kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Data Becker-Novotrade |
---|---|
Kiadás helye: | |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 211 oldal |
Sorozatcím: | Data Becker könyvek |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 21 cm x 15 cm |
ISBN: | 963-02-4228-1 |
Bevezetés | 13 |
Programozási segédeszközök | 15 |
A funkcióbillentyűk használata | 15 |
KEY - a funkcióbillentyűk meghatározása | 16 |
DISPLAY - a funkcióbillentyűk tartalma | 17 |
Ellenőrző kérdések | 18 |
A kényelmes programozás | 19 |
AUTO - automatikus sorszámozás | 19 |
RENUMBER - átsorszámozás | 20 |
MERGE - programok összefűzése | 22 |
Ellenőrző kérdések | 24 |
Listázási segédeszközök | 25 |
PAGE - a programlista felosztása | 25 |
OPTION - a SIMON's BASIC utasítások kiemelése | 25 |
DELAY - a listázási sebesség válroztatása | 26 |
FIND - a füzérek (stringerek) felkutatása | 26 |
Ellenőrző kérdések | 29 |
Hibakezelés | 30 |
Külső hibakezelés | 30 |
TRACE - a programfutás kijelzése | 30 |
RETRACE - az utolsó TRACE-ablak kijelzése | 31 |
DUMP - változók kijelzése | 32 |
COLD - visszatérés alapállapotba | 33 |
OLD - a törölt program felélesztése | 33 |
Ellenőrző kérdések | 34 |
Belső hibakezelés | 35 |
ON ERROR - hibaellenőrzés a programon belül | 35 |
NO ERROR - ON ERROR kikapcsolása | 36 |
ON ERROR/NO ERROR - példák | 37 |
OUT | 40 |
Ellenőrző kérdések | 41 |
Programvédelem | 42 |
DISAPA - a védeni kívánt sorok megjelölése | 42 |
SECURE - a sorok védelme | 42 |
A strukturált programozás | 44 |
Logikai műveletek | 44 |
IF...THEN...ELSE | 44 |
RCOMP | 45 |
REPEAT...UNTIL - ciklusvezérlés | 46 |
LOOP...EXIT IF...END LOOP - ciklusvezérlés | 47 |
Ellenőrző kérdések | 49 |
Ugrások megvalósítása | 50 |
PROC - szimbolikus cím | 50 |
END PROC - az alprogram vége | 50 |
CALL - ugrás a szimbolikus címre | 51 |
EXEC - ugrás egy alprogramba | 51 |
CGOTO - számított ugrási cím | 52 |
Ellenőrző kérdések | 53 |
Változók | 54 |
LOCAL - a változók lokális értéke | 54 |
GLOBAL - a változók globális értéke | 54 |
Ellenőrző kérdések | 56 |
Matematikai eljárások | 57 |
Aritmetikai műveletek | 57 |
MOS - osztás maradéka | 57 |
DIV - osztás eredményének egész része | 58 |
FRAC - tört rész kijelzése | 58 |
EXOR - exkluzív - VAGY kapcsolat | 59 |
Ellenőrző kérdések | 61 |
Számok átalakítása | 62 |
% - bináris - decimális átalakítás | 62 |
$ - hexadecimális - decimális átalakítás | 62 |
Ellenőrző kérdések | 64 |
Műveletek füzérekkel | 65 |
INSERT - füzérek egymásba építése | 65 |
INST - füzér felülírása | 66 |
PLACE - füzér keresése | 68 |
DUP - füzér ismétlése | 74 |
Ellenőrző kérdések | 75 |
Megjelenítés- (kivitel)vezérlés | 77 |
Formált megjelenítés | 77 |
CENTRE - szöveg elhelyezése középen | 78 |
USE - a tizedespont pozicionálása | 78 |
AT - füzér kivitele pozicionálással | 79 |
LIn - a kurzort tartalmazó sor | 80 |
PAUSE - a program késleltetése | 81 |
Ellenőrző kérdések | 82 |
A képernyő villogtatása | 83 |
FLASH - egy szín villogtatása | 83 |
OFF - a villogás kikapcsolása | 83 |
BFLASH - a keret villogtatása | 84 |
BFLASH O - a villogás kikapcsolása | 85 |
Ellenőrző kérdések | 86 |
Háttér- és keretszín | 87 |
COLOUR - a keret és a háttér színe | 88 |
BCKGNDS - az EXTENDED COLOUR üzemmód bekapcsolása | 89 |
NRM - az EXTENDED COLOUR üzemmód kikapcsolása | 92 |
Ellenőrző kérdések | 93 |
Képernyőtartományok vezérlése | 94 |
FCHR - feltöltés azonos karakterekkel | 95 |
FCOL - feltöltés színnel | 97 |
FILL - feltöltés színes karakterekkel | 98 |
MOVE - képernyőtartomány másolása | 99 |
INV - képernyőtartomány invertálása | 100 |
Ellenőrző kérdések | 102 |
A képernyő gördítése | 103 |
LEFT - gördítés balra | 103 |
RIGHT - gördítés jobbra | 104 |
UP - Ellenőrző kérdések | 105 |
DOWN - gördítés lefelé | 106 |
Ellenőrző kérdések | 108 |
Bevitelvezérlés | 109 |
FETCH - a bevitel ellenőrzése | 109 |
INKEY - a funkcióbillentyűk lekérdezése | 110 |
RESET - a DATA-mutató állítása | 110 |
Ellenőrző kérdések | 112 |
Be- és kiviteli utasítások | 113 |
Lemezegység, parancsok, utasítások | 113 |
DISK | 113 |
DIR | 114 |
SCRSV | 115 |
SCRLD | 116 |
Ellenőrző kérdések | 117 |
Nyomtatási parancsok, utasítások | 118 |
COPY | 118 |
HRDCPY | 118 |
Ellenőrző kérdések | 119 |
Grafika | 120 |
Néhány szó a hardverről | 120 |
Grafikus üzemmód és a színek meghatározása | 122 |
HIRES - FFB üzemmód bekapcsolása | 124 |
MULTI - az MC üzemmód bekapcsolása | 125 |
NRM - a nagybetű-/grafikus jelkészlet bekapcsolása | 127 |
CSET 2 - a grafikus üzemmód visszakapcsolása törlés nélkül | 127 |
LOW COL - a színek újradefiniálása | 128 |
HI COL - a LOW COL feloldása | 130 |
Ellenőrző kérdések | 132 |
Grafikai utasítások | 133 |
PLOT - pont rajzolása | 133 |
TEST - egy pont állapotának vizsgálata | 134 |
LINE - egyenes rajzolása | 136 |
REC - téglalap rajzolása | 139 |
BLOCK - mező rajzolása | 141 |
CIRCLE - ellipszis rajzolása | 142 |
ARC - ellipszisszív rajzolása | 145 |
ANGL - az ellipszis sugarának megrajzolása | 148 |
PAINT - az alakzat "kifestése" | 150 |
Ellenőrző kérdések | 152 |
Egyéb ábrák rajzolása | 153 |
DRAW - tetszőleges alakzat rajzolása | 153 |
ROT - elforgatás, nagyítás | 156 |
Ellenőrző kérdések | 159 |
Szöveg a grafikában | 160 |
CHAR - karakterek rajzolása | 160 |
TEXT - feliratozás | 161 |
Ellenőrző kérdések | 163 |
Karakterkészlet létrehozása | 164 |
MEM - a karakterkészlet áthelyezése a RAM-ba | 166 |
DESIGN 2 - karakter létrehozása | 168 |
@ - a karakterminta tárolása | 168 |
CET 0/1 - a karakterkészlet váltása | 171 |
Ellenőrző kérdések | 172 |
Sprite-ok (MOB-ok) | 173 |
A sprite-ok definiálása | 175 |
DESIGN 0/1 | 175 |
@ - a sprite definiálása | 175 |
MOB SET - a sprite jellemzői | 177 |
CMOB - a MULTICOLOR-sprite színei | 178 |
Ellenőrző kérdések | 179 |
A sprite-ok vezérlése | 180 |
MMOB - megjelenítés és mozgatás | 180 |
MOB OFF - a sprite kikapcsolása | 181 |
RLOCMOB - a sprite mozgatása | 183 |
DETECT - ütközés vizsgálat előkészítése | 185 |
CHECK - az ütközés lekérdezése | 185 |
Ellenőrző kérdések | 189 |
A zene | 190 |
A hardver előfeltételei | 190 |
VOL - a hangerő beállítása | 192 |
WAVE - a hullámforma előírása | 193 |
ENVELOPE - a burkológörbe meghatározása | 196 |
MUSIC - a dallam előállítása | 197 |
PLAY -a dallam lejátszása | 199 |
Ellenőrző kérdések | 201 |
Vezérlő perifériák | 202 |
Fényceruza | 202 |
PENX - a fényceruza vízszintes irányú helyzete | 202 |
PENY - a fényceruza függőleges irányú helyzete | 203 |
Paddle és joystick | 204 |
POT - a paddle állásának leolvasása | 204 |
JOY - a joystick leolvasása | 205 |
Függelék | 206 |
Az "Ellenőrző kérdések" megoldásai | 206 |
Színkód táblázat | 207 |
Hibaüzenetek | 208 |
A SIMON's BASIC utasításkészlete ABC sorrendben | 210 |
A SIMON's BASIC jellemzői | 211 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.