szükség. Az új helyzet számos kérdést vet fel a politikai kommunikáció vonatkozásában is, amelyekre a kötet tanulmányaiban kerestük a válaszokat. Vissza

Tartalom

Előszó 7
Bayer József: Globalizáció, média, politika 9
Bajomi-Lázár Péter: A politika mediatizálódása és a média politizálódása 49
Császi Lajos: A World Trade Center-viccek magyar olvasatai 63
Csigó Péter: Miért nincs hatásuk a kereskedelmi híradóknak? 97
Bayer Judit: Formához a tartalom 139
Sipos Balázs: A tradíció szerepe a globalizálódás korának magyar sajtójában 151
A kötet szerzői 173
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem