Beveztés | 3 |
Az esztétika föladata, története | 3 |
A zeneesztétika fejlődése és irodalma | 5 |
A zene eredete | 7 |
Elméletek a zene eredetéről | 7 |
Őskori hangszerek | 8 |
A hangmagasság (Akusztikai rész) | 10 |
Az akusztika | 10 |
Rezgő mozgások | 11 |
Harmónikus felsőhangok elmélete | 12 |
A természetes hangsor | 13 |
A fizikai, fiziológiai és zenei hangsor | 15 |
A temperált hansor története | 15 |
A temperált hangsor értékei | 18 |
A temperált hangsor előnyei és hátránya | 19 |
Temperált hangsorok a 19. és 20. században | 20 |
Éneklés természetes skálában | 22 |
A természetes hangsor a gyakorlatban | 22 |
Harmónikus felsőhangok a mindennapi gyakorlatban | 24 |
Mesterséges felsőhangok | 26 |
Felsőhangok meghallása, észrevétele | 27 |
Legmélyebb és legmagasabb hang | 28 |
Szirénák | 29 |
Normál-, vagy kamarahang | 30 |
Magas és mély hangok asszociációi | 31 |
Hanglebegés | 32 |
Kombinációs hangok | 33 |
A fül | 34 |
Hallási elméletek | 35 |
A hagszín (Az akusztika folytatása) | 37 |
A felsőhangok száma és a hang szinezete közti összefüggés | 37 |
A rezonancia | 38 |
Felsőhangok elemzése rezonátorokkal | 38 |
A rezonancia szerepe a hangszergyártásban | 39 |
Húrok rezgése | 40 |
A levegő longitudinális rezgése | 42 |
Lemezek, pálcák | 43 |
Hangszerek felosztása | 44 |
Autofón hagszerek | 45 |
Dobfélék | 48 |
Ajaksípok | 49 |
Nyelvsípok | 51 |
Fúvóhangszerek színezete | 55 |
Hangszerek tölcséres fúvókával | 56 |
Klaviaturás (polifon) fúvóhangszerek | 62 |
Pengetett hangszerek | 67 |
Vonós hangszerek | 68 |
Kalapáccsal ütött húros hangszerek | 70 |
A zenekar kialakulása | 72 |
Hangszerelés története | 80 |
Partiturairás fejlődése | 82 |
A zenekarok elhelyezése | 84 |
A karmesterség. Retusirozás | 84 |
A hangszín asszociációi | 86 |
A gége. Hangvétel. Vokálisok | 87 |
Énekhang terjedelme | 91 |
Énekkar fejlődése | 92 |
A hangerősség (Dinamika) | 93 |
Dinamikus asszociációk | 93 |
Dinamikai jelek | 94 |
A dinamika fejlődése | 95 |
Különféle hangszerek dinamikája | 97 |
Az időtartam (Tempo, Ritmus, Agógika) | 98 |
A tempo, ütem, metrika, ritmus, agógika megkülönböztetése | 98 |
A ritmus | 99 |
A tempo | 100 |
A metronom | 101 |
A metrum | 102 |
Táncok | 103 |
Thésis és arsis | 105 |
Ritmikus kombinációk | 106 |
Agógika | 106 |
Asszociációk | 107 |
Hangsor, hangviszony, hangzat | 108 |
A hangsor lényege | 108 |
Hangfaj, hangnem | 109 |
Törzshangsor | 110 |
Uj hangsorok | 111 |
Hangnemek karaktere | 113 |
A hangok és színek analógiája | 114 |
Hangközök elmélete | 115 |
Dúr- és moll-akkordok | 117 |
Monódia, homifónia és polifónia | 118 |
Az összhangzattan módszerei | 122 |
Párhuzamos oktávák és kvintek | 124 |
Dallam és forma | 125 |
A dallam története | 125 |
Monodisztikus és harmóniákon épülő dallam | 126 |
Analitikus és szintetikus műélvezés | 127 |
A forma alapfogalma | 128 |
Frázis, motivum, mondat, periodus, téma | 129 |
A szimmetrikus alapképlet kifejlesztése | 130 |
A hangnem, a téma és a forma viszonya | 131 |
A komponálás technikája | 132 |
A hanszeres zene műformái | 136 |
A vikális zene műformái | 139 |
Abszolut és hangfestő (programm-) zene. A stílus | 142 |
Abszolut zene | 142 |
Programmzene | 143 |
A hangfestő zene eszközei és fajai | 143 |
A promgrammzene multja | 146 |
A stílus a mávészetekben | 146 |
A zenei stílusok | 147 |
Klasszicizmus | 148 |
Romanticizmus | 148 |
Naturalizmus | 149 |
Impresszionizmus | 149 |