1.062.063

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Simon Antal-emlékünnepély és I. Országos Szakmai Konferencia

Előszó

A Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete 1972. június 23-24-én Vácott Simon Antal emlékünnepélyt tartott, és megrendezte I. Országos Szakmai Konferenciáját.
Egyesületünk fontos feladatának tekinti a... Tovább

Előszó

A Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete 1972. június 23-24-én Vácott Simon Antal emlékünnepélyt tartott, és megrendezte I. Országos Szakmai Konferenciáját.
Egyesületünk fontos feladatának tekinti a szakma történeti értékeinek feltárását, a haladó hagyományok ápolását, valamint a fogyatékosságügy legújabb eredményeinek bemutatását és időszerű kérdéseinek megvitatását.
Simon Antal, az első magyar "Siketek Nevelőháza" első működő igazgatója, az Igaz Mester szerzője 200 éve született. Ez alkalommal az ő életének, munkásságának állítottunk emléket.
A fogyatékosságügy legújabb eredményeit tagságunk az I. Országos Szakmai Konferencia keretében, az emlékülést követő plenáris ülésen, majd szekcióüléseken mutatta be. A szekcióüléseken az időszerű szakmai kérdések egy részének megvitatását is megkísérelte.
Egyesületünk még nagyon fiatal, megalakulása óta néhány hónap telt el. Amikor országos szakmai konferencia összehívását határoztuk el, közös munkánk megindításának első lépéseként tagságunk kezdeményező készségének erőpróbájára kívántunk lehetőséget adni. Jólesően állapíthattuk meg, hogy vállalkozásunk sikerrel járt.
Ezt bizonyítja e kötet is, amely az emlékünnepélyen és szakmai konferencián elhangzott előadásokat tartalmazza.
Egy ilyen terjedelmes, gazdagon illusztrált kötet kiadása jelentős anyagi fedezetet igényel. Egyesületünk erre a feladatra csak segítséggel tudott vállalkozni. Vissza

Tartalom

Előszó - - - - - - - - - - - - - - - 5
AZ EMLÉKÜNNEPÉLY ÉS SZAKMAI KONFERENCIA
MEGNYITÁSA
Hargitay Károly: Megnyitó - - - - - - ____ 9
Angyal József: Megnyitó - - - - - - _ _____ 13
SIMON ANTAL-EMLÉKÜNNEPÉLY
Gordosné dr. Szabó Anna: Simon Antal munkásságának gyógypedagógia történeti jelentősége - - - - - - - - - 21
Dr. Vértes O. András: Simon Antal Igaz mestere a magyar fonetika történetében - - - - - - - - - - - - - 30
Subosits István: Az Igaz Mester hangjelölési rendszeréről 40
PLENÁRIS ÜLÉS
Dr. Tóth György: Gondolatok egy alkalmazott nevelésszociológia kimunkálásának fontosságáról hazánkban - - - - - - 47
Dr. Méhes József: A kórtani struktúrák változásairól 54
Dr. Pálhegyi Ferenc: Az inadaptáció személyiségdinamikája - - 66
Dr. Bődör Jenő: A legközelebbi feljődési zónák és a differenciált oktatás kérdéseinek tanulmányozása fogyatékos fiataloknál - 76
Horányi Magdolna: Alkalmassági vizsgálati tapasztalatok fogyatékos fiataloknál - - - - - 82
Dr. Krajcsovics Pál: A nehezen nevelhetőség orvosi vonatkozásai - 87
Lányiné dr. Engelmayer Ágnes: Előzetes tájékoztató adatok a fővárosi kisegítő iskolákban beiskolázott növendékek komplex
vizsgálatának pszichológiai vizsgálatai adatairól - - 90
Dr. Götze Árpád ifj.: Az iskoláskor előtti hallásfejlesztés problémája és perspektívája - - - - - - - - - - 98
Dr. Mezei Gyuláné: A fővárosi gyógypedagógiai nevelőotthonok
munkájának tapasztalataiból - - - - - - - - - 101
ÉRTELMI-FOGYATÉKOSSÁGÜGYI SZEKCIÓ ÜLÉS
Tóth Lajos: Értelmi fogyatékosok gyógypedagógiájának speciális feladatai - - _ - - - 109
Magassy Vilma: A szótagsor olvasás módszere értelmi fogyatékos tanulóknál - - - - - - - - - - - - - 119
Kovács Tibor: Az olvasáshoz szükséges képességek és készségek fejlesztése a kisegítő iskolákban 135
Rátz Teofil: Új, kifejező számkép-rendszer a számfogalmak szemléletes kialakítására - 149
Solti Gyuláné: A számolás-mérés tanításának helyzete a kisegítő iskolában - - - - - 167
Vass János: Kisegítő iskolai tanulók családi környezete 172
Dr. Komora Miklós: Az áthelyezés nehézségei a gyermekorvosi gyakorlatban - -- - - - - 178
Wisinger János: Értelmi fogyatékosok termelőmunkája népgazdasági érdek, vállalati érdek - - - - - - - - - 181
Bujdosó Balázs-Pajor András: Értelmi fogyatékosok építőanyagipari védőmunkahelyén szerzett tapasztalatok 184
Buday József: Dermatoglypha vizsgálatok jelentősége értelmi fogyatékosoknál - - - - - 189
LOGOPÉDIAI SZEKCIÓ ÜLÉS
Dr. Kanizsai Dezső: A logopédia újabb célkitűzései 201
Seper Jenő: A beszédhiba hatása az iskolai előmenetelre 206
Vincze Tamásné: Figyelemfejlesztő gyakorlatok a lopogédiai terápiában - - - - - _ 209
Csépányi Mária: Logopédiai didaktikus játékok - - - - - 212
Mérei Vera: Debilis óvodások beszédzavarainak komplex háttere - 225
Mohr János: Az audio-vizuális technikai eszközök a beszédterápia szolgálatában - - - - - - - - - - - - 228
Vassné Kovács Emőke-dr. Rehák Gizella: A pöszeség és fogrendellenesség kapcsolata - - - - - - - - - - 238
Meixner Ildikó: Hároméves gyermekek szótorzításai 243
Montágh Imre: Sigmatismus stridens - - - - - - - 249
Kiss Gyula-Babai László: A kezelés lehetőségei a dadogás különböző típusainál, az anamnesztikus és érzelmi tényezők figyelembevételével - - - - - - - - - - - - 253
Babai László-Horváth Zoltán-Pogány Attiláné: A mozgófilm
előnyei a súlyos dadogók beszédállapotának és terápiás eredményeinek rögzítésében - - - - - - - - - - - 267
Dr. Muray Jenőné: Beszédjavítás gyűszűbábokkal - - - - 276
HALLÁS-FOGYATÉKOSSÁGÜGYI SZEKCIÓ ÜLÉS
Imreh Emilia: Az artikulációs oktatás problémái - 281
F. Csányi Yvonne: A modern pszicholinguistikai kutatások hatása a hallási fogyatékosok beszédoktatására 288
Farkas Miklós: A beszédmegértés prognózisa 5-7 éves korú hallásmaradványos gyermekeknél - - - - - - - - 297
László András: Újabb törekvések a siketek beszédtanításában - 304
Flasch Dezső: A hallásnevelés pszichológiai tényezőiről 308
Dr. Götze Árpád ifj.: A kiterjsztett hallókészülék-viselés szükségessége a hallási fogyatékosok oktató-nevelőintézeteiben 312
Szakály Ernő: A siket gyermek társas magatartása 317
Hégely Gábor: Rutinvizsgálati mód siketek kiejtési állapotának objektív felméréséhez - - - - - _ _ _ _ __322
Gáspár Árpád-Subosits István: összehasonlító hangnyomásmérések siketek, nagyothallók és hallók körében - - - - 334
Pauka Károly-Kemény Ferenc: A jel és a jel közötti időtartam
változásainak hatása a beszéd megértésére - - - - - 343
Vass László: Daktylológiai kísérlet - - - - - - _ __347
Uhri Imre: Hallási fogyatékosok a kisegítő iskolában 349
LÁTÁS-FOGYATÉKOSSÁGÜGYI SZEKCIÓ ÉS MOZGÁS-FOGYATÉKOSSÁGÜGYI CSOPORT ÜLÉS
Dr. Csabay Lászlóné-dr. Csabay László-Vadász János-Kemény
Ferenc: Adatok a pontolvasás kinetikájához - - - - - 355
Csocsánné Horváth Emmy: A figyelemkoncentráció hatása az olvasási sebességre látó, gyengénlátó és vak tanulóknál 365
Bodó Antal-Molnár Béla: Tapasztalatok és lehetőségek a vak
tanulók gyakorlati foglalkozás tantárgyának tanításában 369
Rónáné Pozsgai Piroska: A környezetismereti séták, kirándulások didaktikai vonatkozásai a vakok oktatásában 379
Ordódy Judit: Az értelmi fogyatékos vak fiatalok sorsa a kisegítő tagozat elvégzése után - - - - - - - - - - 383
Gimesiné Berencz Ildikó: Adatok a vakok intézetének történetéhez 386
Solt János: Horváth Attila vak zeneszerző és a vakok magyarországi zeneoktatása - - - 889
Dosek Lajosné: Vakok és aliglátók nemzetközi atlétikai versenyei 392
Dr. Korompay Miklósné: Mozgás- és testnevelés a Vakok Intézetében - - - - - - 396
Pataki László: A gyengénlátók gyógypedagógiájának jelenlegi helyzete szervezeti és tartalmi vonatkozásban és a jövő perspektívái 400
Paraszkay Sára: Új felismerések a gyengénlátók gyógypedagógiájában 409
László Emma: A mozgásfogyatékosok gyógypedagógiája - - - 417
Csávás Dezsőné: Kísérlet többszörösen sérült, súlyos mozgásfogyatékosok komplex gyógypedagógiai fejlesztésére 423
Zsótér Pál: Mozgásfogyatékosok nevelésének tárgyi feltételei - 427
Dr. Benczúr Miklósné: A mozgásnevelés feladatai az iskoláskorú_ _ 437
mozgás-fogyatékosoknál - - - - - -437
A RÉSZTVEVŐK NÉVSORA - - - - - - - - - 443
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem